چطور میتوان اختلافات در محل کار را به حداقل رساند؟

چطور میتوان اختلافات در محل کار را به حداقل رساند؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چطور میتوان اختلافات در محل کار را به حداقل رساند؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اختلاف نظر بخشی از زندگی است. ما می توانیم با همکارانمان ، همسر ، بچه ها ، و دیگران دیدگاه های متناقضی داشته باشیم. واقعیت این است که حتی اگر تلاش می کنیم خوب باشیم و با دیگران کنار بیاییم ، درگیری بخشی طبیعی از زندگی است که ممکن است رخ دهد در هر مکانی که با دیگران رابطه داریم به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه این درگیری را به حداق برسانیم .

اختلاف چیست؟

 فکر کردم ایده خوبی است که واژه تعارض را به وضوح تعریف کنیم. طبق فرهنگ لغت ، اختلاف و تعارض “یک مبارزه یا درگیری بین دو فرد مخالف است.”

به طور ساده میتوان اینطور تعریف کرد: این زمانی است که دو یا چند نفر در مورد چیزی توافق نکنند و این عدم توافق افزایش یابد. این می تواند بین دو نفر یا چند نفر باشد .

علل درگیری در محل کار:

بیایید نگاهی به برخی از معمول ترین شرایط درگیری در محل کار بیندازیم. سپس ما در مورد چگونگی حل تعارض در محل کار به طور موثر صحبت خواهیم کرد.

۱-تعارضات شخصیتی:

اینجاست که باید به یاد داشته باشید که همه ما انسانهای مختلفی هستیم.

دوست دارم زیاد حرف بزنم. شاید من در کنار همکاری کار کنم که در هنگام کار ساکت بودن را ترجیح می دهد ، اما من در طول روز مدام حرف می زنم. شاید شخصی که در کنار شما نشسته است ، یک علاقه مند به ورزش است و هر جمعه با پیراهن تیم محبوب خود لباس می پوشد ، اما شما از ورزش بیزار هستید. این تفاوت ها در همه چیز وجود دارد.

۲- تعارضات رهبری

واقعیت این است که سبک های مختلف و بسیاری از افراد وجود دارد. و همانطور که همه ما می دانیم ، همه با هر نوع سبک رهبری کنار نمی آیند.

من قبلاً افراد را مدیریت می کردم ، اما ۱۵ سال است که به عنوان یک کمک کننده فردی فعالیت می کنم. تیپ شخصیتی من به گونه ای است که من دوست دارم فضای زیادی برای ایجاد شیوه کار خودم ایجاد کنم. در پایان روز ، من در کار خود بسیار خوب هستم و بسیار موفق هستم. با این اوصاف ، من هرگز نمی توانم برای مدیر ارشد کار کنم که همه حرکات مرا زیر نظر دارد  و باید در مورد همه کارهایی که انجام می دهم به او پاسخگو باشم. این مرا دیوانه می کند و مطمئناً منجر به درگیری های بسیاری می شود.

۳- تعارضات وابستگی متقابل

شما این یکی را همیشه می بینید. این جایی است که یک نفر برای انجام کار خود مجبور است به اقدامات شخص دیگر اعتماد کند و این اتفاق نمی افتد.

مثلا برای نتایج فروش سه ماهه گذشته به تعدادی شماره نیاز دارید. حسابدار قرار است تا تاریخ مشخصی این اعداد را به شما برساند ، اما او نتوانست. شما منتظر او هستید که مابقی کارها را ها کند و درخواست شما را زودتر انجام دهد و این باعث می شود خون شما به جوش بیاید و همین نقطه شروع اختلاف و درگیری در محل کار میشود.

۴- تبعیض

متأسفانه تبعیض در محل کار نیز اتفاق می افتد. البته این زمانی است که ممکن است به دلیل نژاد ، سن ، ​​جنسیت و غیره درگیری ایجاد شود.

۵- تفاوت در سبک کار

تعارضات سبک کار به نحوه کار ما به صورت فردی یا تیمی مربوط می شود. مثلا من فقط بعضی اوقات راههایی را برای کارآیی بیشتر در مورد آن می فهمم تا کار را سریعتر انجام دهم. به همین ترتیب ، اگر کسی به من بگوید که برای انجام کارم باید ۴۰ جعبه را بررسی کنم ، با مشکلی روبرو خواهیم شد.

بعضی از افراد دوست دارند که به تنهایی کار کنند در حالی که دیگران در گروه کار می کنند. بعضی از افراد دوست دارند کسی مزاحم کارشان نشود و برخی از افراد دوست دارند به طور مرتب از دیگران کمک بگیرند. یا مثلا من هنگام کار دوست دارم که موسیقی پخش شود ، اما بسیاری از مردم طرفدار آن نیستند. این درگیری ها در محل کار غیر قابل اجتناب است.

۶- تضادهای ایده خلاق

دیدگاه ها یا ایده های دو نفر در چگونگی شکل گیری یک پروژه یا ایده متفاوت است. این دو تعارض در صورتی می تواند بسیار سودمند باشد که این دو نفر ذهن کافی برای گوش دادن به یکدیگر و همکاری در مورد ایده داشته باشند. در بسیاری از مواقع ، این تعارض میتواند باعث شکوفایی یک ایده بکر شود.

این موارد برخی از مهم ترین ها است که باعث اختلاف و درگیری در محل کار میشود.

چطور میتوان اختلافات در محل کار را به حداقل رساند؟
چطور میتوان اختلافات در محل کار را به حداقل رساند؟

چطور میتوان اختلافات در محل کار را به حداقل رساند؟

اکنون که برخی از متداول ترین انواع تعارضات در کار را بررسی کردیم ، بیایید نحوه حل و فصل تعارضات در محل کار را به طور موثر بررسی کنیم.

۱- آرام باشید.

اول و مهمترین ، به خود یاد دهید نفس عمیق بکشید و آرام شوید.

آرام شدن می تواند به جلوگیری از درگیری کمک کند.مثلا ایمیلی دریافت می کنید که فوراً شما را عصبانی می کند. به جای اینکه شما بلافاصله یک پاسخ تند بدهید قبل از پاسخگویی وقت بگذارید و آرام شوید سپس پاسخ ایمیل را بدهید. این به طور معمول منجر به نتایج بسیار بهتری می شود.

 هنگامی که آماده می شوید با شخصی که مخالف او هستید مخالفت کنید ، بهترین تلاش خود را برای حفظ آرامش انجام دهید. مکالمه همراه با آرامش تا حد زیادی به حل مسئله کمک می کند.

۲- پاک کردن ارتباطات.

من مدافع قدرت ارتباط در هر جنبه از زندگی خود هستم. بسیاری از درگیری ها به دلیل ارتباط نامشخص رخ می دهد. این معمولاً منجر به سو تفاهم شخص در مورد قصد شخص دیگر می شود.

ما تمایل داریم که چیزها را فورا به خود بگیریم. این فقط روشی است به اشتباه در ذهن ما جای گرفته است. با تمرین یک ارتباط شفاف ، به حداقل رساندن تعارض کمک خواهید کرد و به شما کمک می کند تا شخص دیگر را بهتر درک کنید ، و منجر به حل سریعتر و موثر درگیری شود.

۳- گوش دادن فعال را تمرین کنید.

به یاد داشته باشید ، گوش دادن فعال زمانی است که شما واقعاً به صحبت های شخصی توجه می کنید – هنگام صحبت کردن او به تلفن خود نگاه نمی کنید ، یا وقتی شخصی با شما صحبت می کند ، ایمیل تایپ نمی کنید.

شما باید تمام توجه خود را معطوف به آنچه شخص به شما می گوید ، کنید. این مسئله برای حل تعارض حیاتی است زیرا برای درک واقعی سخنان شخصی به جای آنچه شما فکر می کنید ، بسیار قدرتمند است. مهارت های گوش دادن فعال خود را تمرین کنید تا بتوانید استاد مقابله با تعارض در محل کار شوید.

۴- بازتاب خود

توانایی انعکاس خود و نگاه به آینه هنگامی که در محل کار خود دچار اختلاف شدید ، به نفع شما خواهد بود. متأسفانه ، تعداد کمی از مردم وقت نمی گذارند تا عصبانیت خود را کاهش دهند و به درون خود در درگیری نگاه کنند.

وقتی کسی به شخص دیگری می گوید: “سلام ، من عذرخواهی می کنم. من می دانم که وقتی نظرات خود را از طریق ایمیل با بقیه اعضای تیم در میان گذاشتم که واقعاً کار درستی نبوده است ” همین جمله طرف مقابل را بسیار آرام خواهد کرد و از وقوع درگیری جلوگیری میکند.

 اختلاف در محل کار
اختلاف در محل کار

۵- به حل و فصل اختلافات برسید.

سرانجام ، دستیابی به نتیجه ای که در آن همه از نتیجه راحت باشند ، یک روش فوق العاده موثر برای حل تعارض در محل کار است. اگر به آن فکر کنید ، اگر واقعاً هرگز اختلاف را حل نکردید ، احساسات بد طولانی تر می شوند.

برای رسیدن به حل اختلاف تلاش کنید تا همه بتوانند به طور موثر و با خوشحالی به همکاری مشترک برگردند. وقتی به مکانی آرام می رسید که همه احساس راحتی می کنند ، محل کار تبدیل به مکانی می شود که می خواهید دوباره در آن باشید و مشتاقانه کارهایتان را انجام میدهید.

نتیجه:

شما در اینجا دارید ، چگونه می توان درگیری را در محل کار به طور موثر حل کرد. درگیری در هر بعد از زندگی ما که روابط در آن درگیر است اتفاق می افتد. هر یک از ما با دیگری متفاوت است ، بنابراین کاملاً طبیعی است که هر از گاهی دچار اصطکاک و اختلاف خواهیم شد.

هنگامی که از برخی از راه های اصلی حل اختلاف در محل کار و سایر زمینه های زندگی خود آگاه باشید ، مهارت های عالی در داشتن یک زندگی سالم و پرتحرک را کسب خواهید کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.