چرا سطح کیک گنبدی میشود؟

چرا سطح کیک گنبدی میشود؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چرا سطح کیک گنبدی میشود؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

گنبدی شدن کیک یکی را رایج ترین مشکلاتی که در هنگام پختن کیک با آن مواجه می شویم پس در ادامه مطلب راه های جلوگیری از “گنبدی شدن کیک” را بخوانید.

روش های جلوگیری از گنبدی شدن کیک :

برای اینکه بتوانیم یک کیک را به خوبی تزیین کنیم و شکل خوبی به کیک بدهیم باید سطح کیک صاف باشد تا روش های جلوگیری از گنبدی شدن کیک را به شما آموزش دهیم.
دلیل گنبدی شدن کیک

علت های گنبدی شدن کیک:

نسبت مواد رقیق به آرد کم است یعنی از آرد بیشتر استفاده کرده اید.
بالا بودن بیش از حد دمای فر و یا گرم شدن بیش از ۳۰ دقیقه فر قبل از پختن کیک.
پختن کیک در طبقه بالا یا پایین فر دلیل گنبدی شدن کیک است چون حرارت زیادی به آن می خورد.(بهترین طبقه برای پخت کیک طبقه وسط است)
هم زدن زیاد مواد و مهمتر از آن اینکه در جهت های مختلف هم زده شده است.

چیکار کنیم کیک گنبدی نشود؟؟

۱-ابتدا این نکته را یادآوری می کنم که دلیل اصلی گنبدی شدن کیک این است که اطراف کیک از وسط کیک زودتر پخته می شود وجلوی پف آن گرفته می شود و بعد از پف کردن وسط کیک حالت گنبدی پیدا می کند.پس ساده ترین روش این است که به جای استفاده از دمای ۱۸۰ الی ۱۹۰ و پخت آن در ۳۰ دقیقه دمای کیک را به ۱۷۰ الی ۱۸۰ تغییر دهید تا زمان ۳۵ تا ۴۰ دقیقه پخته شود و باید حداکثر ۳۰ دقیقه قبل از پخت فر روشن شده باشد.

۲- سعی کنید دما کل قالب را به یک اندازه کنید و برای این کار شما باید حتما از طبقه وسط فر استفاده کنید و هم اینکه از یک حوله قدیمی را به خوبی تمیز کنید و به اندازه قالب خود برش دهید و با آب سرد بخیسانید و اطراف قالب ببندید و با یک سنجاق آن را محکم کنید و با قرار دادن آن درون سینی فر از رسیدن حرارت مستقیم به حوله جلوگیری کنید با این کار دما در تمام قالب به صورت یکسان تقسیم می شود.

۳- پخش یکنواخت مواد کیک درون قالب بسیار مهم است و هنگام ریختن مواد درون قالب باید دقت کنید که مواد به صورت یکسان پخش شود و بعد از ریختن مواد قالب را چند بار به یک سطح صاف بزنید تا حباب های هوا درون کیک خارج شود و اینکار باعث می شود کیک صافی داسته باشید.

۴- باید مواد کیک با قالب تناسب داشته باشد یعنی شما نباید برای مواد کیک کم یک قالب بزرگ را انتخاب کنید این کار باعث می شود کیک گنبدی شود و حتما باید مواد کیک ۱/۳ تا نصف قالب را پوشش دهد و اگر کمتر باشد کیک صاف نمی شود.

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.