چرا به خرمالو «میوه زنان» می گویند؟

چرا به خرمالو «میوه زنان» می گویند؟

امروز در مجله آنلاین فارسی ها  با مطلب” چرا به خرمالو «میوه زنان» می گویند؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خرمالو در رژیم غذایی‌تان جایی نداشته است، بد نیست بدانید این میوه افزون بر فایده‌هایی همچون کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود عملکرد گوارش، انرژی‌زایی و خاصیت ضدسرطانی و آنتی‌اکسیدانی، تاثیر شگفت‌انگیزی نیز بر مو و پوست صورت دارد. این میوه به «میوه زنان» هم مشهور است زیرا حاوی موادی است که وظیفه زیبایی پوست و مو و حفظ جوانی را بر عهده دارد. ضمن این که با وجود طعم شیرینش، کم کالری است به‌همین دلیل توسط متخصصان تغذیه به افرادی که به‌دنبال کاهش وزن هستند، توصیه می‌شود.

خرمالو رنگ پوست را درخشان می‌کند

ماسک این میوه حاوی ویتامین‌هایA ،E و کاروتن و برای شفافیت پوست بسیار نتیجه‌بخش است. همچنین مصرف خوراکی این میوه برای افراد با موهای کم‌پشت، خشک و آسیب‌دیده به دلیل وجود زینک یا روی موثر است و باعث تقویت آن می شود.

تنظیم‌کننده میزان چربی پوست است

از آن جا‌که چربی بیش از اندازه باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه منجر به جوش و حتی تغییر رنگ آن خواهد شد، استفاده از ماسک خرمالو،چربی انباشه شده پوست شما را متعادل و مثل یک پاک‌کننده طبیعی برای رفع آلودگی‌های سطحی پوست عمل می‌کند.

خرمالو پیری پوست را عقب می‌اندازد

این میوه دارای ترکیباتی است که مصرف آن، چه به صورت خوراکی و چه ماسک می‌تواند باعث جوان‌سازی، نشاط و سلامت دوباره پوست‌تان شود. خواص طبیعی و آنتی‌باکتریالی این میوه نارنجی‌رنگ با محرک‌های بیرونی و درونی بدن مبارزه و از پدید آمدن نشانه‌های پیری جلوگیری می‌کند.

با مصرف آن با چین و چروک‌های صورت خداحافظی کنید

خرمالو حاوی آنتی‌اکسیدانی به‌نام «لیکوپن» است که مانند یک کرم ضد آفتاب طبیعی از آسیب پرتوهای اشعه UV جلوگیری می‌کند. مصرف روزانه این ماده با آسیب‌ها و صدمات بافت‌های سلولی پوست مقابله و رطوبت لازم برای پوست را حفظ می‌کند. این ویژگی از ایجاد چین و چروک‌های بیشتر روی پوست هم جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه ماسک خرمالو

این ماسک به‌راحتی از ترکیب یک خرمالوی پوره‌شده، یک زرده تخم‌مرغ و مقداری آب لیمو تشکیل می‌شود. ماسک را روی صورت خود بگذارید و پس از۱۵ دقیقه آن را بشویید. استفاده از این ماسک افزون بر تاثیراتی که بر چین و چروک‌های پوست و رفع آن‌ها دارد در شادابی و طراوت پوست هم مفید است. لایه‌برداری و پاک‌سازی آب‌رسانی، نرمی و شفافیت پوست از مهم‌ترین خاصیت‌های خرمالو برای پوست است. می‌توان از آن اسکراپی کاملا طبیعی تهیه کرد تا آلودگی‌های صورت را پاک کند. برای تهیه این اسکراپ کافی است خرمالوی رسیده را با یک قاشق روغن زیتون و یک چهارم فنجان شکر قهوه‌ای ترکیب کنید و روی صورت خود بمالید و پس از۱۰ دقیقه آن را بشویید.

چند نکته

پیش از مصرف هرگونه ماسک، با مالیدن مقدار کمی از آن روی پوست دست به‌مدت۲۰ دقیقه، از نداشتن آلرژی به این میوه‌ مطمئن شوید.

بیماران مبتلا به سل، اختلالات روده و یبوست بهتر است این میوه را نخورند یا در خوردن آن احتیاط کنند.

خوردن بیش از اندازه خرمالو سبب افزایش وزن می‌شود.

بهتر است نوع رسیده و شیرین آن مصرف شود.

منبع: draxe، stylecraze،sputniknews

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.