چاقی کودکان و بهترین درمان خانگی چاقی کودکان

چاقی کودکان و بهترین درمان خانگی چاقی کودکان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”چاقی کودکان و بهترین درمان خانگی چاقی کودکان ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در ۲۰ سال اخیر شمار کودکان مبتلا به چاقی ۳ برابر شده است، مشکلی که چند عامل دارد و باید از سنین کم مانع آن شد

نایب رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی اعلام کرده که در ۲۰ سال اخیر شمار کودکان مبتلا به چاقی سه برابر شده است و حدود ۱۰ درصد کودکان شش سال و ۱۷ درصد ۱۵ ساله ها به چاقی مزمن مبتلا هستند.

 

به دلیل اهمیت سلامت و تاثیر مستقیمی که چاقی بر بروز بیماری هایی مانند دیابت و نارسایی های قلبی می‌گذارد در ادامه نکاتی را برای توجه بیشتر خانواده ها ارائه می دهیم :

 

تبلیغات اغوا کننده

بدون شک تغییر ذائقه خانواده ها و تشویقشان به مصرف انواع نوشیدنی و خوراکی های اغواکننده مهم ترین و اصلی ترین هدف تبلیغات است و اگر تمام اعضای خانواده از یک محصول استفاده کنند سود بیشتری نصیب تولید کننده خواهد شد ، صرف نظر از این که نهادهای نظارتی باید بیشتر و دقیق تر مراقب مراحل تولید محصولاتی باشند که با سلامت خانواده ها ارتباط مستقیم دارد، خانواده ها و به ویژه والدین باید انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشند تا فرزندان الگوبگیرند.

اطرافیان

همان طور که در انتخاب دوست و همکار و… هر خانواده چارچوب های تعریف شده ای دارد بهتر است یکی از گزینه ها وضعیت رژیم غذایی و اهمیت دادن وی به سلامت خود باشد چرا که در طولانی مدت هم نشینی و هم غذایی با افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند در بهبود رژیم غذایی مان تاثیر دارد و بالعکس .

از همان ابتدا مراقب افزایش وزن باشید

یکی از اشتباهات رایج خانواده ها این است که از ابتدا جلوی کودک یا نوجوانی که عادت به پرخوری و استفاده از غذاهای فست فودی و ناسالم را دارد نمی گیرند و به بهانه این که در سن رشد است به راحتی چربی اضافه در بدن انباشته می‌شود . بهتر است در این مواقع هر چه سریع تر با یک مشاور یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

امان از بی تحرکی

کم تحرکی نه تنها گریبانگیر کودکان و نوجوانان شده است

بلکه پدر و مادرهای امروزی به نسبت والدین سال‌های دورتر تحرک کمی دارند و به مدد فناوری روزبه روز هم کم تحرکی یا بهتر بگویم بی تحرکی بیشتر می‌شود.

چه بخواهیم چه نخواهیم فرزندانمان هم به دنبال راحتی بیشتر و دردسر کمتر شیوه ما را دنبال می کنند

و چه بسا تحرکشان نسبت به ما روزبه روز کمتر هم می‌شود.

بنابراین بهتر است تا دیر نشده از خودمان شروع کنیم

و برای پشت میز نشینی و کار با تلفن همراه محدوده زمانی مشخص تعیین کنیم

و به آن پایبند باشیم، به عبارتی ابتدا از خودمان شروع کنیم و در کنار برنامه ریزی هفتگی برای خانواده ورزش و نرمش دسته جمعی را هم لحاظ کنیم .

راهکارهای پیشگیری ازچاقی کودکانه

میوه و سبزیجات زیادی تهیه کنید.

مطمئن باشید کودک شما به اندازه کافی می خوابد.

اندازه وعده های غذایی را به طور مناسب برای سن کودک تان تنظیم کنید.

ساعات تماشای تلویزیون و دیگر کارهایی را که احتیاج به تحرک کمی دارند

به دو ساعت در کل روز کاهش دهید.

برای بررسی اختلالات رشدی و اندازه گیری وزن و قد کودک خود حداقل سالی یک بار به پزشک متخصص کودک مراجعه کنید.

مصرف نوشیدنی های شیرین و قندی فرزندتان را محدود کنید.

غذا خوردن در رستوران ها و تهیه فست فود را محدود کنید

و هنگامی که بیرون از خانه غذا می خورید، به کودک خود بیاموزید

که چگونه غذاهای سالم تری را انتخاب کند.

در طی این ویزیت، پزشک قد و وزن فرزند شما را اندازه گیری و BMI را محاسبه می کند.

درمان چاقی دوران کودکی به سن و دیگر شرایط پزشکی کودک بستگی دارد.

در برخی شرایط، درمان ممکن است شامل داروها یا جراحی کاهش وزن هم باشد.

منبع،خراسان

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.