پیشگیری فشارخون با تغذیه مناسب

پیشگیری فشارخون با تغذیه مناسب

معمولا رژیم غذایی گیاهی برای کنترل و کاهش فشار خون توصیه می‌شود و متخصصان تغذیه دانشگاه وارویک بر این باورند که حذف محصولات حیوانی ضروری نیست .

مصرف سبزیجات و غلات کامل بیشتر به کاهش و مدیریت وزن و سطوح کلسترول کمک می‌کند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

اما مصرف زیاد سبزیجات به تنهایی کافی نیست. پژوهشگران از پنج کشور رژیم های غذایی گیاهی بیش از ۴,۵۰۰ مرد و زن در بازه سنی ۴۰ تا ۵۹ سال را که در کشورهای ژاپن، چین، آمریکا و انگلیس زندگی می کردند ارزیابی کردند.

این شاخص به مواد غذایی گیاهی سالم مانند میوه، سبزیجات و غلات کامل امتیازهای PDI مثبت و برای مواد غذایی حیوانی مانند گوشت، تخم مرغ و لبنیات و غذاهای گیاهی ناسالم مانند دسرها، سیب زمینی، آب میوه ها، نوشیدنی های سرشار از شکر، شیرینی ها و غلات پالایش شده امتیازهای منفی اختصاص می دهد.نتایج این مطالعه نشان داد که شاخص PDI (نوعی شاخص ارزیابی سلامت )سالم با فشار خون پایین‌تر و شاخص PDI ناسالم با فشار خون بالاتر در افراد مرتبط بوده است.

پژوهشگران دریافتند که کیفیت غذاهای گیاهی انتخابی افراد می تواند اهمیت بیشتری نسبت به حذف تمام محصولات حیوانی داشته باشد. بررسی سیستماتیک نشان داد که بیشتر این رژیم های غذایی فشار خون را کاهش می دهد، اما رژیم غذایی درست بیشترین تاثیر را در کاهش فشار خون داشته است.

همچنین، یک رژیم غذایی سرشار از محصولات گیاهی حتی با مصرف محدود محصولات حیوانی می تواند به کاهش ۱۴ درصدی خطر سکته مغزی، ۹ درصدی خطر حملات قلبی و ۷ درصدی مرگ و میر کلی منجر شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.