پیشگیری از فشار خون و دیابت با مصرف ادویه

پیشگیری از فشار خون و دیابت با مصرف ادویه

ادویه ها نقش طعم دهی و خوشمزه کردن غذاها را بر عهده دارند اما مهم تر از آن  کمک به هضم غذاست  حتی گفته می شود ادویه ها از بیماری های مزمن نظیر فشار خون بالا، دیابت نوع ۲، حمله قلبی و … پیشگیری می کند و مصرف منظم برخی از آن ها راهی مفید برای کاهش وزن است. از جمله این ادویه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 زردچوبه

 مصرف زردچوبه برای پیشگیری از دیابت و جلوگیری از افزایش مقاومت به انسولین مفید است.

 زنجبیل

 زنجبیل می ‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می ‌توان از زنجبیل به‌ عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

 دارچین

 کاهش سطح اسید بدن، تنظیم فرایند هضم، مبارزه با آنفلوآنزا، کاهش سطح قند خون و تنظیم میزان تری گلیسرید و کلسترول بد و در نهایت افزایش متابولیسم از مزایای دارچین است.

 زیره

این ادویه متابولیسم را افزایش می دهد و افزون بر کاهش وزن، به بهبود فرایند هضم، کاهش التهاب و از بین بردن نفخ، جلوگیری از یبوست، و از بین بردن بافت های چربی کمک می کند.

 خردل

 دانه های خردل با افزایش دمای بدن، به افزایش سوخت کالری منجر می شود. شما می توانید دانه های خردل را قبل از شروع تمرین ورزشی بخورید تا از مزایای آن در از دست دادن کالری بیشتر بهره ببرید.

 هل

 توانایی این ادویه در کمک به فرایند گوارش و بهبود عملکرد سوخت و ساز باعث می‌شود برای کاهش وزن ایده ‌آل باشد. پژوهش ها نشان داده ‌است که طعم لذیذ و بوی هل نیز روشی فوق ‌العاده برای تسکین افسردگی است.
منبع:خراسان
امیدواریم از مقاله “پیشگیری از فشار خون و دیابت با مصرف ادویه” استفاده کرده باشید. تجربیات خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.