واکین فینیکس، جوکر ترین جوکر تاریخ!

واکین فینیکس، جوکر ترین جوکر تاریخ!

بعضی بازیگران در جهان هستند که در طول زندگی هنری شان نقش هایی را گرفته اند که با زندگی و اخلاقیات شخصیشان کاملا در تضاد بوده است! بزارید یک مثال روشن برایتان بزنم، مثلا جیم کری با آن میمیک صورت و رفتار های خنده دار طبیعیش ساخته شده است برای فیلم های طنز و کمدی ! و نباید از او انتظار زیادی درباره نقش های سرسنگین و یا افسرده و عصبی و … داشت! و یا جانی دپ را در نظر بگیرید که نقش مستر بین را گرفته است! قطعا یک فیلم مسخره ای از آب در می امد. امروز در وبسایت فارسی ها میخواهیم بهترین شخصی را که میتوانست جوکر باشد را برای شما معرفی کنیم، واکین فینیکس! شخصی که زندگی واقعی و خلقیاتش هم چندان تفاوتی با شخصیت جوکر ندارد!

واکین رافائل فینیکس بازیگر و تهیه کننده و گاها کارگردان آمریکایی است که در زندگی سینمایی خودش ۴ بار نامزد دریافت جایزه اسکار و برنده یک اسکار و همچنین یک گلدن گلوپ و جایزه گرمی و بفتا شده است. جوایزی که کمتر کسی در هالیوود میتواند به آن ها دست پیدا کند!

خواکین فینیکس علاوه بر بازیگری و تهیه کنندگی فیلم و برنامه های تلویزیونی، به کارگردانی موزیک ویدیو نیز میپردازد و در همین رابطه برنده جایزه گرمی برای بهترین موسیقی متن شده است. (جایزه گرمی در اصل یک گرامافونی است که توسط اکادمی ملی علوم و هنر های ضبط به برترین های این رشته داده میشود).

زندگی فعالانه واکین فینیکس به سینما و فیلم محدود نمیشود و وی یکی از بازیگران فعال اجتماعی است. او به بسیاری از سازمان های بشردوستانه و خیریه های متععد کمک های مالی کرده است و میکند. همچنین در رابطه با فعالیت های اجتماعی او باید گفت که واکین فینیکس یکی از مدیران موسسه ای در شهر سووتو واقع در افریقای جنوبی است که روزانه وعده های غذایی برای کودکان تهیه میکند.

البته که فعالیت هایش محدود به اینها نیست و باید گفت که وی از مهم ترین طرفداران حمایت از حقوق حیوانات است و در همین رابطه گیاه خواری را ترجیح میدهد.

واکین فینیکس در یک خانواده ۷ نفره به دنیا آمد که مادر خوانواده مجری تلوزیونی و پدرش باغبان بود. در رابطه با خانواده اش شاید جالب ترین نکته این باشد که هر ۷ فرزند خانواده فینیکس بازیگر شدند که البته موفق ترینشان واکین شد!

درباره شروع  زندگی هنری وی اگر کنجکاو شده باشید باید بگوییم که او تقریبا از ۸ سالگی در مقابل دوربین ها قرار گرفتن را اغاز کرد و برای اولین بار در سریال تلویزیونی هفت عروس برای هفت برادر همراه با برادر بزرگترش ریور فینیکس هنرنمایی کرد. مدتی گذشت و سر انجام واکین فینیکس برای ایفای نقش یک پسر نوجوان راه یافته به ناسا در فیلم کمپ فضایی و در سال ۱۹۸۶ انتخاب شد و کار حرفه ای خودش را اغاز کرد. بعد از این فیلم واکین با مرگ برادر بزرگترش در اثر مصرف مواد مخدر مواجه شد و تقریبا از دنیای تازه ساخته سینمایی خودش بیرون کشید و تصمیم گرفت برای آسانی در فراموش کردن غم برادرش با پدرش به سفر برود. ولی این سفر طولی نکشید و سرانجام در سال ۱۹۹۵ واکین فینیکس یک بازگشت خوب را تجربه کرد. او بعد از سال ۱۹۹۵ معمولا در نقش های فرعی نقش میگرفت، مثل فیلم گلادیاتور که با وجود داشتن نقش فرعی طرفداران زیادی را کسب کرد.

در زیر برایتان از فیلم هایی که واکین فینیکس در آن ها ایفای نقش کرده است را برشمرده ایم :

joker (جوکر) ۲۰۱۹ :

این فیلم داستان کمدین شکست خورده ای را روایت میکند که در اوج نابسامانی های شهر گاتهام سیتی شکست های مختلفی را تجربه میکند و در نهایت بر اثر فشار های روانی زیاد دست به قتل چندین جوان میزند و در نهایت جرقه انقلابی عظیم را میزند و…

در این فیلم واکین فینیکس در نقش خود جوکر یا همان آرتور فلک بازی میکند.

master (استاد) ۲۰۱۲ :

این فیلم به داستان سربازی میپردازد که بعد از بازگشت از جنگ جهانی دوم خود را غرق در مشکلات روانی پیدا میکند و بعد از آن با شخصی به نام لنکستر داد آشنا میشود که این شخص به عنوان یک استاد سعی میکند او را با روش های متافیزیکی بهبود بخشد.

walk the line (سر به راه باش) ۲۰۰۵ :

سر به راه باش فیلمی موزیکال امریکایی است که در سال ۲۰۰۵ به کارگردانی جیمز منگولد ساخته شد و داستان یک ستاره موسیقی را روایت میکند که عاشق یک دختر است و… در این فیلم واکین فینیکس نقش اصلی است.

gladiator (گلادیاتور) ۲۰۰۰ :

گلادیاتور یک فیلم حماسی ساخته شده در سال ۲۰۰۰ است که افتخارات بزرگی را کسب کرده است. داستان فیلم در باره ماکسیموس (راسل کرو) است که در پی انتقام از امپراتور میباشد و در این راه سختی های زیادی را به جان میخرد و…

واکین فینیکس همانطور که قبلا گفته شد در این فیلم نقش فرعی داشت.

You Were Never Really Here (تو واقعا هرگز اینجا نبودی) ۲۰۱۷ :

تو هرگز واقعاً اینجا نبودی فیلمیست در ژانر درام و اکشن روان شناسی که همانند فیلم جوکر نقد های فراوانی گرفت و سر و صدای زیادی کرد. این فیلم در سال ۲۰۱۷  به کارگردانی لین رمزی ساخته شد و در آن واکین فینیکس نقش اصلی را برعهده گرفت.

I’m Still Here (من هنوز اینجام) / Inherent Vice (خباثت ذاتی ) / Signs (نشانه ها) / To Die For ( به خاطرش مردن ) / Two Lovers (دو عاشق) / The Sisters Brothers (برادران سیسترز) / Don’t Worry, He Won’t Get Far on Foot (نگران نباشید او با پای پیاده زیاد دور نخواهد شد ) / Mary Magdalene (مریم مجدلیه ) / Return to Paradise (بازگشت به بهشت) / Its All About Love (همش درباره عشق است ) از دیگر فیلم هایی هستند که واکین فینیکس در آنها هنر نمایی کرده است.

واکین فینیکس در تمامی این فیلم ها افتخارات و شهرت زیادی را کسب کرد که بسیاری از بازیگران دیگر ارزوی رسیدن به این حد از شهرت را داشتند، ولی در نهایت در سال ۲۰۱۹ و با بازی در نقش جوکر در فیلم joker2019 واقعا همانند یک ستاره درخشید و افتخاراتی از جمله گلدن گلوپ و اسکار را ازان خود کرد. جالب است بدانید بعد از اتمام جشنواره و گرفتن جایزه ،واکین فینیکس به همراه دوست دخترش بصورت خیلی ساده وار و بدون هیچ جشن تجملی و…کنار خیابان نشستند و به خوردن ساندویچ خیابانی مشغول شدند. همین کار بود که او را به لقب جوکر ترین جوکر تاریخ مشهور کرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.