نکات طلایی برای داشتن گل‌هایی شاداب در خانه

نکات طلایی برای داشتن گل‌هایی شاداب در خانه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”نکات طلایی برای داشتن گل‌هایی شاداب در خانه ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

بیشتر ما خانم‌ها مایل هستیم که گاهی برای عوض کردن حال و هوای خانه گل‌های تازه فصلی یا به قول معروف گل‌های شاخه‌ای در خانه داشته باشیم اما به دلیل نگرانی زود پژمرده شدن‌شان، از خریدن آن‌ها سر باز می‌زنیم.

 

البته در فرهنگ ما گل به‌عنوان هدیه و یکی از ضروریات مجالس و مناسبت‌های مختلف هم استفاده می‌شود پس اگر اطلاعاتی درباره ترفندهای نگهداری آن ها داشته باشیم

احتمالا از این به بعد گاهی برای طراوت حال دل‌مان هم که شده با چند شاخه‌ای از آن، خانه‌مان را مزین می‌کنیم.

با ما باشید تا شما را با چند روش برای طولانی‌تر کردن عمر این گل‌ها آشنا کنیم.

ویژگی‌های گل تازه را بشناسید

به هر نوع تغییر رنگ، پژمردگی یا شفاف شدن گلبرگ‌ها دقت کنید چون این علایم نشان می‌دهد که گل، عمر خودش را کرده است.

برای خریدگل رز، بخشی از گل را که گلبرگ‌ها به ساقه متصل شده‌اند آرام فشار دهید، نرمی آن نشان از تازه نبودن گل است.

شاخه‌هایی با جوانه‌های بسته‌تر، شکوفه‌هایی تازه‌تر خواهند داد. اگر ساقه‌ای خم یا شکسته باشد، گل‌هایش خیلی زود پژمرده می‌شوند.

شاخه و برگ‌های اضافه و پژمرده را جدا کنید

دقت کنید که برگ‌های پایین ساقه را که در گلدان حاوی آب غرق می‌شوند جدا کنید. این کار باعث می‌شود که آب گلدان، تمیز، صاف و خوش‌بو بماند و از رشد باکتری احتمالی هم جلوگیری کند. آب گلدان را در طول روز چندین بار با آب تمیز و خنک عوض کنید و خود گلدان را بشویید. روزانه انتهای ساقه های گل را به اندازه ۳ تا ۵ سانتی متر به‌صورت زاویه‌دار ببرید. البته مراقب باشید که موقع برش، ساقه‌ها له نشوند و بعد از برش خیلی سریع آن ها را داخل گلدان آب بگذارید.

از گرما و حتی میوه‌ها دورشان کنید

از گرما، نور مستقیم خورشید، پنجره‌ها و حتی میوه‌ها دورشان کنید. گل‌ها در اتاق خنک، ماندگاری بیشتری دارند. از قرار دادن آن‌ها در نزدیکی وسایل گرمایشی، تهویه هوا، پنکه‌های سقفی و حتی رایانه یا تلویزیون خودداری کنید. دمای پایین گل فروشی‌ها و قرار دادن گل‌ها در سطل‌های پر از آب خنک باعث تازگی و سرزندگی آن‌ها می‌شود. گل‌ها را حتی در کنار میوه ها و سبزی ها قرار ندهید چون گاز اتیلن ناشی از آن‌ها، گل‌ها را پژمرده می‌کند.

از مواد مغذی گل‌ها استفاده کنید

می‌توانید برای طولانی کردن عمر گل‌ها به خصوص اگر حجم زیادی از گل در خانه دارید بسته‌های خوراکی مخصوص گل‌های شاخه‌ای را که در گل‌فروشی‌ها موجود است خریداری و در آب گل از آن استفاده کنید.

این بسته‌ها ترکیبی از سه ماده ضروری است که گل‌ها برای شادابی به آن نیاز دارند. این مواد متابولیسم سلولی و pH آب را تنظیم می کند، مانع رشد باکتری‌ها می‌شود و جذب آب را افزایش می‌دهد.

به جای این بسته‌های آماده می‌توانید یک قاشق چای‌خوری‌شکر، یک قاشق‌ چای‌خوری سفید‌کننده و دو قاشق چای‌خوری لیموترش را در یک لیتر آب حل و به آب گلدان اضافه کنید.

یک نکته: برای تشخیص تازگی گل از فروشنده کمک بگیرید، اغلب از این که به شما اطلاعاتی درباره نحوه انتخاب گل، تزیین و نگهداری آن بدهند خوشحال می‌شوند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.