نکاتی در باب نجاری و کار با چوب

نکاتی در باب نجاری و کار با چوب

 

ایمنی قفل ییل

متن زیر ایمیلی است که دریافت کرده ایم:

سلام

سال ها پیش، یک فروشنده احمق وسیله های ایمنی قفل ییل درب مرا با یک کارت باز کرد تا گربه مان را از خانه بیرون بیاورد. این موضوع مرا عصبانی کرد. قبول نکردم در ازای پرداخت هزینه، از او بخواهم قفل دیگری برای درب نصب کند اما، این موضوع باعث شد به فکر فرو بروم. من سه میخ کوچک در چهارچوب در نصب کردم که فضایی بین قفل و درب ایجاد کرد، با این کار دیگر نمیشد کارت را از فضا عبور داده و درب را باز کرد. چندین بار تلاش کردم اما دیگر نمی شود هیچ کدام از درب های خانه ام را با کارت باز کرد، کاملا غیرممکن است. هزینه ای ندارد، اما موثر می باشد. البته این روزها یک قفل پنج اهرمی هم دارم.

مارتین فلدویک

الوار پیچ خورده

اگر تا به حال سعی کرده اید دو الواری که به هم پیچ خورده یا به سمت هم متمایل شده اند را با میخ به هم وصل کنید، متوجه خواهید شد که این نکته بسیار مورد استفاده خواهد بود. با نوشتن متنی بلند خسته تان نمی کنم، تصویر گویای همه چیز هست.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

نصب تخته کف

ما درباره نصب تخته کف و بهترین راه محکم کردن آنها سوالات زیادی دریافت می کنیم. تکنیک هایی وجود دارند که برایتان توضیح خواهیم داد. در اولین حالت می توان از نگهدارنده آجر استفاده کرد. یک تخته روی صفحه میخ کنید، سپس از آن به عنوان اهرم استفاده کنید تا تخته محکم شود. می توانید نگهدارنده آجر را تنظیم کنید، و زمانی که تنظیم به پایان رسید، تخته را کنار بزنید.

ترفند دوم نیازمند آن است که در قسمت بالای هر الوار یک سوراخ دریل کنید در این صورت تخته ها در جای خود قرار می گیرند.

نصب چهارچوب درب برای دیوار چوبی یا گچ تخته ای

اگر در حال ساخت دیواری چوبی هستید، باید حتما چهارچوب درب را محکم کنید. آویزان کردن درب می تواند به کابوس تبدیل شود، مگر آن که به درستی انجامش دهید. کافی است یک تکه نقره را روی چهارچوب بالایی اسکنه کنید و خط عمودی را برش دهید. سپس برای هر دو طرف چارچوب کادر منبع خواهید داشت.

لولاهای مرتب

برای آن که مطمئن شوید چوب اطراف لولا را کاملا مرتب و صاف برش می دهید، از این نکات پیروی کنید:

کمک بگیرید

اگر میخ کاری، یا تعمیر، قفسه های روی کمد، انجام بخش پایینی ریل ها را برعهده دارید از کسی کمک بگیرید. نگهداشتن الوار، دریل، پیچ گوشتی، چکش، پیچ، میخ، مداد و قهوه به طور همزمان کار سختی خواهد بود، خصوصا در فضایی کوچک!

مداد و الوار را بردارید، قسمت هایی که برای ایجاد حفره نیاز دارید را علامت بزنید. آن ها را روی نیمکت (یا روی یک سطل) قرار داده و دریل یا پیچ کنید، و میخ یا پیچ را به داخل هل دهید تا داخل حفره باقی بمانند. الوار را در جای خود قرار دهید و حالا فقط به دو دست نیاز دارید که قهوه تان را میل کنید!

Tips on carpentry and woodworking

میخ مخفی

اگر چاره ای جز میخ زدن ندارید، اما نمی خواهید آن را مشاهده کنید، از یک اسکنه تیز استفاده کرده و با دقت یک تکه کوچک از آن را اسکنه کرده و زیر آن میخ بزنید. سپس الوار را چسب بزنید و در جای خود بازگردانید.

جلوگیری از ترک خوردن الوار

در هنگام میخ زدن در نزدیکی انتهای تخته، برای جلوگیری از ترک خوردن چوب، ابتدا میخ را معکوس کرده و برای فشرده کردن چوب روی آن ضربه بزنید، سپس میخ را دوباره بازگردانده و آن را با چکش کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “نکاتی در باب نجاری و کار با چوب

چه نکات خوبی برای رعایت در نجاری گفتین. این ویدئو آموزش نجاری https://aparat.com/v/yA1vP هم می تونه خوب باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.