نکاتی برای از بین بردن سوسک فرش

نکاتی برای از بین بردن سوسک فرش

اگر متوجه موجوداتی رنگی  کوچکی شده اید که وقتی آنها را لمس می کنید به آرامی حرکت می کنند، باید بدانید آنها سوسک فرش هستند. باید هرچه سریع تر وارد عمل شوید، چرا؟ چون با این که این سوسک های فرش بیماری زا نیستند، اما خورنده ها بزرگی هستند. آنها مقدار زیادی خوراک می کنند و سریعا تولید مثل می نمایند، بنابراین می توانند به سرعت هر گونه مبلمان پارچه ای، لباس، پرده و فرش آسیب بزنند.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه سمپاشی را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سمپاش در تهران باشید می‌توانید درخواست سمپاشی ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

خبر خوب این است که می توانید از شر آنها خلاص شوید. در اینجا هفت نکته برایتان آماده کرده ایم که نشان می دهند چگونه از شر این موجودات خلاص شوید. همچنین اطلاعاتی اضافی برای جلوگیری از ورود و هجوم آنها برایتان آماده کرده ایم.

نکاتی برای از بین بردن سوسک فرشاز بین بردن سوسک فرش

از بین بردن سوسک فرش با تمیزکاری رابطه مستقیم دارد.باید با تلاش فراوان تخم، لارو و سوسک های بالغ را از محل مورد نظر جدا کنید.

جارو کشیدن. در مرحله اول باید مکان هایی که در آن لارو، تخم یا سوسک فرش، مشاهده کردید را جارو بکشید. مکان هایی مانند فرش، قالیچه، مبلمان و پرده.

تمیزکاری با بخار. در مرحله بعدی باید مکان هایی که جارو کردید را با بخار تمیز نمایید. گرما و رطوبت در این مرحله تخم ها و لاروهای این موجود را از بین می برد.

شستشوی بالش ها و لباس ها. برای شستشوی بالش، حوله، و ملحفه ها از آب گرم و پودر شوینده استفاده کنید. اگر نمیخواهید لباس آلوده را استفاده کنید، یا این که آسیب آن بسیار جدی است، برای دور انداختن لباس مورد نظر را درون کیسه پلاستیکی قرار داده و در سطل زباله در بسته قرار دهید.

تمیز کردن یا اسپری کردن با سرکه. ترکیب سرکه سفید یا سرکه سیب با آب را می توان برای تمیز کردن قفسه ها، کشوها، دستگیره ها، اطراف پنجره و گنجه استفاده نمود.

استفاده از بوریک اسید. این حشره کش را روی فرش، قالیچه و مبلمان اسپری کنید تا سوسک ها باقی مانده از بین بروند. بوریک اسید را تا دو ساعت دست نخورده باقی بگذارید، سپس آن را جارو برقی کشیده و کیسه جارو برقی را تعویض کنید.

استفاده از حشره کش خانگی برای از بین بردن سوسک فرش. این اسپری ها، در فروشگاه های خانگی موجود هستند، می توان آنها را در اطراف تخته پایه، زیر سینک، یا در درز و شکاف های فرش که ممکن است سوسک ها در آن مخفی شده باشند، اعمال کرد. آنها برای استفاده روی فرش، مبلمان و لباس پیشنهاد نمی شوند.

تماس گرفتن با یک متخصص حرفه ای. از بین بردن سوسک فرش به تنهایی کار سختی خواهد بود. آنها آفات سرسخت و مقاوم هستند، و درمان های خانگی روی آنها موثر نیست.

پیشگیری از هجوم سوسک فرش

وقتی سوسک فرش از منزلتان خارج شد، برای جلوگیری از هجوم های دیگر مراحل جدیدی را طی کنید. از بین بردن منبع غذای سوسک فرش، جارو کشیدن مداوم، استفاده گاه به گاه از بوریک اسید یا حشره کش هی دیگر از بازگشت دباره این موجودات جلوگیری خواهد کرد. از آنجایی که لباس ها یا پارچه ها هدف سوسک های فرش هستند، در نظر داشته باشید به محل ذخیره لباس های خود یک چوب سدر یا پیله پروانه اضافه کنید.

پیشگیری را به بیرون خانه هم برسانید

از حشره کش مخصوص سوسک فرش در محیط اطراف خانه استفاده کنید. دو تا سه فوت از بیرون خانه خود را به حشره کش آغشته کنید. حشره کش را روی نقاط احتمالی مانند پنجره ها، درب ها، منافذ یا لوله ها عمل کنید.

هر گونه لانه پرنده یا حشرات در نزدیک خانه تان را از بین ببرید. سوسک فرش در لانه پرنده ها تخم گذاری می کند و می تواند از آنجا به خانه شما کوچ کند.

درز و شکاف های موجود در خانه را تعمیر کنید، چرا که سوسک فرش اندازه کوچکی دارد و هر سوراخی را به راه ورودی تبدیل می کند.

بازدارنده های سوسک فرش

تمیزکاری عامل بازدارنده شماره یک شماست و سوسک فرش را از خانه تان دور نگه خواهد داشت. پاکسازی زباله ها، جرو کردن مداوم، شستشوی مداوم لباس ها، ملحفه ها و بالش ها باعث می شود خانه تان حشرات را به خود جذب نکند.

همچنین با انجام مراحل اضافی، می توانید موانعی برای سوسک فرش ایجاد کنید:

برای نگهداری از ملحفه ها و پارچه ها از ظروف پلاستیکی استفاده کنید.

سوسک فرش از خورشید واهمه دارد، پس باز کردن کشوها و کمد و ورود نور طبیعی به آنها عاملی بازدارنده خواهد بود.

از الیاف طبیعی در قالیچه ها، فرش ها و مبلمان دوری کنید. سوسک فرش به خوردن الیاف مصنوعی علاقه ندارد.

مراقب باشید و هر گونه آفات دیگر را از بین ببرید.

با افراد حرفه ای تماس بگیرید

اگر این پیشنهادها را برای از بین بردن سوسک فرش دنبال کردید و هنوز نشانه هایی از هجوم آنها مشاهده می کنید، بهتر است با افراد حرفه ای تماس حاصل کنید.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.