نرخ مالیات نقل و انتقال وسائط نقلیه تعیین گردید

نرخ مالیات نقل و انتقال وسائط نقلیه تعیین گردید

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز نرخ مالیات نقل و انتقال وسائط نقلیه را تعیین کردند.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، اول بهمن‌) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده نرخ مالیات نقل و انتقال وسائط نقلیه را تعیین کردند.

در بررسی ماده ۳۲ این لایحه و از ۲۰۶ نماینده حاضر در پارلمان ۱۳۷ نماینده رای موافق، ۳۴ نماینده رای مخالف و ۴ نماینده رای ممتنع دادند.

در ماده ۳۲ مالیات بر ارزش افزوده آمده است:

نقل و انتقال انواع خودرو و موتورسیکلت، به استثناء ماشین های راهسازی، کارگاهی، معدنی، کشاورزی و شناورها، مشمول مالیات نقل و انتقال به شرح ذیل می‌باشند: تولید داخل به میزان یک درصد (۱%) و وارداتی دو درصد (۲%) به مأخذ مذکور در تبصره (۱) ماده (۳۰) این قانون برای سال تولید. مأخذ محاسبه مالیات موضوع این ماده تا شش سال پس از سال تولید، سالانه ده درصد (۱۰%) همان مأخذ کاهش می یابد و برای سال‌های ششم به بعد، چهل درصد (۴۰%) مأخذ یاد شده است.

همچنین در تبصره یک گفته شده است: ثبت سند انتقال وسائط نقلیه توسط دفاتر اسناد رسمی و یا تعویض پلاک توسط نیروی انتظامی، منوط به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده و به ترتیبی است که سازمان مقرر می کند. مراجع مزبور در صورت تخلف از این حکم، ملزم به پرداخت دوبرابر مالیات پرداخت نشده هستند.

تبصره ۲ این عنوان داشته است: اولین انتقال خودرو از کارخانجات سازنده و یا مونتاژکننده داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت های خارجی) به خریداران و همچنین هرگونه انتقال به صورت صلح و هبه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می شود.

در تبصره ۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز که به تصویب وکلای ملت رسید، آمده است: نقل و انتقال انواع خودرو و موتور سیکلت با پلاک انتظامی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی مشمول مالیات موضوع این ماده نمی شود.

نظر خود را در خصوص خبر” نرخ مالیات نقل و انتقال وسائط نقلیه تعیین گردید ”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.