ناخن‌هایتان را برای کاهش ابتلا به کرونا کوتاه کنید

ناخن‌هایتان را برای کاهش ابتلا به کرونا کوتاه کنید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ناخن‌هایتان را برای کاهش ابتلا به کرونا کوتاه کنید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

احتمال باقی‌ماندن میکروب‌ها در زیر ناخن‌های بلند حتی پس از شست‌وشو وجود دارد

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند با توجه به این که احتمال باقی‌ماندن میکروب‌ها در زیر ناخن‌های بلند و مصنوعی حتی پس از شست‌وشو با آب و صابون وجود دارد، توصیه می‌شود که در زمان همه‌گیری بیماری کرونا ناخن‌های دست‌ها کوتاه باشد تا خطر انتقال بیماری کمتر شود.

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتشار مطلبی به این پرسش پاسخ داده‌اند که در صورت بلند بودن ناخن‌ها یا داشتن ناخن مصنوعی، آیا شستن دست با آب و صابون برای از بین بردن کامل ویروس کرونا کافی است یا خیر؟!

با توجه به نقش ناخن‌های بلند در تجمع میکروب‌ها و انتقال آن‌ها به فرد و اطرافیانش، پیشنهاد می‌شود که توصیه‌های کلی نهادهایی همچون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در زمینه بهداشت ناخن‌ها مورد توجه قرار گیرد و طبق آن‌ها عمل شود.

طبق توصیه‌های این مرکز، برای رعایت بهداشت ناخن‌ها، شست‌وشوی دقیق و مداوم اطراف و زیر ناخن‌ها با آب و صابون و کوتاه کردن آن‌ها ضروری است.

بنا بر توصیه‌های این مرکز، داشتن ناخن‌های بلند یا مصنوعی برای کارکنان مراکز بهداشتی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا حتی پس از شست‌وشو با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های الکلی، باز هم احتمال وجود میکروب‌ها زیر ناخن یا ترک‌های آن هست. این امر برای مردم عادی که ممکن است در تماس با بیماران کووید-۱۹ باشند یا در زمان همه‌گیری بیماری که مردم، در معرض تماس با سطوح آلوده هستند، نیز صادق باشد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.