ممنوعیت استفاده از اساتید فاقد کد تدریس در مراکز علمی و کاربردی

ممنوعیت استفاده از اساتید فاقد کد تدریس در مراکز علمی و کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: هیچ یک از مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور اجازه ندارند از مدرسانی که فاقد کد تدریس و مجوز لازم از سازمان مرکزی هستند، استفاده کنند.

به گزارش فارسیها به نقل از فارس،محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، با اشاره به اینکه استفاده از مدرسان فاقد کد تدریس ممنوع است، گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی حرکت در مسیر مهارت‌افزایی و کیفیت آموزشی است که می‌تواند به عنوان یک راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و همچنین اشتغال فارغ‌التحصیلان مفید واقع شود که در این رابطه ریل‌گذاری این دانشگاه در مسیر منویات مقام معظم رهبری است.

ممنوعیت استفاده از اساتید فاقد کد تدریس در مراکز علمی و کاربردی

* ارزیابی اساتید دانشگاهی و پایش دروس

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که این دانشگاه امسال انجام داد، ارزیابی اساتید دانشگاهی و پایش دروس مختلف در رشته‌های تحصیلی بوده است که در این رابطه بر اساس قانون و سیاست این دانشگاه هیچ‌ یک از مراکز علمی کاربردی نمی‌توانند از مدرسانی که کد تدریس ندارند و فاقد مجوز هستند استفاده کنند.

*  ۸۰ درصد از مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور مربوط به بخش خصوصی است

امید تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد از مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور مربوط به بخش خصوصی است و تنها ۲۰ درصد مراکز دولتی هستند که در این رابطه باید بگویم فعالیت هر یک از مراکز به طور مستمر در حوزه آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی در قالب مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانشجویان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. درواقع باید به این نکته اشاره کنم که دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر دارای ۵۵۰۰ کد رشته محل است که متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می‌توانند با توجه به علایق شخصی که دارند با انتخاب هر یک از رشته‌های موجود در دانشگاه نسبت به تحصیل اقدام کنند.

* کشور نیازمند نیروهای تحصیل‌کرده مهارت‌آفرین و کارآفرین است

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه و کشور ما نیازمند نیروهای تحصیل‌کرده مهارت‌آفرین و کارآفرین است که بتواند با تکیه بر آنها در راستای اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی رونق تولید را افزایش دهد.

نظر خود را در خصوص خبر” ممنوعیت استفاده از اساتید فاقد کد تدریس در مراکز علمی و کاربردی”  با ما در میان بگذارید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.