مردم سراسر کشور در سوگ و غم حضرت سیدالشهدا

مردم متدین ایران اسلامی همچون عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) همزمان با عاشورای حسینی در مراسم عزاداری و هیات های مذهبی حضور پیدا کرده و به عزاداری پرداختند.

به گزارش فارسی ها به نقل از افکارنیوز، عشق به امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست، عشقی که در دل میلیون ها انسا آزادی خواه و مومن و متدین همچنان شعله ور است و دلهای شیعیان سالهاست در عشق به حسین(ع) می سوزد و اشک ماتم جاری است.

امروز از ابتدای صبح مردم ایران اسلامی در سراتار کشور همزمان با روز عاشورای حسینی به سینه زنی و برگزاری روضه و زنجیر زنی پرداختند تا نشان دهند هیچگاه امام حسین(ع) را تنها نمی گذارند.

1

صبح روز دهم محرم الحرام سال ۶۱ هجری که فرا رسید کوفیان سپاهی نزدیک به ۳۰ هزار نفر را میدان جنگ آورده بودند که در مقابل حضرت سیدالشهدا(ع) نزدیک به ۷۲ یار داشت

امام حسین (ع) در روز عاشورا در سخنانی فرمودند: امیر بی‌اصل‌ونسب شما، مرا میان پذیرش دو امر مخیّر کرده و گفته است که حسین! یا ذلت را بپذیر یا تن به شمشیر بسپار! به او بگویید ما و تن به ذلت دادن؟ هرگز! خدا و پیامبرش و دامن‌های پاک و مردان با حمیّت که تن به ستم‌پذیری نمی‌دهند، دوست ندارند که من ذلت اطاعت از ستم‌پیشگانِ پست را بر شهادت با عزت ترجیح دهم؛ و این کلمات، ختم کلام بود.

2

یاران امام حسین(ع) یک به یک به میدان رغتند و در خون خود غلطیدند تا اینکه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تنها ماند و فرزند فاطمه(س) به گودال قتلگاه رفت و …

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای درباره عاشورا می فرمایند: عاشورا اوج فداکارى و ایثار است. همه‌ تاریخ، همه‌ عالم، مسئله‌ عاشورا و حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) و اصحاب وفادار او را با این خصوصیت شناخته‌اند؛ فداکارى، ایثار در راه خدا و در راه تحقق اهداف الهى؛ لیکن مسئله‌ عاشورا فقط این نیست. بله، برجسته‌ترین و نمایانترین خصوصیت عاشورا، همین فداکارى و شهادت است؛ ولى در ماجراى عاشورا حقایق دیگرى هم وجود دارد. از آغاز حرکت از مدینه، بذر معرفت پاشیده شد – این یکى از خصوصیات حادثه‌ عاشوراست – بذر بصیرت پاشیده شد. اگر مردمى، امتى از بصیرت برخوردار نباشند، حقایق گوناگون، کار آنها را اصلاح نخواهد کرد؛ گره از مشکلات آنها گشوده نخواهد شد. بنابراین اخلاص، موقع‌شناسى، پاشیدن بذر یک حرکت فزاینده‌ تاریخى، از خصوصیات مهم عاشوراست. ماجرا فقط در ظهر عاشورا تمام نشد؛ در واقع از ظهر عاشورا یک جریانى در تاریخ شروع شد، که همچنان رو به افزایش و گسترش است. بعد از این هم همین خواهد بود. امام حسین (علیه‌السّلام) براى اعلاى کلمه‌ حق و براى نجات خلق، همه‌ داشته‌هاى خود را به میدان آورد. این برخى از خصوصیاتى است که انسان به طور کلى در ماجراى عاشورا می‌تواند ببیند و نشان بدهد.

5

همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند اخلاص و موقع شناسی درس مهم عاشوراست و اینکه در مقابل ظلم باید ایستادگی کرد و چه زیبا گفته اند که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا . همه روزها عاشورا و همه زمین ها کربلاست.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.