ماسک تا ۹۵ درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند

ماسک تا ۹۵ درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ماسک تا ۹۵ درصد از انتقال کرونا پیشگیری می‌کند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

ماسک شدت علایم بیماری را در مبتلایان به کووید ۱۹ کاهش می‌دهد

نتایج یک بررسی نشان داد استفاده از ماسک می‌تواند شدت علایم بیماری را در افراد آلوده به ویروس کرونا کاهش دهد.

در این بررسی آمده است استفاده از ماسک در افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ مانع از آن می شود تا بیماری شدت پیدا کند چرا که ماسک می‌تواند میزان ویروس را در بدن کاهش دهد.

محققان آمریکایی تاکید کردند استفاده از ماسک نه تنها افراد سالم را در برابر بیماری کووید ۱۹ مصون می‌سازد؛ بلکه افراد آلوده به ویروس کرونای جدید نیز با استفاده از ماسک می توانند شدت علایم بیماری را در خود کاهش دهند.تاکنون این فرضیه تنها مورد بررسی قرار گرفته و تایید نشده است. هرچند پیش از این محققان چینی به بررسی این فرضیه روی همسترها پرداختند.

آنان حیوانات آلوده به ویروس کرونا و حیوانات سالم را در قفس‌های مجاور هم قرار دادند که برخی از آن‌ها با پارتیشن‌های ساخته شده از ماسک‌های جراحی از یکدیگر جدا شدند.

بسیاری از همسترهای سالم که در پشت پارتیشن قرار داشتند به ویروس کرونا آلوده نبودند و شدت بیماری در همسترهایی که به این ویروس آلوده شدند نیز در مقایسه با حیواناتی که در قسمت محافظت شده نبودند کمتر بوده است.

به گفته محققان، این یافته‌ها نشان می‌دهد استفاده از ماسک بیش از آن چه در گذشته تصور می‌شد حائز اهمیت است زیرا موجب کاهش دوز ویروسی و میزان عفونت در بدن می‌شود.

محققان تاکید کردند درصورتی‌که سیستم ایمنی بدن با تعداد محدودتری از ویروس‌ها مواجه باشد بهتر و موثرتر می‌تواند با آن‌ها مقابله کند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.