ماجرای جهانگرد دوچرخه سوار آلمانی که در ایران کتک خورد

ماجرای جهانگرد دوچرخه سوار آلمانی که در ایران کتک خورد

متاسفانه در سال های اخیر این شگرد دزدی از توریست‌ها رایج شده است. در حالی که تصوری که بیشتر گردشگران خارجی از ایران به جهان ارائه می دهند مهمان نوازی و خوش برخوردی ایرانیان است به نظر می رسد عده ای تلاش دارند تا تصویر نادرستی از ایران به دنیا مخابره کنند. ماجرای دوچرخه سوار آلمانی و ضرب وشتم و سپس سرقت از او را نیز باید در همین راستا ارزیابی کرد.

 

 

ده روز پیش اتفاق ناراحت کننده ای در شمال کشور افتاد که برخلاف انتظار آن چنان که باید و شاید بازخورد نداشت. اما حالا در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گزارش  فارسی ها به نقل از سلام نو ، یک گردشگر آلمانی در حالی که با دوچرخه در حال گشت و گذار در شمال کشور بود مورد حمله اراذل و اوباش قرار گرفت و دچار ضرب و شتم شدید شد.

این دوچرخه سوار که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کند و به انگیزه حمایت از بیماران سرطانی از آلمان تا ایران را رکاب زده است شامگاه چهارشنبه ۲ مرداد در شهر نشتارود و در نزدیکی تنکابن توسط ۷ نفر مهاجم که گفته می شود در شرایط عادی به سر نمی بردند مورد ضرب و شتم قرار گرفت و وسایلش نیز به سرقت رفت.

فلیپ، گردشگر آلمانی پس از این حادثه به شدت از ناحیه صورت آسیب دید و دچار شکستگی فک و دندان شد. او پس از مداوای حداقلی در بیمارستان شهید رجایی تنکابن به بیمارستان خاتم الانبیا در تهران منتقل شد تا مورد درمان قرار بگیرد.

این ماجرا اگرچه خیلی سریع به فرمانداری و نیروی انتظامی تنکابن اعلام شد و خیلی زود تمام افراد مهاجم دستگیر شدند. اما تبعات این ماجرا و ابعاد رسانه ای آن باعث تاسف است.

این اتفاق تلخ و ناخوشایند در حالی اتفاق افتاده است که این دفعه چندم است که از این دست اخبار به گوش ما می رسد. اخبار ناگواری که روحیه مهمان نوازی مردم ایران را در رسانه های خارجی خدشه دار کرده و می تواند صنعت گردشگری ما را نیز تحت شعاع قرار می دهد.

فیلیپ مارک گراف philipp markgraf نام این دوچرخه سوار آلمانی است. او حدود پنج سال پیش به وسیله شیمی درمانی از عارضه سرطان تا حدی رهایی یافته است و آمدنش به ایران هم برای حمایت از بیماران سرطانی بوده است.

او در صفحه اینستاگرام خودش تصویر ناراحت کننده ای از خودش منتشر کرده و این واقعه را شرح داده است. این گردشگر آلمانی نوشته است: عمل جراحی که روی من انجام گرفته نیازمند حداقل یک ماه زمان برای مداوا است. چهار ماه از روزی که قصد سفر کردن به ایران را داشتم می گذرد و این حادثه هیچ چیز را درونم تغییر نخواهد داد. من نمی گذارم زمان فوق العاده ای را که با تمام افراد خارق العاده داشتم به خاطر آزار و اذیت چند جوان تحت شعاع قرار بگیرد. تجربه شگفت انگیز من از فرهنگ ایرانی تحت تأثیر کار ناشایست چند مجرم قرار نخواهد گرفت.

پس از گذاشتن این پست توسط فیلیپ فضای مجازی پر شد از عکس های این دوچرخه سوار آلمانی و همین باعث شد تا بسیاری از مردم برای عذرخواهی از فیلیپ زیر پست او کامنت گذاشته و مراتب عذرخواهی ایرانیان را به گوش او برساند.

او در پست بعدی اینستاگرامش با اشاره به توجه مردم ایران به او اظهار کرد: از توجه مردم به اتفاقی که برای من افتاد خوشحال هستم. مطمئن باشید این واقعه سفر شگفت انگیز من در ایران و آشنایی با فرهنگ ایران را زیر سوال نمی برد و من هیچ خاطره بدی را به خود از ایران نمی برم.

حامد قاسمی عارف، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در این باره با اشاره به اینکه متاسفانه فیلیپ، دوچرخه سوار آلمانی مجوز سایکل توریست نداشته است، اظهار کرده است: هرکدام از افراد خارجی که برای دوچرخه سواری وارد ایران می‌شوند تحت عنوان سایکل توریست باید به ما نامه‌ زده و مجوز‌های لازم را دریافت کنند تا علاوه بر هماهنگی با راهنمایی و رانندگی و مسئولان استانی مربوطه شرایطی برایش فراهم شود تا بدون هیچ مشکلی در مسیر مورد نظر دوچرخه سواری کند. همچنین در صورت اقدام به دریافت مجوز هم استقبال در شهر میزبان از دوچرخه سوار مربوطه صورت می‌گیرد و هم برخی مسائل برای پیشگیری از مشکلات این چنین بیشتر و بهتر رعایت می‌شود.

او همچنین اظهار کرده است: متاسفانه این دوچرخه سوار اقدامی برای دریافت مجوز انجام نداده بود و ما تا پیش از این اتفاق اطلاعی از حضور او در ایران نداشتیم. ضمن ابراز ناراحتی از این ماجرا به دلیل اینکه شخص مورد نظر در کشور ما میهمان بود، جا دارد از مسئولان فرمانداری و نیروی انتظامی تشکر کنیم که هم سارقان را به سرعت دستگیر کرده و هم مقدمات انتقال به تهران و عمل جراحی وی انجام پذیرفت.

متاسفانه در سال های اخیر این شگرد دزدی رایج شده است. در حالی که تصوری که بیشتر گردشگران خارجی از ایران به جهان ارائه می دهند مهمان نوازی و خوش برخوردی ایرانیان است به نظر می رسد عده ای تلاش دارند تا تصویر نادرستی از ایران به دنیا مخابره کنند. ماجرای دوچرخه سوار آلمانی و ضرب وشتم و سپس سرقت از او را نیز باید در همین راستا ارزیابی کرد.

 

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.