فوت های کوزه گری برای خوشمزه شدن پیتزا

فوت های کوزه گری برای خوشمزه شدن پیتزا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”فوت های کوزه گری برای خوشمزه شدن پیتزا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

حتما فر داغ باشد

اگر شما از یک فر استاندارد استفاده می‌کنید باید از آن انتظار داشته‌باشید که دمای آن به بیش از ۲۸۰ درجه سانتی‌گراد برسد. همچنین مهم است: شما به یک دستگاه پخت‌و‌پز نیاز دارید که گرم شود و گرم بماند. استفاده از سنگ پیتزا، سینی پخت پیتزا یا گذاشتن پیتزا به طور مستقیم بر روی سطح میله‌ای فلزی فر فرقی نمی‌کند، اگر زمان کافی برای گرم کردن آن از قبل، درنظر گرفته‌باشید.

خمیر پیتزا را خودتان درست کنید

خمیرهای آماده معمولا خشک هستند و بافت نرمی ندارند. به همین دلیل بهتر است خودتان خمیر دلخواهتان را درست کنید.

سس را پخش کنید

میزان سسی که روی خمیر پهن می کنید، به ذائقه خودتان بستگی دارد، ولی به یاد داشته باشید اگر بیش از حد از سس استفاده کنید، پیتزا خیس می شود. حتما هنگام پخش کردن سس یک و نیم تا دو سانتی متر حاشیه یا فضای خالی بگذارید تا هم پیتزا شکل بهتری به خود بگیرد و هم از ریختن پنیر ذوب شده یا بقیه مواد به داخل فر جلوگیری کنید.

از پنیر موزارلا تازه صرفه‌نظر کنید

موزارلا حاوی مقدار زیادی آب است و غذای شما را به یک گودال شیر تبدیل می‌کند! پنیر پیتزا کشدار یا استفاده از موزارلا کم چرب یک گزینه عالی‌ست. همچنین اگر واقعا می‌خواهید از پنیر‌های تازه و متنوع استفاده کنید گوتا را جایگزین کنید.

نکته طلایی برای قارچ

اگر می‌خواهید قارچ یکی از ترکیبات پیتزایتان باشد، آن را خام روی خمیر نگذارید؛ چون در حال پخت آب می‌اندازد و پیتزای شما را بد طعم می‌کند. برای جلوگیری از این کار مقدار بسیار بسیار کمی از کره را کف تابه خود پخش کنید و وقتی داغ شد قارچ‌ها را با دمای بالا تفت دهید تا آب آن گرفته شود.

آویشن ادویه طلایی

از آویشن غافل نشوید؛ این ادویه جادوی پیتزای شماست و از هر ادویه دیگری بهتر می‌تواند به طعم لذیذ پیتزا کمک کند. در کنار آن از نمک و فلفل و ادویه پیتزا و .. هم مطابق سلیقه‌تان استفاده کنید.

قانون طلایی در پخت پیتزا

قدم آخر برای یک پیتزای براق قهوه ای طلایی اضافه کردن کمی روغن زیتون به لبه های بیرونی خمیر است. پس قبل از اینکه پیتزا را داخل فر قرار دهید، کمی روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری سیر ریز شده مخلوط کرده و روی لبه های پیتزا با قلم مو بزنید.

منبع:ایرنا زندگی،مجله فیدیلیو،شما نیوز

2/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.