ظروف گرانیتی چه مزیتی دارند؟

ظروف گرانیتی چه مزیتی دارند؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”ظروف گرانیتی چه مزیتی دارند؟ ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

منظور از ظروف گرانیتی چیست؟

ظروف گرانیتی یک نوع پوشش جدید برای ظروف نچسب است و مانند ظروف تفلون و سرامیکی از چسبیدن غذا به ظرف  و مخلوط شدن فلز ظرف با غذا جلوگیری می کند. ولی مزیت ظروف گرانیتی نسبت  به  ظروف سرامیکی این است که بر خلاف ظروف سرامیکی که بعد از مدت قدرت ضد چسبندگی آنها از بین می رود، این ظرف ها با دوام هستند و خواص خود را در طول زمان از دست نمی دهند. همچنین مانند ظروف تفلون مضر نیستند و هیچ ماده ی اضافی وارد غذای شما نمی کنند.

یکی از باور های غلطی که در مورد ظروف گرانیتی وجود دارد این است که این  ظرف ها به  طور کلی از گرانیت هستند، ولی باید بدانید که این اسم فقط به خاطر شباهت ظاهری روکش کف این ظروف با سنگ گرانیت است.

پوشش ماربل و گرانیت چه تفاوتی دارند؟

ظروف گرانیتی ماربل تا الان جدیدترین نوع ظروف گرانیتی است که همه خصوصیات ظروف گرانیتی را دارد. البته شاید این تشابه اسمی بار ها و بار ها توسط فروشندگان مورد استفاده قرار گرفته باشد، به این صورت که می گویند ظروف گرانیتی از سنگ گرانیت هستند و ظروف ماربل نیز از سنگ مرمر درست شده اند. تنها چیزی که شما باید بدانید این است که ظروف گرانیت به دلیل شکل ظاهری پوشش داخلی خود که شبیه به سنگ گرانیت می باشد، نام گرانیت را گرفته اند.
از طرفی ظروف گرانیتی ماربل هم قربانی هم تشابه ظاهری و اسمی شده اند و بهتر است که بدانید که سنگ مرمر به طور کلی گزینه خوبی برای پخت و پز نیست و این تئوری بی پایه و اساس از بیخ و بن رد شده است.

دانه هایی که شما در ظروف گرانیتی و گرانیت ماربل می بینید در اصل دانه های سرامیکی سخت است که استحکام پوشش نچسب این ظروف را بالا می برد.

ظروف گرانیتی چه مزیتی دارند؟
ظروف گرانیتی چه مزیتی دارند؟

مزایای قابلمه گرانیتی

پوشش گرانیتی داخل قابلمه؛ نچسبی خوب و ماندگاری بیشتر نسبت به سرامیک، مقاومت بیشتر در برابر سایش نسبت به تفلون، همچنین مشخصات بهداشتی بهتری نسبت به تفلون دارد.

اما مراقبت های مرسومی که برای تفلون به کار می روند اگر برای ظروف گرانیتی هم رعایت شوند عمر آن ها بیشتر خواهد شد؛ مانند استفاده از قاشق چوبی در حین طبخ غذا، جلوگیری از خیلی داغ شدن ظرف بدون روغن یا آب، سرد و گرم نکردن ناگهانی ظرف، ضربه نزدن به پوشش داخل ظرف و پرهیز از نگهداری غذا داخل ظرف در یخچال.

  •  از آنجایی که خاصیت نچسب بودن در این ظروف بسیار بالاست، آشپزی با این قابلمه ها بسیار آسان است
  • روکش کار شده روی قابلمه های گرانیتی بسیار مقاوم بوده و در برابر مواد اسیدی هیچ واکنشی از خود بروز نمی دهد.
  • وسایل آشپزی گرانیتی دنیای مدرن، از رنگ و هر گونه مواد شیمیایی که ممکن است بر سلامتی تأثیر بگذارد، مبراست.
  • اگر به دنبال ظرفی هستید که غذا به راحتی برگردد، این ظروف عالی هستند.
  • فولاد کربن یا هسته آلومینیوم به سرعت گرم می شود و مهم تر از آن، گرما را به طور مساوی توزیع می کند و این می تواند زمان پخت و پز را سرعت ببخشد.
  • به راحتی و بدون هیچ نگرانی و استرسی می تواند این ظروف را در فر قرار دهید.
  • سطح صاف و صیقلی آن امکان شستشوی آسان آن را فراهم می کند.
  • به خاطر نچسب بودن، می توانید هنگام پخت و پز روغن کمتری مصرف کنید. این باعث می شود که این قابلمه شریک خوبی برای افرادی باشد که زندگی سالم را دنبال می کنند.
  • این ظروف سبک هستند و این عامل پخت و پز، شستشو و حمل و نقل را برای شما آسان تر می کند.

 

منبع : شیک و تک ،قابلمه دات کام ،چشمگیرکو

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.