طرز تهیه چلو گوشت مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه چلو گوشت مجلسی و خوشمزه

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”طرز تهیه چلو گوشت مجلسی و خوشمزه ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

چلو گوشت مجلسی خوشمزه از غذاهای سنتی ما ایرانیان محسوب می گردد که معمولا با لذیذترین قسمت های گوشت گوسفندی طبخ می گردد. دستور تهیه ای که برای شما قرار دادیم با گوشت گردن بود که بسیار لذیذ و خوشمزه است اما چنانچه تمایل دارید می توانید ماهیچه را جایگزین آن کنید که به همان نسبت لذیذ و خوش خوراک است.

مواد لازم:

گوشت گردن گوسفندی :•: ۱ عدد

پیاز :•: ۲ عدد

رب گوجه :•: ۲ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زعفران :•: به میزان لازم

چوب دارچین :•:  به میزان لازم

فلفل دلمه ای:•: یک هدد بزرگ

آب لیمو‌ترش :•: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

۱- ابتدا پیاز را پوست بکنید و ریز خرد کنید. داخل تابه کمی روغن داغ بریزید تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.فلفل دلمه ای را کمی تفت دهید و به پیاز اضافه کنید.

۲- گوشت ها را که از قبل پاک کرده و شسته اید، داخل پیاز های طلایی شده قرار دهید و آن ها را تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود. ادویه های مورد نظر خود برای چلو گوشت از جمله فلفل و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و آن را هم بزنید تا جذب گوشت شود.

۳- دو سه پیمانه آب جوش داخل قابلمه گوشت بریزید. اگر از برگ بو استفاده می کنید آن را در این مرحله به همراه آب داخل قابلمه بیندازید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد.

۴- بعد از آن که حدود ۲ ساعت از پخت گوشت گذشت، به آن نمک اضافه کنید و مجددا اجازه دهید گوشت بپزد. توجه کنید که پخت گوشت چلو گوشت خیلی اهمیت دارد و باید حتماً به خوبی پخته و خوش خوراک شود.

۵- مقداری زعفران دم کنید. سپس به آن کمی دارچین اضافه کنید، آن را خوب مخلوط کنید و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه با هم دم بکشند. بعد آن ها را به گوشت اضافه کنید، آن را کمی هم بزنید و مجددا در قابلمه را ببندید تا همچنان بپزد.

۶-  بعد از آن که آب گوشت تمام شد، گوشت شما پخته شده است.

چلو گوشت لذیذ

نکاتی برای بهتر شدن چلو گوشت:

چلو گوشت در زودپز

برای پخت چلو گوشت در زودپز ابتدا گوشت و پیاز را مانند دستور بالا تفت دهید سپس به همراه چند لیوان آب ، برگ بو ، چوب دارچین و سیر به زودپز منتقل کنید. گوشت گردن در زودپر حدود یک تا یک ساعت و سی دقیقه زمان نیاز دارد تا به طور کامل بپزد. در زمان هایی که محدودیت زمانی دارید می توانید با این روش خیلی سریع چلوگوشت تهیه کنید.

چلوگوشت با گوشت گوساله

بهترین نوع گوشت برای پخت این غذا، گوشت گردن یا ماهیچه گوسفندی است، اما اگر از گوشت تازه گوساله هم استفاده کنید می توانید چلوگوشت خوشمزه ای طبخ کنید. گوشت گوساله اگر تازه نباشد ممکن است چلوگوشت شما پس از پخت کمی سفت شود.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.