شکمم همیشه صدا می دهد حتی وقتی گرسنه نیستم، علت چیست

شکمم همیشه صدا می دهد حتی وقتی گرسنه نیستم، علت چیست

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”شکمم همیشه صدا می دهد حتی وقتی گرسنه نیستم، علت چیست” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

تجویز داروها، تنها با معاینه بالینی و گرفتن شرح حال امکان پذیر است و اگر در پاسخ به سوالات مصرف دارویی توصیه می‌شود، پس از مشورت با متخصص مصرف شود.

صدای غیر عادی شکم به علت انقباض عضلات معده و روده باریک و به میزان کمتر به علت انقباض عضلات روده بزرگ ایجاد می شود ، عضلات برای هضم غذا مهم هستند و مخلوط کردن و جابه جایی غذا در طول دستگاه گوارش را انجام می دهند. محتوای گاز در دستگاه گوارش هم به دلیل هوای بلعیده شده بین غذا ،حین خوردن غذا یا تولید گاز توسط باکتری های روده ای است بنابراین در معده و روده ها مخلوطی از غذای هضمی، مایعات و گاز وجود دارد.

به هنگام انقباض عضلات معده و روده ها، این محتویات حرکت می کند و حرکت غذا ، حرکت مایعات و به ویژه حرکت گازها سبب ایجاد صدای شکم می شود. در بعضی حالت های بیماری ممکن است صدای شکم تشدید شود. تجمع مواد در قسمت قبل از محل انسداد باعث ایجاد اتساع شدید شکم هم می شود. حالت بیماری دیگری که با صدای غیر عادی شکم ممکن است همراه شود افزایش رشد غیر عادی باکتری ها یا overgrowth باکتری ها در روده هاست که در این حالت معمولاً اتساع گازی شکم و دفع غیر عادی گاز از روده ها هم وجود دارد.

نویسنده : دکتر محمد کلانی فوق تخصص بیماری‌های گوارشی،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.