شناسایی بیماری قلبی توسط اپل واچ

شناسایی بیماری قلبی توسط اپل واچ

یک زن ۸۰ ساله درباره درد سینه و ضربان قلب نامنظم خود به مرکز درمانی دانشگاه ماینز مراجعه کرد. یک ECG دوازده کاناله هیچ نشانه‌ای از ایسکِمی یا کاهش جریان خون به قلب وی را نیافت

بسیاری از دستگاه‌های هوشمند امروزی (چه پوشیدنی مانند ساعت‌های هوشمند و چه حتی اسمارتفون‌ها) مجهز به سنسورهایی هستند که نه تنها فعالیتهای فیزیکی ما را پیگیری می‌کنند بلکه می‌توانند برای سنجش چیزهایی مانند ضربان قلب یا سطح اکسیژن خون نیز استفاده شوند. در بسیاری از موارد تولیدکنندگان این دستگاه‌ها به افراد توصیه می‌کنند که همیشه برای توصیه پزشکی به یک متخصص مراجعه کنند، و اینکه آنچه این دستگاه‌ها نشان می‌دهند نباید تشخیص قطعی لحاظ شود. با این حال، در یک مورد استثنائی، یک گجت پوشیدنی اطلاعات مفیدتری را در اختیار قرار داد که به نجات جان یک زن سالمند کمک کرد، آن هم در زمانی که یک تشخیص نوار قلب (ECG) مرسوم موفق به این کار نشده بود.

شناسایی بیماری قلبی توسط اپل واچ

به نقل از اسلش‌گیر، در یک مورد خاص در آلمان، یک زن ۸۰ ساله درباره درد سینه و ضربان قلب نامنظم خود به مرکز درمانی دانشگاه ماینز مراجعه کرد. یک ECG دوازده کاناله هیچ نشانه‌ای از ایسکِمی یا کاهش جریان خون به قلب را نیافت. این می‌توانست پایان کار این زن باشد اگر آنچه ECG اپل واچش خوانده بود را نشان نداده بود؛ پزشکان با دیدن آنچه اپل واچ تشخیص داده بود تشخیص طبی خود را تغییر دادند و این زن از این عارضه قلبی که ممکن بود برایش مرگبار باشد درمان شد.

این ماجرا بر شواهد فزاینده‌ای می‌افزاید که گویای این هستند که چگونه قابلیتهای چک کردن سلامت توسط اپل واچ جان افراد را نجات داده‌اند. حتی چیزی ساده در حد پایش ضربان قلب توانسته است به استفاده‌کنندگان از این گجت و پزشکان درباره شرایط غیر قابل رویت کمک کند. این لیست توانمندی‌ها وقتی اهمیت بیشتری پیدا کرد که اپل قابلیت جدید ECG و تشخیص سقوط را به این دستگاه‌هایش اضافه کرد.

با این حال این ماجرا نباید شاهدی بر این موضوع لحاظ شود که قابلیت ECG اپل واچ بر تجهیزات بیمارستانی برتری دارد. بلکه باید آن را به عنوان موردی دید که در آن چنین پوشیدنیهایی ابزارهای تخصصی را تقویت یا حتی تدقیق می‌کنند تا به پزشکان برای تشخیص بهتر کمک شود.

خبر  “شناسایی بیماری قلبی توسط اپل واچ” از دسته اخبار تکنولوژی سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: itna

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.