سیاسی : از خودکشی رفیق ترامپ تا آتش گرفتن کاخ منصور هادی

 

 

رفیق ترامپ خودکشی کرد

منابع قضائی آمریکا روز شنبه اعلام کردند «جفری اپستین» سرمایه‌دار آمریکایی و از دوستان نزدیک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در زندان منهتن نیویورک به زندگی خود پایان داده است.

جفری اپستین که در سال ۲۰۰۸ به دلیل سوءاستفاده جنسی از دختران نوجوان و قاچاق انسان محاکمه شده بود، اما با دخالت دادستان شهر میامی در ایالت فلوریدا برای این جرایم تنها ۱۳ ماه حبس را تحمل کرده بود، چند ماه قبل بار دیگر با اتهامی مشابه دستگیر شد و این بار خود را در معرض محکوم شدن به ۴۵ سال حبس می‌دید.

بر اساس اظهارات یکی از مقامات زندان منهتن نیویورک، اپستین سه هفته قبل نیز اقدام به خودکشی کرده بود و به همین دلیل طی سه هفته اخیر به‌شدت تحت نظر بوده است تا نتواند بار دیگر دست به خودکشی بزند، اما در نخستین بامداد امروز شنبه مأموران، وی را در حالی که خود را حلق‌آویز کرده بود در سلولش یافتند. وی دقایقی بعد به بیمارستان اعزام شد و پزشکان مرگ وی را تأیید کردند.

حدود یک ماه قبل «الکساندر آکوستا» وزیر کار سابق دولت ترامپ که در سال ۲۰۰۸ دادستان میامی در ایالت فلوریدا بود، پس از آشکار شدن نقشش در کاهش محکومیت جفری اپستین در سال ۲۰۰۸ مجبور به استعفا از سمت خود شد.

اپستین از دوستان نزدیک دونالد ترامپ به شمار می‌رفت و حتی جایی ادعا کرده بود که «ملانیا» همسر فعلی دونالد ترامپ را به ترامپ معرفی کرده است. با این حال ترامپ در سال‌های اخیر تلاش می‌کرد از جفری اپستین دوری کند و حتی ادعا می‌کرد که هرگز علاقه‌ای به وی نداشته است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد اپستین از دوستان نزدیک ترامپ و سران رژیم اسرائیل به شمار می‌رفت.

 

 

کاخ «منصور هادی» در عدن سقوط کرد

کاخ «منصور هادی» در عدن سقوط کرد

رویترز گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی (وابسته به عربستان) در چهارمین روز درگیری‌های عدن (مرکز جنوب یمن) سقوط کرده است.

درگیری‌های نیابتی امارات و عربستان در جنوب یمن از روز چهارشنبه آغاز شد؛ زمانیکه «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از شبه‌نظامیان هوادار خود (موسوم به الحزام الامنی) خواست تا به کاخ ریاست جمهوری معاشیق که تحت کنترل دولت «عبد ربه منصور هادی» (مورد حمایت عربستان) حمله کنند.

بعد از سه روز درگیری که در چهار نقطه «کریتر» (مقر کاخ ریاست جمهوری و بانک ملی)، «جبل حدید» (شمال)، خور مکسر (شرق) و فرودگاه عدن (شمال شرق شهر عدن) در جریان بود، امروز (شنبه) نیز در خیابان‌های عدن، میان نیروهای شورای انتقالی و نیروهای وابسته به دولت هادی، درگیری ادامه پیدا کرد تا اینکه کاخ معاشیق سقوط و به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاده است.

در همین ارتباط، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کاخ «معاشیق» مقر دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی در چهارمین روز درگیری‌های عدن (مرکز جنوب یمن) سقوط کرده است.

رویترز به نقل از منابع محلی در عدن گفت که کاخ ریاست جمهوری یمن موسوم به «معاشیق» سابق و «الیمامه» کنونی به تصرف «شورای انتقالی جنوب یمن» (تحت حمایت امارات) درآمده است.

پایگاه خبری الیمن العربی هم در این رابطه گزارش داد که نیروهای «شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات قرار دارند، عصر روز شنبه پس از درگیری چند روزه با عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان)، موفق شدند وارد کاخ مزبور شوند.

الیمن العربی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «نیروهای جنوب یمن پس از تصرف معاشیق در داخل و اطراف کاخ مستقر شده و مواضع خود را در ساختمان‌های حومه تثبیت کردند».

منابع نزدیک به شورای انتقالی جنوب یمن (تحت حمایت امارات) تاکید کردند که «نیروهای جنوب یمن پس از اخراج نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به دولت منصور هادی وارد کاخ معاشیق شدند».

منابع آگاه ابراز داشتند که نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن مواضع خود را در اردوگاه‌ها و پایگاه‌های مختلفی که نیروهای طرفدار حزب اخوانی الاصلاح (تحت حمایت عربستان) در آن مستقر بودند، تثبیت کردند.

شبکه الجزیره گزارش داد که در پی تسلط نیروهای تحت حمایت امارات بر معاشیق، خودروهای زرهی اطراف کاخ را ترک کردند.

 

راز نگرانی آمریکا از خرید سامانه اس400 روسی توسط ترکیه فاش شد

راز نگرانی آمریکا از خرید سامانه اس۴۰۰ روسی توسط ترکیه فاش شد

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شبکه نیوز ۷ روسیه با پرداختن به دلایل نگرانی آمریکا از خرید سامانه پدافند موشکی اس ۴۰۰ توسط ترکیه، مدعی شده است که سامانه روسی قادر به تشخیص جنگنده اف۳۵ آمریکا با وجود ادعای این کشور مبنی بر رادار گریز بودن آن است.

در این گزارش آمده است که استدلال آمریکا برای مخالفت و نگرانی از تحویل سیستم پدافند موشکی اس۴۰۰ روسی به ترکیه به همین مساله بر می گردد حال آنکه آمریکا ادعا می کند که سامانه پدافند موشکی روسیه با تسلیحات ناتو از جمله پدافند موشکی غرب همخوانی ندارد.

در آمریکا نیز هیچ کس به شکل قانع کننده توضیح نمی دهد که منظور واشنگتن از غیرهمخوانی میان تسلیحات پدافندی چیست حال آنکه روس ها چنین اتهامی را کاملا بی اساس می دانند.

امروز در میان کارشناسان صنعت موشکی و هوایی این سوال مطرح است که چه تفاوت اساسی بین سامانه اس۴۰۰ و سامانه پدافند هوایی اس۳۰۰ که مشابه آن است، وجود دارد چرا که به ظاهر تفاوت چندانی میان این دو سامانه نیست یونان یکی از اعضای ناتو بیش از ۲۰ سال است که اس ۳۰۰ دارد و هیچکس در ناتو در خصوص غیرهمخوانی این سیستم با تسلیحات ناتو چیزی نگفته است.

به تازگی واشنگتن ادعا کرده است که اس۴۰۰ هواپیماهای آمریکایی اف۳۵ را حتی در صورتی که در ارتش ترکیه باشد، شناسایی خواهد کرد و اطلاعات درباره سیستم تشخیص خودی و غیرخودی آن را به مسکو خواهد داد به عبارت دیگر روس ها از طریق اس ۴۰۰ می توانند سیستم استلس اف۳۵ را در آسمان ناتو و ترکیه شناسایی کنند و این مساله شانس آمریکا برای برتری هوایی را از بین می برد.

با این وجود، صاحبنظران صنعت فضایی در روسیه این استدلال را غیرقابل قبول می دانند و معتقدند که نگرانی اصلی واشنگتن در چیز دیگری نهفته است و آن اینکه جنگنده اف-۳۵ اصلا رادار گریز نیست و آمریکایی ها به جهان بلوف زده اند.

به عقیده بسیاری، سیستم تشخیص خودی و بیگانه اف۳۵ هیچ فرقی با جنگنده اف۱۶ ندارد و تمام ادعاهای آمریکا مبنی بر این که اطلاعات این سیستم ممکن است به دست روس ها برسد، بی اساس است.

کارشناسان نظامی روس در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکا از اس۴۰۰ می ترسد، می گویند که ترکیه با خرید اس ۴۰۰ امروز می تواند میزان ضعف جنگنده های آمریکایی را اندازه گیری کند.

به عبارت دیگر، نظامیان ترکیه با استفاده از اس۴۰۰ خواهند توانست به آسیب پذیری جنگنده اف۳۵ پی ببرند و هر زمانی بخواهند آن را سرنگون کنند.

به گزارش ایرنا، ترکیه بر اساس گزارش وزارت دفاع این کشور، نخستین محموله سامانه دفاعی اس ۴۰۰ روسیه را بیست و یکم تیرماه گذشته دریافت کرد و گفته می شود دومین محموله نیز تا پایان سال جدید به دولت آنکارا تحویل داده خواهد شد.

دولت آمریکا در پاسخ به این خرید، ترکیه را از برنامه های اف ۳۵ خارج کرده است.

یادآور می شود که اس۴۰۰، سامانه موشکی پیشرفته و مدرنی است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد که می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را هدف قرار دهد.

شبکه راداری و شناسایی این سامانه می‌تواند هم‌زمان ۳۰۰ هدف را شناسایی کند ضمن اینکه سقف ارتفاع پوشش هوایی این سامانه، ۲۷ کیلومتر است.

 

ترامپ: ما ملتی انتقام‌جو هستیم/ تلافی می‌کنم!

 

به گزارش نامه نیوز، رئیس جمهور آمریکا درباره واکنش او به هشدار برخی کشور‌ها به اتباع خود برای سفر به این کشور که در پی تیراندازی‌های مرگبار اخیر در ایالت‌های تگزاش و اوهایو صورت گرفته، گفت: نمی‌توانم چنین چیزی را تصور کنم. اما اگر آن‌ها این کار را کردند، ما مقابله به مثل خواهیم کرد.

ترامپ گفت: با وجود من در راس این کشور، ما ملتی تلافی‌جو هستیم. وقتی کسی اقدامی منفی در مورد کشور ما انجام دهد، ما هم همان کار را در موردشان انجام می‌دهیم.

او افزود: کشور‌های خارجی و حتی متحدان ما از کشور ما منفعت برده اند و در مواردی متحدانمان بیش از هر کشور دیگری. سال‌های سال از کشور ما کسب منفعت کرده اند و این روند متوقف شد.

به دنبال تیراندازی‌های مرگبار اخیر در دو ایالت اوهایو و تگزاس در هفته گذشته که نزدیک به ۳۱ کشته بر جا گذاشت، اورگوئه، ژاپن و ونزوئلا درباره سفر به آمریکا به اتباع خود هشدار دادند. دولت ونزوئلا با توصیه به شهروندانش مبنی بر به تعویق انداختن سفر به آمریکا، سخنان مقامات آمریکایی را که حاوی کلام «نژادپرستانه و تنفر از مهاجران» است، عامل موج خشونت دانسته است. کنسولگری ژاپن در دیترویت روز دوشنبه پس از حمله در شهر دیتون در ایالت اوهایو، به شهروندان ژاپنی ساکن آمریکا، هشدار داد و از آن‌ها خواست به خطرات بالقوه حملات تیراندازی در «همه مکان‌ها» توجه کنند. ژاپن در این بیانیه که به زبان ژاپنی بر روی سایت کنسولگری منتشر شده است، آمریکا را «جامعه‌ای مسلح» توصیف کرده است.

کانادا به شهروندانش درباره حملات تروریستی در آمریکا هشدار داده و از آن‌ها خواسته تا در مکان‌های عمومی و در میان جمعیت، نسبت به اطراف خود توجه نشان دهند و هوشیار باشند. صفحه توصیه‌های مسافرتی وزارت خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به حملات چند سال اخیر از جمله انفجار‌هایی در آستین و سن‌آنتونیو در مارس ۲۰۱۸، حمله با وسیله نقلیه در نیویورک در ماه اکتبر ۲۰۱۷ و انفجار در محله چلسی نیویورک در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، از افزایش تهدیدات تروریستی و احتمال وقوع چنین حملاتی نوشته است.

در سایت وزارت خارجه ایرلند و صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا آمده است که در سال‌های اخیر تهدید حملات تروریستی و خشونت در سراسر جهان افزایش یافته است. بنا بر اعلام وزارت خارجه ایرلند، آمریکا هم در سال‌های اخیر شاهد تیراندازی بوده است. ایتالیا نیز از احتمال وقوع حملات تروریستی نه تنها در شهر‌های بزرگ بلکه در شهر‌های کوچک سخن گفته و هشدار داده است که حملات تیراندازی در این مناطق گهگاه به وقوع می‌پیوندد.

سایت وزارت خارجه آلمان نیز با اشاره به هشدار دولت آمریکا مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور، از شهروندانش خواسته است تا در مکان‌های شلوغ، توصیه‌های امنیتی را جدی بگیرند.

انگلیس نیز در صفحه توصیه‌های مسافرتی به آمریکا نوشته است احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور «زیاد» است و مهاجمان ممکن است گردشگران را نیز مورد هدف قرار دهند.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.