زندگی “دختر باد” بانوی دونده ایران

زندگی “دختر باد” بانوی دونده ایران

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” زندگی “دختر باد” بانوی دونده ایران” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

خودش می‎گوید فکرش را هم نمی‎کرده یک روز دونده بشود.

وقتی معلم ورزش مدرسه او را برای شرکت در مسابقات دوومیدانی انتخاب کرده و از او خواسته تا زمانی که صدای سوت را بشنود با نهایت سرعت اش بدود، گفته «من اصلا از دویدن خوشم نمیاد». بعد از شرکت توی مسابقه شهر خودش یعنی اصفهان و کسب مقام اول، فکر کرده که نه، مثل این‌که خیلی هم از دو بدش نمی‎آمده‌است.

فرزانه از بچگی ورزش‎های مختلف را امتحان کرده، در ژیمناستیک و تنیس مدت‎ها آموزش دیده ولی هیچ‎وقت به فکر دوومیدانی نیفتاده بود چون به گفته خودش «برای دویدن تنها هستی؛ نه از تیم خبری هست و نه از انگیزه‎های گروهی، فقط و فقط باید خودت را با انگیزه‌‏های فردی برای رقابت‎ها آماده کنی».

فرزانه می‏‌گوید در اولین مسابقه مهم اش شکست خورده‌است درحالی‌که کلی تلاش و ساعت‏‌ها تمرین کرده و از همه تفریحاتش گذشته بود . این قضیه می‌تواند هرکسی را ناامید کند ولی او همان‏‌ لحظه تصمیم می‌گیرد برای رسیدن به رویاهایش بدود.

رویای المپیک و مدال‏‌های جهانی لحظه‌ای از ذهنش دور نمی‎شود. او مدت‏‌هاست در پیست دوومیدانی اصفهان که حتی سالن سرپوشیده‌ای برای درامان ماندن از آلودگی هوا در فصل‌های سرد ندارد، برای رسیدن به هدفش تلاش می‌‏کند.

فرزانه متولد سال ۷۱  و عضو تیم دوومیدانی زنان ایران است. او سال ۲۰۱۶ مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا و سال ۲۰۱۸ مدال برنز این مسابقات را کسب کرده‎است.

«فرزانه فصیحی»، دختر باد، رکورددار دوی ۶۰ متر زنان ایران هم هست و در تمام مصاحبه‎هایش از توانایی‎های دختران ایرانی می‎گوید. او مدتی لژیونر دو و میدانی بود و مدتی است به کشور برگشته است .

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.