روش های مبارزه با حلزون ها

روش های مبارزه با حلزون ها

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”روش های مبارزه با حلزون ها” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

حلزون ها حیواناتی هستند که شبانه به مزرعه ها رفته و برگ ها را می خورند.کشاورزان همیشه به دنبال راهی برای خلاص شدن از این باغبان های شبانه بوده اند.

نمک حلزون رو میکشه ولی چرا؟

هوای بارانی و مرطوب علاوه بر حال خوبی که برای ما ایجاد می کند، مهمانان ناخوانده ای مثل حشرات را نیز به همراه دارد.

حشراتی مثل حلزون ها که معمولا به باغبان های شبانه معروف هستند و در میان دانه ها چرخ می زنند ، برگ ها را می خورند و ردپای آن ها باقی می ماند.

جالب است بدانید که همین موجودات کوچک با نمک کشته می شوند اما چرا ؟

 

حلزون

نمک از آسیب رسانی این حشرات کوچک به گیاهان جلوگیری می کند اما چگونه؟

حلزون ها نیز مانند هر موجود دیگر در کره زمین دارای سلول هستند که روی این سلول ها با غشای سلولی پوشیده شده است و جنس آن ها از فسفولیپید است که این فسفولیپیدها مسیری برای عبور مولکول ها هستند.

مولکول های کوچک به راحتی از این قسمت عبور می کنند، در حالی که مولکول های بزرگ نمی توانند از آن عبور کنند.

اسمز فرایندی است که سلول های حلال از یک محلول با غلظت کمتر به یک محلول با غلظت بالاتر می روند و  تفاوت بین غلظت در دو طرف غشا باعث ایجاد فشار اسمزی می شود.

این فشار مسئول حرکت مولکول های حلال است و حرکت مولکول های حلال یا همان آب در طول غشا توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته است.

نمک

سلول های حیوانی فقط از آب تشکیل نشده اند. آن ها همچنین شامل یون های مثبت و منفی سدیم و کلرید هستند که نمک معمولی را تشکیل می دهند. زمانی که روی آن ها نمک بپاشیم، کریستال های نمک اسیر رطوبت روی پوست می شوند و در نتیجه غلظت سدیم کلرید بالا می رود و فشار اسمزی افزایش پیدا می کند. غلظت بالای نمک در اطراف سلول های حلزون باعث از بین رفتن آب زیادی از بدن آن ها می شود. حرکت مولکول های آب نیز همچنان ادامه پیدا می کند که در دو طرف غشای سلول معمولاً سرعت برابری دارد.

ساختار درونی حلزون

در نتیجه بدن آن ها آب زیادی را از دست می دهد تا بتواند از خشکی جلوگیری کند. حباب ها نیز در چنین حالتی روی هوا تشکیل می شوند. نمک زیاد رفته رفته آب بدن حلزون را گرفته و آن را لاغر تر می کند. تا جایی که کم آبی بدنش باعث مرگ می شود که بسیار دردناک است.

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.