راهکارهای طلایی برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

راهکارهای طلایی برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” راهکارهای طلایی برای درمان افتادگی پوست بعد از زایمان” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

یکی از دغدغه‌های خانم‌ها بعد از زایمان رفع افتادگی و سفت شدن شکم است.

 

در این مطلب، قصد داریم راه‌هایی ساده برای رفع این مشکل بزرگ ارائه کنیم.

گلاب

ترکیبی از یک فنجان گلاب، یک قاشق چای خوری آب لیمو و پنج قطره روغن بادام، تمامی نیازهای پوست شکم را برطرف و ماساژ روزانه شکم با این ترکیب، پوست شکم را سفت و محکم می‌کند.

ماسک مولتانی میتی (خاک رس قهوه ای) بگذارید

مولتانی میتی که به نام خاک رس قهوه‌ای نیز شناخته می‌شود، به عنوان ماسکی برای سفت کردن پوست اطراف شکم نیز کاربرد دارد. مولتانی میتی، جریان خون را بهبود و انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد. یک تا دو قاشق غذاخوری پودر مولتانی میتی را در یک کاسه بریزید و کمی آب یا گلاب به آن اضافه کنید تا خمیری نرم درست شود. می‌توانید کمی عسل هم در آن بریزید. خمیر به دست آمده را به شکم‌تان بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس با آب ولرم آبکشی کنید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید.

از شکم بند استفاده کنید و اسپا بروید

استفاده از شکم‌بندهای طبی یکی از روش‌های موثر برای جلوگیری از افتادن پوست شکم و سفت شدن آن بعد از زایمان است. این کار را باید چند روز بعد از زایمان و به توصیه پزشک انجام دهید. یک روش دیگر رفتن به اسپاست(نوعی حمام با استفاده از آب و مواد معدنی). در اسپا از جلبک دریایی، نمک دریا و خاک رس برای بهبود وضعیت پوست بدن و نیز سفت شدن پوست استفاده می‌شود.
از روغن‌های گیاهی موثر استفاده کنید

برخی از روغن‌های گیاهی نقش موثری در بهبود افتادگی پوست و جمع شدن آن بعد از زایمان دارند.

این موضوع به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی این روغن‌هاست. برای مثال روغن بادام شیرین تا حدود زیادی در از بین بردن استرچ مارک یا همان خطوط سفید و ترک‌های ناشی از افزایش و کاهش وزن موثر است.

روغن بادام شیرین، روغن بادام و روغن نارگیل را روی خطوط استرچ مارک و تمام پوست شکم بمالید تا پوست سفتی قبل را دوباره به دست بیاورد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.