راههای ساده برای پیشگیری از سوزش معده

راههای ساده برای پیشگیری از سوزش معده

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” راههای ساده برای پیشگیری از سوزش معده ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

سوزش سردل ناشی ازعملکرد نامناسب مری است. گاهی اوقات علایم سوزش سردل آن‌قدر زیاد است که بیشتر افراد آن را با حمله قلبی اشتباه می‌گیرند.

 

یکی دیگرازعلل اصلی ابتلا به این عارضه، انتخاب‌ غذای نامناسب است. برخی از غذا‌ها باعث به هم خوردن تعادل ph بدن و افزایش اسیدیته معده می‌شود. از جمله این خوراکی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یادآوری این نکته مهم است که نباید این خوراکی ها را از رژیم غذایی حذف بلکه به میزان متعادل باید آن را مصرف کرد.

گوشت قرمز
مصرف بیش از حد گوشت قرمزسطح التهاب بدن را افزایش می‌دهد. گوشت قرمز باعث افزایش اسید معده می شود ومشکلاتی برای هضم ایجاد می‌کند.

گوجه فرنگی
اگر از بیماری بازگشت اسید به مری رنج می‌برید، بهتر است از گوجه فرنگی و محصولات آن پرهیز کنید. گوجه‌ سرشار ازاسید سیتریک، مالیک اسید و آسکوربیک اسید است که می‌تواند معده و مری را اذیت کند. این اسید می‌تواند سبب احساس سوزش ناخوشایندی در سینه شود.

مرکبات
مرکبات مانند پرتقال، لیمو و گریپ فروت می‌تواند علایم ریفلاکس و سوزش معده یا سر دل را تشدید کند.

شکلات
شکلات حاوی کافئین و محرک‌های دیگری مانند تئوبرومین است که باعث ریفلاکس یا سوزش معده می‌شود. تئوبرومین نوعی متیل گزانتین است که مانع تنگ‌شدن ماهیچه اسفنکتر تحتانی می‌شود و به این ترتیب به شکل مستقیم احتمال ریفلاکس را افزایش می‌دهد. شکلات چربی زیادی دارد، یعنی هضم آن طولانی‌تر است و می‌تواند محرک سوزش معده باشد.

قهوه
کسانی که برای بازیابی قدرت و انرژی روزانه، چیزی جز نوشیدن قهوه را انتخاب نمی‌کنند، یک مشکل اساسی دارند. قهوه اگرچه خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد ولی یکی از منابع اصلی کافئین است و کسانی که از سوزش سر دل رنج می‌برند، باید از آن اجتناب کنند. کافئین باعث افزایش اسیدیته معده و ریفلاکس می‌شود.

سوسیس و مواد غذایی کنسرو شده
سرشار از مواد مصنوعی است که باعث ایجاد بیش از حد اسید در خون و معده می‌شود. این نوع غذا‌ها با چربی بالا بر متابولیسم معده شما تاثیر می‌گذارند. اضافه کردن این غذا‌ها به رژیم روزانه به بیماری‌هایی مانند چاقی و سطوح بالای کلسترول و چربی منجر می‌شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.