درباره کریسمس یا سال نو میلادی

درباره کریسمس یا سال نو میلادی (دانستنی ها)

کریسمس جشنواره ای سالانه به یادبود تولد عیسی مسیح است که در درجه اول در ۲۵ دسامبر به عنوان یک جشن مذهبی و فرهنگی در بین میلیاردها انسان در سراسر جهان است.

با فارسی ها برای صحبت در مورد این سال نو میلادی همراه شوید.

روز کریسمس یک تعطیلات عمومی در بسیاری از ملل جهان است،توسط اکثریت مسیحیان و همچنین از نظر فرهنگی توسط بسیاری از غیر مسیحیان از نظر مذهبی جشن گرفته می شود و بخشی از فصل تعطیلات با محوریت آن را تشکیل می دهد.

درباره کریسمس یا سال نو میلادی
درباره کریسمس یا سال نو میلادی

روایت کریسمس سنتی،تولد عیسی،که در عهد جدید مشخص شده است، می گوید که عیسی مطابق با پیشگویی های مسیحایی در بیت لحم به دنیا آمده.

هنگامی که یوسف و مریم وارد شهر شدند،کاروانسرا هیچ اتاقی نداشت و و صاحب کاروانسرا گفت میتونید داخل طویله شب رو سر کنید.جایی که در آن به زودی مسیح نوزاد به دنیا می آمد،با فرشتگان این خبر را به چوپانانی اعلام کردند که سپس اطلاعات بیشتری را منتشر کردند.

اگرچه ماه و تاریخ تولد عیسی به طور دقیق معلوم نیست است،اما کلیسا در اوایل قرن چهارم تاریخ را تا ۲۵ دسامبر تعیین کرد.

این مربوط به تاریخ وقایع در تقویم رومی است. اکثر مسیحیان در تاریخ ۲۵ دسامبر در تقویم گرگوری تولد مسیح را جشن می گیرند،که تقریباً در تقویمهای مدنی مورد استفاده در کشورهایی در سراسر جهان پذیرفته شده است.با این حال،برخی از کلیساهای مسیحی شرقی کریسمس را در ۲۵ دسامبر تقویم قدیمی ژولیان جشن می گیرند.

که در حال حاضر مطابق با تاریخ ژانویه در تقویم گرگوری است.برای مسیحیان،اعتقاد بر اینكه خدا به شكل انسان به جهان آمده است تا گناهان بشریت را بخاطر دانستن تاریخ تولد دقیق عیسی مسیح كند،هدف اصلی در جشن كریسمس نیز همین که یاد عیسی و خدا را در این داستان مربوط به تولد عیسی است جشن میگیرند.

4/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.