درباره سیستم عامل اندروید و تاریخچه آن

درباره سیستم عامل اندروید و تاریخچه آن (موبایل و تبلت)

با سلام خدمت همراهان عزیز مجله فارسی ها,اندروید چیست؟و تاریخچه آن به کی برمیگردد؟باید در جواب گفت که:Android یک سیستم عامل تلفن همراه مبتنی بر نسخه اصلاح شده هسته لینوکس و سایر نرم افزارهای منبع باز است که در اصل برای دستگاه های تلفن همراه روی صفحه لمسی مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها طراحی شده است.

Android توسط کنسرسیومی از توسعه دهندگان موسوم به Open Handset Alliance ساخته می شود که مشارکت کننده و بازاریاب تجاری آن گوگل است.

درباره سیستم عامل اندروید و تاریخچه آن
درباره سیستم عامل اندروید و تاریخچه آن

در ابتدا توسط Android Inc،که گوگل در سال ۲۰۰۵ آن را خریداری کرد،توسعه یافت،در سال ۲۰۰۷ با اولین دستگاه تجاری اندرویدی در سپتامبر ۲۰۰۸ رونمایی شد.نسخه پایدار فعلی Android 10 است که در تاریخ ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شد. کد منبع اصلی آندروید به عنوان پروژه منبع باز (Android AOSP) شناخته می شود ، که در درجه اول تحت مجوز Apache قرار می گیرد.

این امر باعث شده تا انواع مختلف Android در انواع الکترونیکی دیگر مانند کنسول های بازی ، دوربین های دیجیتال ، رایانه های شخصی و سایر موارد که هر یک رابط کاربری تخصصی دارند توسعه یابد. برخی از مشتقات شناخته شده شامل Android TV برای تلویزیون ها و Wear OS برای پوشیدنی ها ، هر دو توسط Google تولید شده اند.

از کد منبع Android به عنوان پایه اکوسیستم های مختلف استفاده شده است،که مهمترین آنها گوگل است که با مجموعه ای از نرم افزارهای اختصاصی به نام (Google Mobile Services GMS) همراه است،که اغلب در دستگاه های گفته شده از قبل نصب می شود.

این شامل برنامه های اصلی مانند Gmail ، پلت فرم توزیع دیجیتال Google Play و بستر توسعه خدمات Google Play مرتبط و معمولاً برنامه هایی مانند مرورگر وب Google Chrome است.

اندروید از سال ۲۰۱۱ و در تبلت ها از سال ۲۰۱۳ پرفروش ترین سیستم عامل در سراسر جهان بوده است.از ماه مه ۲۰۱۷،بیش از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه،بزرگترین پایه نصب شده در هر سیستم عامل و از دسامبر سال ۲۰۱۸ ، Google دارد.فروشگاه بازی دارای بیش از ۲٫۶ میلیون برنامه است.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.