خوراکی‌های ضد پیری که پوست را مثل مروارید درخشان می‌کند

خوراکی‌های ضد پیری که پوست را مثل مروارید درخشان می‌کند

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خوراکی‌های ضد پیری که پوست را مثل مروارید درخشان می‌کند” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

شاید باور این موضوع بسیار دشوار باشد اما ماهی کوچکی وجود دارد که توانایی شگفت انگیزی در جلوگیری از پیری دارد، در ادامه با این ماهی کوچک بیشتر آشنا خواهید شد.

توانایی حیرت آور یک ماهی کوچک در جلوگیری از پیری

شاید تا به حال به این مسئله فکر کرده باشید که چقدر خوب می شد یک دکمه را فشار می دادید و پروسه پیری و بالا رفتن سن متوقف می شد.

شاید این فکر فقط در حد یک تصور و آرزو در ذهن شما مانده باشد

اما جالب است به شما بگوییم که یک ماهی بسیار کوچک می تواند این آرزو را برآورده کند و جلوی پیر شدن انسان ها را بگیرد.

ماهی برکه ای فیروزه ای آفریقایی معروف به turquoise killifish یکی از مخلوق های کوچک و برجسته به شمار می رود.

این ماهی برای این که بتواند در برکه با وجود خشکی ها و فصل هایی که خشکسالی دارند، در مناطقی مثل زیمباوه یا موزامبیک زنده بماند از رشد جنین جلوگیری می کند.

رشد جنین ماهی تا مدت زمانی متوقف می شود و همین موضوع باعث می شود که عمر طولانی تری داشته باشد که تقریبا دو برابر عمر واقعی ماهی است؛

زمانی که جنین آن ها شروع به رشد می کند، درست زمانی است که تخمک گذاری در فصل های بارانی انجام می شود و ماهی در آب کافی قرار دارد.

 

یک داروی ضد پیری

جلوگیری از پیری شدن توسط یک ماهی

چیزی که مهم است زمانی است که ماهی وارد مرحله میان آسایی یا دیاپاز می شود، این مرحله کمک می کند که جنین به منابع ضروری نیاز نداشته باشد مخصوصاً زمانی که هیچ مهارت خاصی در دسترس نیست.

بنابراین همه عملکرد های حیاتی بدن جنین مانند رشد سلولی عصبی و عضلات به تاخیر می افتند.

این پروسه از لحاظ علمی دیاپاز یا میان آسایی نامیده می شود و به ماهی ها اجازه می دهد که فشارهای فصلی را راحت تر تحمل کنند و با تغییرات محیطی خودشان را وفق دهند.

اگرچه هنوز نمی توان دقیق شرح داد که دیاپاز چگونه ارگانیسم ها را زنده نگه می دارد اما این ماهی به طرز اعجاب انگیزی می تواند تا شش ماه با این روند زندگی کند.

در تحقیقات انجام شده، این ماهی ها با یکدیگر از لحاظ پشت سر گذاشتن روند دیاپاز و نداشتن این روند مقایسه شده اند و به این نتیجه رسیدند که دیاپاز رشد یک ماهی جوان را کاهش نمی دهد و توانایی باروری آن ها را نیز از بین نخواهد برد.

درست است که رشد او برای مدتی متوقف می شود اما به طرز اعجاب انگیزی سن او بالا نمی رود.

محققان همچنین اشاره کردند که مکانیسم منحصر به فرد این ماهی در این زمان رشد ارگان ها و سلولی را با سرعت کم تری پیش می برد.

یکی دیگر از اعضای حیاتی که به ماهی فیروزه ای برکه ای آفریقایی کمک می کند، این است که این پروسه با پروتئینی به نام CBX7 انجام می شود.

اگر چه مهم ترین نکته ای که باید اشاره کنیم، این است زمانی که این ماهی جوان وارد این تکنیک از زنده ماندن می شود،

در طول زندگی هیچ نوع اثر منفی را احساس نمی کند و این چیزی است که علم آن را ثابت کرده است.

ماهی آفریقایی

آیا این پدیده می تواند روی جلوگیری از پیر شدن انسان هم تاثیر گذار باشد ؟

دانشمندان بعد از این که این پدیده را در این ماهی ها متوجه شده اند، سعی دارند که این سیستم را به صورت مشابه در انسان ها هم پیاده کنند.

البته هنوز در مرحله بحث و گفتگو هستند اما محققان اظهار داشتند که این کشف می تواند یک مکانیسم ناشناخته را ایجاد کند و از رشد سلولی جلوگیری نماید.

آن ها امیدوار هستند سیستمی را معرفی کنند که از بیماری های مربوط به پیر شدن در انسان ها جلوگیری کند.

این ایده بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود و دیاپاز راهی است که دانشمندان بتوانند به این مهم دست پیدا کنند.

بسیاری از محققان عقیده دارند که بهتر است روی خواب زمستانی حیوانات تمرکز کرد زیرا خواب زمستانی هم از پیر شدن آن ها جلوگیری می کند. البته هنوز هم دست یابی به این پدیده و پروسه دیاپاز برای انسان یک هدف بسیار طولانی مدت است اما می توانند آن را با موفقیت به پایان برسانند. فقط تصور کنید که انسان می تواند پروسه شبیه به ماهی فیروزه ای برکه ی آفریقایی را پشت سر بگذارد ، مثلاً شاید یک شخص ۷۰ ساله توانست ۱۴۰ سال و یا حتی ۳۰۰ سال عمر کند.

منبع،نمناک

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.