خواص کینوا؛ نحوه مصرف و طرز پخت آن

خواص کینوا؛ نحوه مصرف و طرز پخت آن

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”خواص کینوا؛ نحوه مصرف و طرز پخت آن” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

کینوا جزو غلات نیست اما خواص مشابهی دارد. این گیاه بومی آمریکای جنوبی است و کشت آن در ایران هم شروع شده است. «اینکاها» به این دانه‌ها «مادر همه‌ دانه‌های خوراکی» می‌گویند چون خواص فوق‌العاده‌ای دارد. اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید، کلسترول تان بالاست یا می‌خواهید لاغر شوید می‌توانید به این دانه‌ها اعتماد کنید.

کینوا بسیار سبک‌تر و خوش هضم‌تر از دانه‌های برنج و منبع غنی پروتئین، منیزیم، فیبر، فسفر، ویتامین ب ۲، پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند‌ آهن است. به ویژه برای کسانی که رژیم غذایی دارند و همچنین گیاه خواران توصیه می‌شود. کینوا سرشار از کربوهیدرات‌های مفید برای تامین انرژی بدن است. کربوهیدرات‌ها برای متراکم کردن عضلات لازم است. دانه کینوا با داشتن ۳ گرم فیبر و ۶ گرم پروتئین در هر یک‌ چهارم فنجان دارای فیبر و پروتئین بیشتری نسبت به دیگر غلات است و به این معناست که این دانه در ثابت نگه داشتن سطح قند خون موثر است. دانه های خوراکی علاوه بر کینوا با نام‌های برنج اینکا و خاویار گیاهی نیز خوانده می‌شود.

دانه‌های کینوا تا حدودی مانند برنج پخته می‌شوند.

کافی است یک پیمانه از آن‌ها را با دو برابر آب درون قابلمه بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله ملایم قرار دهید تا آب آن تمام شود. می‌توانید از روغن زیتون، آب لیمو یا نارنج و ادویه هم برای طعم بهتر استفاده کنید. همچنین برای بهتر شدن طعم کینوا به جای آب ساده، می توانید با آب مرغ یا گوشت آن را بپزید. علاوه بر این از این گیاه در تهیه سالاد، کتلت، برگر، سوپ کینوا و دیگر غذاها هم می توانید استفاده کنید.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.