جهان های موازی یا توطئه، مردی از تورِد

جهان های موازی یا توطئه، مردی از تورِد

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” جهان های موازی یا توطئه، مردی از تورِد” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

سال ۱۹۵۴مسافری عجیب با آمدن و غیب شدنش در توکیو همه را متعجب کرد

در میان تمام داستان‌های حیرت‌انگیز درباره افرادی با هویت نامشخص، ماجرای مردی از «تورد» از همه شنیدنی‎تر است. در جولای ۱۹۵۴ اتفاقی در فرودگاه توکیوی ژاپن روی داد که تا امروز غیرقابل حل مانده‌است. تنها نکته قابل اطمینان آن، گزارش‌هایی است که ثابت می‌کند در آن روز واقعا اتفاقاتی رخ داده‌است.

مسافری عادی با ویژگی‎های غیرعادی

هواپیما می‌نشیند، مسافران برای گرفتن وسایل خود به قسمت مخصوص می‌روند. حین چک کردن گذرنامه‌ها، پلیس مردی سفیدپوست با چشمانی عسلی و ریشی کم‌پشت را از میان جمعیت بیرون می‌کشد و به اتاق ویژه برای کسب اطلاعات بیشتر راهنمایی می‌کند.

این مرد به زبان فرانسوی مسلط است و خیلی زود معلوم می‎شود که ژاپنی، آلمانی و انگلیسی را هم خوب می‌داند. قضیه‎ای که باعث دستگیری او می‎شود، گذرنامه اش است که متعلق به کشوری ناشناخته‌ به‌نام تورد است.

از مرد درباره این کشور سوال می‌شود. او توضیح می‎دهد که تورد در مرز بین فرانسه و اسپانیا واقع شده‎است درحالی‌که همه می‌دانند در این نقطه حکومت محلی آندورا قرار دارد. مرد اما معتقد است آندورا کشوری است در آسیا و مابین هند و پاکستان.

اتفاق عجیب‌تر زمانی پیش می‎آید که با بررسی مدارک مرد مشخص می‎شود او با همین گذرنامه چندین مرتبه به کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و انگلیس سفر کرده‎است ولی مهر گذرنامه این کشورها با مهرهای اصلی آن‌ها متفاوت است.

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی فرودگاه دربرابر رفتار عادی این مسافر در کنار مدارک غیرمعمولش، سردرگم می‎شوند. ابتدا فکر می‎کنند که شاید این مرد دچار اختلال روانی است یا آن‌ها را دست انداخته اما این‎طور نیست.

توطئه دشمن یا تئوری جهان موازی؟

پلیس با این فرض که این مرد توردی احتمالا خلافکار است یا مشکل دیگری دارد، او را همراه با دو نگهبان به نزدیک‌ترین هتل می‎فرستد. صبح روز بعد متوجه می‎شوند که او به همراه تمام وسایل شخصی‎اش ناپدید شده‎است. اتاقش در طبقه پنجم هتل قرار داشت و هیچ‎کدام از پنجره‎ها راهی برای خروج نداشتند.

در تحقیقات بعدی، هرگز اطلاع دقیقی از سرنوشت و هویت این شخص به‏دست نیامد و در ادامه بررسی‌ها معلوم شد که نام او حتی در فهرست اولیه مسافران وجود نداشت. گذرنامه اش که در اختیار پلیس بود، ناپدید شده‎بود. این داستان را اولین‎بار یکی از کارمندان فرودگاه فاش کرد.

بعد از آن تنها یک‌بار در رسانه‌های ژاپن مطرح شد اما به دلیل مسائل امنیتی هیچ‎گاه به جزئیات آن پرداخته‎نشد؛ می‎گویند این اتفاق شاید توطئه کشوری مثل شوروی یا کره شمالی بوده و مسافر عجیب هم درواقع جاسوس این کشورها بوده‎است؛

این استدلال اما درباره غیب شدن مرد توضیحی نمی‎دهد به‎همین دلیل ‎عده‎ای باور دارند شاید قضیه به جهان موازی مربوط باشد؛ یعنی مرد مسافر، احتمالا الان دارد در تورد جهان خودش که همان آندورای جهانِ ما باشد، زندگی می‎کند. فرضیه جهان موازی تا الان نه رد شده‎است و نه تأیید ولی در این ماجرا، فعلا قوی‎ترین گمانه است.

نویسنده : فاطمه قاسمی،خراسان

4.2/5 - (17 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

3 دیدگاه در “جهان های موازی یا توطئه، مردی از تورِد

عجیب ترین و هیجان انگیزترین چیزی که تا حالا شنیده ام

بنظرم این نظریه غلطه چون اگه اون مرده در جهان موازی زندگی می‌کرده حتما در این دنیا یکی شبیه ب اون هست چون ک اطلاعاتی ک در جهان موازی نشر شده اینه ک اگه تو این دنیا ی آدمی با ی مشخصاتی باشه دقیقا ی نفر در جهان موازی همین شکلی است

البته شهری به نام تول دو هست در اسپانیا .من رفتم و نمونه بشقاب اون شهر رو دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.