جای خالی خدمات آنلاین بهداشتی در ایران

جای خالی خدمات آنلاین بهداشتی در ایران

همان طور که در معرفی استارت آپ های سلامت اشاره کردیم هنوز میل و رغبت عمومی از سوی مردم و همچنین جامعه پزشکی به استفاده از خدمات سلامت آنلاین در حدی نیست که به گسترش استفاده و بهبود وضعیت این اپلیکیشن ها کمکی کند برای همین موضوع هم سرویس های آنلاین در حوزه خدمات پزشکی در ایران پیشرفت چندانی نداشته اند و هنوز مسیر طولانی برای طی کردن در این زمینه دارند، در ادامه به چند گزینه جهانی اشاره می کنیم که جایشان در میان استارت آپ های ایرانی خالی است.

NeoLight

این سامانه آمریکایی در حوزه فناوری های پزشکی فعالیت می کند و به ارائه خدمات برای مراقبت از سلامت نوزادان می پردازد برای مثال به اجاره دستگاه هایی می پردازد که با استفاده از آن ها در منزل می توان میزان زردی نوزادان را کاهش داد، بیماری که اغلب نوزادان  را در سراسر جهان در بدو تولد درگیر خود کرده است.همچنین ابزارهای تشخیصی و درمانی دیگری هم در این سامانه ارائه می شود که هدف آن کاهش مراجعات به پزشکان و مراکز پزشکی برای درمان بیماری زردی است.
یکی دیگر از خلأهای موجود در میان پلتفرم های ایرانی خدمات دندان پزشکی است این سامانه آمریکایی به مردم کمک کرده تا با اسکن کامل دندان ها و در اختیار گذاشتن آن ها به پزشکان مد نظر در وقت و هزینه مردم صرفه جویی کند دقیقا مسئله ای که جایش در ایران بسیار خالی است و زمان زیادی  در رفت و آمد میان مطب ها و مراکز عکس برداری پزشکی به هدر می رود.این برنامه با ارائه این دست خدمات توانسته هزاران دلار در هزینه ها صرفه جویی و کمک بزرگی به کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش رفت و آمد ها کند. این برنامه با موفقیت چشمگیری که به دست آورده در حال گسترش خدمات خود و افزایش کاربرانش در مناطق دیگر است.
منبع: خراسان
امیدواریم از مقاله “جای خالی خدمات آنلاین بهداشتی در ایران” استفاده کرده باشید. نظر خود را در خصوص این مطلب با ما در میان بگذارید.
Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.