“تقلب امتحانی” علت اصلی پرونده‌های کمیته انضباطی دانشگاه علامه

“تقلب امتحانی” علت اصلی پرونده‌های کمیته انضباطی دانشگاه علامه (اخبار فرهنگی هنری)

رئیس کمیته انضباطی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ پرونده که اغلب آن‌ها با موضوع تقلب آموزشی است، در این کمیته وجود دارد، گفت: نگاه ما به دانشجویان یک نگاه پدرانه است و شدیدترین حکمی که برای آن‌ها صادر می‌کنیم، اخطار در پرونده است.

"تقلب امتحانی" علت اصلی پرونده‌های کمیته انضباطی دانشگاه علامه
“تقلب امتحانی

 

“تقلب امتحانی” علت اصلی پرونده‌های کمیته انضباطی دانشگاه علامه

دکتر غلامرضا لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، گزارشی از وضعیت پرونده‌های انضباطی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ارائه داد و افزود: پرونده‌هایی که به کمیته انضباطی دانشجویان این دانشگاه ارجاع داده می‌شود، موضوعات متفاوتی دارد؛ در واقع تقلب امتحانی، درگیری فیزیکی، عدم رعایت نرم‌های آموزشی، حجاب، اخلال در نظم و درگیری فیزیکی از جمله موضوعات پرونده‌های ارجاع شده در این کمیته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بیشترین پرونده‌های دانشجویان دانشگاه علامه با موضوع آموزشی و تقلب امتحانی به کمیته انضباطی ارجاع می‌شود، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ پرونده در این کمیته درحال بررسی است که اغلب موضوعات این پرونده‌ها تقلب امتحانی است.

رئیس کمیته انضباطی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی خاطر نشان کرد: اخطار در پرونده شدیدترین حکمی است که ما اغلب در کمیته انضباطی برای دانشجویان صادر می‌کنیم و البته این اخطار نیز بعد از فارغ‌التحصیلی از پرونده دانشجو خارج می‌شود.

دکتر لطیفی خاطر نشان کرد: طی سال‌های اخیر ما در کمیته انضباطی هیچ حکمی مبنی بر تعلیق یا اخراج دانشجویان ندادیم و همان طور که عنوان شد، اخطار به دانشجو شدیدترین حکم‌های ما است؛ چرا که ما معتقدیم نگاه دانشگاه به دانشجو باید نگاه پدرانه باشد، به همین جهت سعی داریم موضوعات را با تفاهم و آگاهی بخشی رفع کنیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان شدیدترین حکمی که می‌شود برای دانشجو صادر کرد، پنج سال محرومیت از دانشگاه است که البته فرد متخلف بعد از پنج سال می‌تواند مجددا تحصیل خود را ادامه دهد.

 

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.