تاثیر ویروس کرونا و توصیه های کرونایی به سالمندان

تاثیر ویروس کرونا و توصیه های کرونایی به سالمندان

هم اکنون در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان تاثیر ویروس کرونا و توصیه های کرونایی به سالمندان در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

همانطور که بارها شنیده اید، بیماری کرونا در بسیاری از موارد خطری جدی برای سلامت افراد نخواهد بود. اما در عین حال ممکن است این بیماری برای برخی افراد و گروه های سنی و خصوصاً سالمندان عزیز، مشکلات جدی تری را ایجاد کند. در این مقاله سعی داریم در این زمینه توصیه هایی به سالمندان عزیز ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مقدمه
ویروس جدید کرونا که با نام ویروس کووید ۱۹، معرفی شده است، برای مبتلا نمودن، هیچ تبعیضی بین افراد مختلف جامعه قائل نمی شود. این ویروس می تواند در هر شخصی که در معرضش قرار گیرد، عفونت های دستگاه تنفسی ایجاد نماید.

در حالیکه ویروس کووید ۱۹ می تواند هر فرد در هر شرایط و سن و سالی را درگیر کند، اما تجربه این چند ماه نشان داده است که شدت این بیماری در افراد مسن و سالمندان، بیشتر از دیگران است. به این معنا که افراد بالای ۶۰ سال در صورت ابتلا به این بیماری، ممکن است سخت تر بهبود یابند.

بنابراین لازم است افراد مسن بیش از دیگر گروه های سنی احتیاط نمایند. در این مقاله از مجله فارسیها قصد داریم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیر ویروس کرونا و توصیه های کرونایی به سالمندان

چرا ویروس کووید ۱۹، افراد مسن تر را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد؟

به نظر می رسد که عفونت های ناشی از ویروس کووید ۱۹ در افراد سالمند بیش از دیگر گروه های سنی است، اما با این وجود هنوز بررسی علمی نتوانسته اند علت این پدیده را به طور کامل کشف کنند.

موضوع وقتی پیچیده تر می شود که مشاهده می کنیم این قانون، کلی نیست. در برخی موارد مشاهده شده است که افراد جوان به نوع شدید این بیماری مبتلا می شوند، اما یک فرد مسن با وجود ابتلا به کرونا، تنها علائم خفیفی را تجربه می کند.

با این حال، آمار نشان می دهد بیشتر افراد سالخورده ای که به بیماری کرونا مبتلا می شوند، علائم شدیدی را تجربه خواهند کرد. یک احتمال این است که سیستم ایمنی بدن انسان ها با افزایش سن ممکن است ضعیف شود. بنابراین در صورت ابتلا به بیماری، ممکن است توان کافی برای مبارزه نداشته و شکست آن به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

دلیل دیگر: بسیاری از افرادی که پا به سن می گذارند، احتمالاً از یک مشکل و بیماری زمینه ای رنج می برند و همین موجب بالا رفتن خطر خواهد شد.

به عنوان مثال، دیابت، چاقی، بیماری های قلبی و بیماری های مزمن ریوی که در افراد سالخورده شیوع بیشتری دارند، می توانند شرایط بیماری کرونا را سخت تر کنند.

 

اگر احساس می کنید علائم کرونا را دارید این کارها را انجام دهید

خیلی مهم است که مراقب علائم احتمالی بیماری کرونا (کووید ۱۹) باشید. مطالعه ای که در کشور چین انجام شد، دریافت که متوسط دوره کمون (نهفتگی) این بیماری حدود ۵ روز است.

اگرچه برخی افراد دیرتر علائم بیماری را بروز می دهند، اما تقریباً در همه افراد این علائم تا ۱۲ روز بعد از ابتلا بروز می کند. این امر بدین معناست که ممکن است شما به بیماری کرونا مبتلا باشید و خودتان خبر نداشته باشید.

علائم معمول کرونا (کووید ۱۹) از این قرار است:

– تب
– خستگی
– سرفه های خشک و آزار دهنده

البته این موارد تنها علائم این بیماری محسوب نمی شوند، بلکه ممکن است فرد مبتلا علائم زیر را نیز تجربه کند:

– تنگی نفس
– گلو درد
– سردرد و بدن درد

همچنین در موارد نادری افراد مبتلا علائم گوارشی مانند اسهال را گزارش کرده اند.

اگر هر کدام از موارد بالا را در خود مشاهده کردید، خصوصاً اگر با افراد مبتلا به کرونا در ارتباط بوده اید، به غیر از موارد ضروری، لازم نیست فورا به پزشک و یا بیمارستان مراجعه کنید. بلکه سعی کنید در خانه بمانید، چرا که مراکز درمانی ممکن است آلوده باشند و حتی در صورتی که واقعاً بیمار نباشید، ممکن است با حضور در این مراکز مبتلا شوید. البته در صورت شدت علائم، حتماً نیاز به پیگیری خواهد بود.

 

چه موقع باید مراقبت های درمانی دریافت کنید؟

اگر علائم، خفیف و مانند یک سرماخورگی عادی است، ممکن است استراحت در خانه و خود مراقبتی، تنها نیاز شما برای بهبودی باشد.

اما در برخی موارد ممکن است علائم بیماری کووید ۱۹، به سرعت تشدید شده و به سندرم دیسترس تنفسی حاد (ARDS) منجر شود که در این صورت به رسیدگی اورژانسی نیاز خواهد بود. اگر هر کدام از علائم زیر را تجربه کردید، لازم است در اولین فرصت با اورژانس تماس گرفته و یا به بیمارستان مراجعه کنید.

– تنگی نفس و یا مشکل تنفسی
– درد مداوم، احساس درد در ناحیه سینه یا بالای شکم
– احساس گیجی ناگهانی و یا مشکل در فکر کردن
– تب بالایی که با مسکن های معمولی پایین نمی آید
– کبود شدن پوست لب ها، ناخن ها، اطراف چشم و یا دیگر بخش های پوست

چگونه از ابتلا به کرونا پیشگیری کنیم؟

  • بهترین راه برای پیشگیری از هر نوع بیماری ویروسی و از جمله بیماری کوویید ۱۹، عدم تماس با افراد کرونایی و قرار نگرفتن در محل های آلوده به این ویروس است.
  • در حالیکه تا امروز هیچ روش کاملاً مطمئنی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا معرفی نشده است، اما رعایت برخی نکات می تواند تا حد زیادی از مبتلا شدن شما به این بیماری پیشگیری کند.
  • در خانه بمانید و با کسی ارتباط حضوری برقرار نکنید
  • تا جایی که ممکن است در خانه بمانید. هرگز برای بیرون رفتن وسوسه نشوید. هر چه بتوانید با افراد کمتری در تماس باشید بهتر است.
  • بی شک در این روزها اصطلاح فاصله اجتماعی را بارها و بارها شنیده اید. هر چند که ویروس کووید ۱۹ جدید بوده و اطلاعات اندکی از آن در دسترس است، اما یک چیز در مورد آن واضح است: هر چه تعاملات اجتماعی شما کمتر باشد، احتمال ابتلای شما به بیماری کرونا کمتر خواهد بود.
  • همانطور که در بالا نیز اشاره شد، برخی افراد ممکن است در دوره نهفتگی بیماری کرونا باشند و در حالیکه شما با آن ها ارتباط می گیرید و فکر می کنید بیمار نیستند، بیماری را به شما منتقل کنند.
  • اگر مجبورید برای خریدهای ضروری بیرون بروید، سعی کنید بدون برقراری تماس با کسی و در کوتاه ترین زمان ممکن، خرید خود را انجام دهید.
  • در هنگام حضور در اماکن عمومی، حتماً از ماسک استفاده نموده و فاصله دو متری با دیگران را حفظ کنید.
  • اگر می توانید خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهید و یا از فرزندان و نوه های خود بخواهید، اقلام مورد نیازتان را تأمین نموده و برایتان بیاورند.

دست های خود را بشویید

در این روزها، تمام مراکز بهداشتی در سرتاسر جهان، بر اهمیت شستشوی مکرر دست ها به عنوان یک روش مؤثر پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، تأکید می کنند.

دست های خود را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید و قبل از آب کشی مطمئن شوید که همه قسمت های دست، از جمله بین انگشتان خود را به خوبی شسته اید.

اگر به آب و صابون دسترسی ندارید، بهتر است با استفاده از ژل های ضد عفونی کننده، دست های خود را میکروب زدایی کنید.

 

از تماس با افراد بیمار خودداری کنید

اگر در خانه می مانید، طبیعتاً با افراد بیمار نیز در تماس نخواهید بود. اما اگر یکی از اعضای خانواده بیمار شد، لازم است از تماس با او خودداری کرده و حتی المقدور محل زندگی خود را تغییر دهید.

در غیر این صورت می توانید در یک اتاق تنها بمانید و از وسائل مشترک با بیمار استفاده نکنید. لازم است خود شما و یا مراقبتان، هر روز چند مرتبه سطوح مختلف خانه را ضد عفونی کند.

سخن پایانی

کرونا ویروسی نو ظهور است که می تواند در مواردی آسیی جدی به فرد مبتلا وارد کند. در این میان افراد سالخورده و مسن، ممکن است بیش از دیگر گروه های سنی درگیر این ویروس شوند. اما در هر صورت در بسیاری از موارد مشاهده شده که افراد بالای صد سال نیز توانسته اند از این بیماری بهبود یابند و به زندگی عادی خود بازگردند. پس اگر شما نیز سالمند هستید، بهتر است با رعایت توصیه های بهداشتی، به هیچ وجه نگران نبوده و به خودتان استرس وارد نکنید. چرا که ثابت شده استرس و اضطراب می توانند سیستم ایمنی بدن را به شدت تضعیف کنند.

 

مقاله “تاثیر ویروس کرونا و توصیه های کرونایی به سالمندان “ از دسته بیماری ها سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

 

منبع: هلث لاین،rasekhoon

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.