بهترین زمان نوشیدن قهوه چه وقتی است؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه وقتی است؟

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه وقتی است؟ تا به حال تحقیقات زیادی در مورد این نوشیدنی شگفت‌انگیز انجام شده که تازه‌ترین این تحقیقات اطلاعات جالبی را به ما داده است.

محققان دانشگاه باث در بریتانیا به تازگی تحقیقات جالب‌توجهی در مورد بهترین زمان نوشیدن قهوه در صبح انجام داده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. کار پژوهشی دانشمندان مورد نظر تازه‌ترین تحقیق در مورد زمان مصرف قهوه و فواید آن برای سلامتی به شمار می‌رود.

دانشمندان دانشگاه باث اعلام کرده‌اند که پس از یک شب کم‌خوابی و در زمانی که باید به دلایل مختلف صبح زود از خواب بیدار شویم، نوشیدن قهوه بعد از خوردن صبحانه بهتر از مصرف این نوشیدنی قبل از هر چیزی است؛ در واقع بسیاری از ما که باید صبح زود بیدار شویم، عادت داریم تا در اولین فرصت یک فنجان قهوه را برای سرحال شدن مصرف کنیم، اما تحقیقات جدید چنین کاری را تایید نمی‌کنند.

گفته شده که در کنار ویژگی‌های شگفت‌انگیز قهوه و فواید آن برای اکثر افراد، این نوشیدنی توانایی بدن در سوزاندن شکر مصرفی فرد در طول روز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بهترین زمان نوشیدن قهوه چه وقتی است؟بهترین زمان نوشیدن قهوه در صبح

دانشمندان باث از طرف مرکز تحقیقات تغذیه‌ای، ورزشی و متابولیسمی این دانشگاه ماموریت داشتند تا تاثیر مصرف قهوه در صبح را پس از یک شب خواب ناکافی بررسی کنند. برای این کار و مشخص کردن بهترین زمان نوشیدن قهوه در صبح، محققان ۲۹ زن و مرد سالم را در طول بازه زمانی سه روزه تحت بررسی قرار دادند.

هری اسمیت (Harry Smith)، سرپرست تحقیق اخیر می‌گوید که خبر خوب در میان نتایج بررسی‌های تیم او، بی تاثیر بودن یک شب خواب ناکافی روی پاسخ قندی انسولینی جریان خون افراد و متابولیسم آن‌ها است؛ به بیان دیگر بررسی‌ها نشان دادند که اگر شخص تنها یک شب به ‌اندازه کافی نخوابد، توانایی بدن او در هضم و مصرف قند نوشیدنی‌های شیرین در طول روز آن‌چنان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

با این وجود اسمیت می‌گوید که اگر فرد پس از یک شب خواب ناکافی، بلافاصله بعد از بیدار شدن قهوه مصرف کند، توانایی بدن او در مصرف گلوکوز یا همان قند ورودی به بدن با مصرف غذاها، تا میزان ۵۰ درصد بدتر خواهد شد. در واقع گفته شده که در بهترین حالت، افراد باید تاثیرات تحریک کننده قوه را با میزان قند خون خود در تعادل نگه دارند و توصیه می‌شود که در هنگام خوردن صبحانه یا پس از این وعده غذایی قهوه مصرف شود، نه پیش از صبحانه؛ این در حالی بوده که تحقیقات پیشین دانشمندان از تاثیرات مثبت قهوه برای پیشگیری از سرطان، تضمین سلامت دستگاه گوارش، چربی سوزی و افزایش لذت ما از خوردن خوراکی‌های شیرین پس از نوشیدن قهوه تلخ خبر می‌دهند.

 

مقاله “بهترین زمان نوشیدن قهوه چه وقتی است؟  “ از دسته دانستنی های سایت فارسیها برای شما گردآوری شده است .

منبع: gadgetnews

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.