بدنی خوش ساخت و عضلانی داشته باشید

بدنی خوش ساخت و عضلانی داشته باشید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” بدنی خوش ساخت و عضلانی داشته باشید ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

داشتن بدن سالم در بین هیاهوی روزمره و کارهای خانه، سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد اما در این‌جا به شما چند نکته نه‌چندان سخت و غیرممکن برای سرحال نگه داشتن بدنتان خواهیم گفت.

رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید

برای سالم نگه داشتن بدنتان لازم است مقدار کافی میوه و سبزیجات بخورید. برنج قهوه‌ای را جایگزین برنج سفید و پروتئین‌های سبک مثل ماهی، لوبیا، حبوبات کنید. از خوردن غذاهای فراوری‌شده خودداری کنید و مصرف شکر و نمک را کاهش دهید.

هر روز ورزش کنید

هر چه بیشتر فعالیت کنید، سالم‌تر هستید. فعالیت ورزشی سلامت قلب را افزایش می‌دهد و باعث عضله‌سازی و قوی شدن استخوان‌ها می‌شود . شما می‌توانید دو و نیم ساعت در هفته ورزش‌هایی سبک مثل پیاده‌روی انجام دهید و اگر با ورزش‌های کمی سنگین‌تر مشکلی ندارید یک و نیم ساعت در هفته می‌توانید حرکاتی مثل اسکوات، لانگ یا پیلاتس و ورزش‌هایی مانند دویدن و تنیس انجام دهید. اما اگر خیلی زمان ندارید و شاغل هستید ساعت‌های کمتری را به ورزش اختصاص دهید. برای مثال ۱۰ هزار قدم در روز بردارید. خودروی تان را در مسیر دورتری پارک کنید و کمی قدم بزنید.

وزنتان را کم کنید

داشتن وزن متناسب باعث می‌شود خطر بیماری‌های قلبی در شما کاهش یابد. پس اگر وزن بالایی دارید از همین امروز برای حفظ سلامتی‌تان، تصمیم بگیرید بین نیم تا یک کیلو گرم در هفته کم کنید. برای این کار باید ۳۰۰ دقیقه در هفته ورزش کنید و رژیم غذایی خود را با قطع کردن شکر، نوشابه و کم کردن نان و خوردن آب بیشتر تغییر دهید.

وقت دکتر بگیرید

لازم است هر چند وقت یک‌بار بدنتان را به طور کامل بررسی کنید. برای این کار باید نزد دکتر بروید و پزشک با توجه به تاریخچه پزشکی‌تان شما را بررسی کند.

استرس را کم کنید

از بین بردن استرس این روزها در زندگی روزانه یک کار غیر ممکن است.

اما شما می‌توانید با استفاده از راهکارهایی مانند نفس عمیق ، ماساژ ، خوردن غذاهای سالم و صحبت با اعضای خانواده و دوستانتان استرس و فشار عصبی را از خود دور کنید.

عادت‌های سالم بسازید

اگر امروز انتخاب‌های درست داشته باشید خیلی از مشکلات در آینده به وجود نخواهد آمد.

بدین منظور یک سری کارهایی را که به سلامتی‌تان کمک می‌کند تکرار کنید تا تبدیل به عادت‌تان شود.

از امروز سیگار نکشید، دندان‌هایتان را دوبار در روز مسواک و نخ دندان بکشید، ۸ ساعت در روز بخوابید، از ضدآفتاب استفاده کنید و کمربند ایمنی را‌ هنگام رانندگی ببندید.

منبع،خراسان

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.