با ۴ خاصیت اصلی مارچوبه بیشتر آشنا شوید!

با ۴ خاصیت اصلی مارچوبه بیشتر آشنا شوید!

مزایای سلامتی مارچوبه

بله خوردن مارچوبه باعث می شود ادرار بو بگیرد. با این وجود دلایل زیادی برای پر کردن بشقاب خود با این سبزی بهاره عالی وجود دارد. این سبزی روشن دارای ویتامین ها و مواد معدنی خوب مانند ویتامین A، C، E، K و B6 و همچنین فولات، آهن، مس، کلسیم، پروتئین و فیبر است. به لطف تمام این مواد مغذی، مارچوبه دارای مزایای زیادی برای سلامتی است.

Keri Gans، یک مشاور تغذیه در نیویورک و نویسنده رژیم غذایی، می گوید: مردم قطعا باید از این سبزیجات استفاده کنند. آن را می توان به صورت برشته شده، کبابی و یا افزودن به یک وعده غذایی پاستا با روغن زیتون، گوجه فرنگی گیلاس و میگو کبابی یا دسر و گلاسه استفاده کرد. در اینجا، ۱۰ دلیل برای خوردن مارچوبه در فصل بهار وجود دارد.

۱- کاهش وزن

مارچوبه نه تنها چربی و کالری پایینی دارد (یک فنجان فقط ۳۲ کالری دارد)، بلکه دارای مقدار زیادی فیبر محلول و غیرحلال است، در صورتی که سعی در کاهش وزن دارید، انتخاب خوبی است. از آنجا که بدن به آرامی این فیبر را هضم می کند، باعث می شود در بین وعده های غذایی احساس سیری داشته باشید.
گانس می گوید: فیبر قطعا می تواند به شما کمک کند تا احساس سیری کنید و باعث کاهش وزن می شود. همچنین می تواند یبوست را بهبود بخشد. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به کاهش کلسترول نیز کمک کند.

برای به حداکثر رساندن خاصیت لاغر کنندگی، هنگام پخت مارچوبه، آن را با یک تخم مرغ پخته شده همراه کنید: ترکیبی از مارچوبه غنی از فیبر با پروتئین تخم مرغ احساس رضایت ایجاد خواهد کرد.

۲- بهبود وضعیت دستگاه ادراری

مارچوبه حاوی سطوح بالایی از اسید آمینه آسپارژین است که آن را به یک دیورتیک طبیعی تبدیل می کند؛ به عبارت دیگر، خوردن زیاد مارچوبه باعث خروج مایع و نمک بیش از حد از بدن می شود که ممکن است از عفونت ادراری جلوگیری کند.

گانس توضیح می دهد: وقتی زنان به اندازه کافی ادرار نمی کنند، می توانند مبتلا به UTI شوند. ممکن است که یک رژیم غذایی غنی از مارچوبه بتواند از این عفونت های دردناک جلوگیری کند، چرا که مراجعه زیاد به دستشویی به دفع باکتری های مضر از دستگاه ادراری کمک می کند.

۳- پر از آنتی اکسیدان ها (ضد سرطان)

به ویژه مارچوبه بنفش – پر از آنتوسیانین هایی است که در میوه ها و سبزیجات به رنگ قرمز، آبی و بنفش وجود دارند و اثرات آنتی اکسیدانی دارد که می تواند به بدن در مبارزه با رادیکال های آزاد کمک کند. هنگام تهیه مارچوبه، آن را بیش از حد نپزید. اگر چه پخت و پز سبزیجات کمک می کند پتانسیل مبارزه با سرطان آن ها فعال شود، منتها پختن طولانی مدت و افزودن طعم دهنده های زیاد، برخی از مزایای تغذیه ای آن را نفی می کند. گانس می گوید: پختن بیش از حد مارچوبه می تواند موجب آزاد شدن ویتامین ها در آب شود.

۴- حاوی ویتامین E

مارچوبه یک منبع ویتامین E، یکی دیگر از آنتی اکسیدان های مهم است. این ویتامین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از سلول ها در مقابل اثرات مضر رادیکال های آزاد می شود. گانس می گوید: برای افزایش مزایای مارچوبه، آن را با کمی روغن زیتون همراه کنید. بدن ویتامین E را در کنار برخی از چربی ها بهتر جذب می کند؛ بنابراین هنگامی که آن را با روغن زیتون طبخ می کنید، چربی سالم و ویتامین E دریافت خواهید کرد.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

4 دیدگاه در “با ۴ خاصیت اصلی مارچوبه بیشتر آشنا شوید!

خیلی خوب

خیلی خوب بود ممنون

عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.