با هدایای تبلیغاتی موثر در برنامه بازاریابی بیشتر آشنا شویم

با هدایای تبلیغاتی موثر در برنامه بازاریابی بیشتر آشنا شویم

برنامه‌ریزی و دستیابی به اهداف تجاری نیاز به درک خوبی از نحوه عملکرد آن‌ دارد. امروزه هدایای تبلیغاتی به عنوان یکی از راهکارهای مورد استفاده در پلن بازاریابی بسیار متداول است. هدایایی که به همراه حس و پیغامی به مخاطبین داده می‌شوند و در ضمن این اتفاق خوب به معرفی کسب‌وکار شما نیز می‌پردازد.

اما این هدایا چگونه عمل می‌کنند و میزان تعامل آن‌ها چه چیزی را مشخص می‌کند؟ قطعا شما می‌خواهید محصول تبلیغاتی تا حد ممکن موثر باشد. زمانی که شما به واسطه این هدایا با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنید و یک کالای تبلیغاتی معنی‌دار هدیه می‌دهید، برندتان در ذهن او خواهد ماند. برای دستیابی به این میزان تاثیر و تعامل خوب باید به هدیه خود بیش از پیش دقت کنید.

با هدایای تبلیغاتی موثر در برنامه بازاریابی بیشتر آشنا شویم

مواردی که در ادامه به انها اشاره شده است به طور خاص برای اثربخشی محصولات تبلیغاتی مشخص شده است. هرچند که این دسته‌بندی صرفا به جهت درک بهتر از هدایا شکل گرفته و الزاما در همه موارد صدق نمی‌کند.

  • کاربردی بودن هدیه: آیا این چیزی است که مردم در زندگی روزمره به آن نیاز دارند و یا ممکن است در طول روز با آن برخوردی داشته باشند؟
  • قابلیت چاپ روی هدیه: محصولی که در نظر دارید فضای ویژه برای چاپ برند و پیام تبلیغاتی دارد؟ یا به صورت ویژه‌ای تصویر چاپ شده را خاص و ویژه جلوه می‌دهد؟
  • قدرت جذب هدیه: آیا این محصول نه تنها برای مشتری شما، بلکه برای دیگران که آن را می‌بینند قابل توجه و جذاب است؟
  • با دوام بودن هدیه: آیا این محصولاندگاری زیادی دارد؟ آیا مشتری شما مایل به نگه داشتن آن برای مدت طولانی است؟
  • خاص بودن هدیه: تصور می‌کنید ویژگی مشخصی باعث متفاوت دیده‌ شدن هدیه شما می‌شود؟

با در نظر داشتن چنین دسته‌بندی برای هدایای تبلیغاتی بهتر می‌توانید به میزان‌ تاثیرگذار بودن آنها پی ببرید. هدایا می‌توانند با برخورداری از این ویژگی‌ها به نحو ملموسی میزان تاثیرگذاریشان را نیز افزایش دهند. در ادامه نیز به چند مورد از موثرترین محصولات تبلیغاتی اشاره می‌کنیم.

ساعت

از دیگر هدایایی که به عنوان تاریخچه هدایای تبلیغاتی از آن یاد می‌شود ساعت است. ساعت رومیزی، دیواری و مچی به نوعی برند‌ شما را با زمان گره می‌زند. دوام در این محصولات بسیار بیش از سایر هدایا خواهد بود. به دلیل عام بودن استفاده از ساعت در هر محل و توسط هرکس تقریبا هیچ محدودیتی برای استفاده از این هدیه وجود ندارد.

ماگ و فلاسک

شاید میزان محبوبیت ماگ به عنوان هدیه از کسی پوشیده نباشد. این محصول حتی به عنوان یک هدیه دوستانه و صمیمانه نیز بسیار پسندیده و جذاب است. یک ماگ یا فلاسک به جهت استفاده در برنامه بازاریابی و تبلیغاتی جایگاه ویژه‌ای دارد. برای اقشار مختلف قابل استفاده است و در برنامه روزانه آن‌ها جای می‌گیرد.

خودکار و روان‌نویس

بدون شک از محبوب‌ترین مواردی که برای سالیان سال توسط شرکت‌ها هدیه داده می‌شود خودکار تبلیغاتی است. هدیه‌ای کلاسیک که با توجه به قیمت پایین بسیار ارزشمند و بهینه هستند. اگر بر اساس ویژگی‌های یاد شده بخواهیم یک خودکار را بررسی کنیم می‌توان گفت خودکارها با دوام، کاربردی و با قابلیت چاپ مناسب هستند. با یک مرور ساده می‌توان دید که این محصول تبلیغاتی چند ویژگی هدایای موثر را در خود دارد.

دنیای قلم‌های تبلیغاتی به یک یا دو مورد ختم نمی‌شود و هر روزه با نمونه‌ها جدید جذابیت و بدیع بودن در طراحی آن‌ها حفظ می‌شود. خودکار تبلیغاتی بذردار و خودکار دوستدار محیط زیست از این دست نمونه‌های خاص به شمار می‌آید.

پاوربانک و فلش مموری

از جمله هدایای دیجیتال و مدرن که به سرعت جای خود را در میان سایر موارد باز کرد همین دو محصول بودند. چنین هدایایی با توجه به تکنولوژی روز به وجود می‌آیند و همواره دستخوش تغییرات ریز و درشت می‌شوند. محصولاتی که مدرن بودن ویژگی خاصشان به شمار می‌آید و وجه تمایزی برای جذابیت نسبت به سایر اقلام دارند. علاوه بر پاوربانک  و فلش مموری تبلیغاتی محصولات دیگری نیز وجود دارند که به هدایای مدرن یا هدایای دیجیتال شناخته می‌شوند.

تی‌شرت

تی‌شرت‌های تبلیغاتی ماندگاری طولانی دارند. ۶۳٪ از مصرف کنندگان به طور متوسط ​​۱۴ ماه پیراهن خود را نگه می‌دارند. به علاوه، آن‌ها یکی از بالاترین میزان تاثیرگذاری را به خود اختصاص می‌دهند. چرا که افراد بسیاری نیز در حین پوشیدن لباس آن را می‌بینند. این فرآیند دقیقا مثل یک تبلیغات محیطی برای شما عمل می‌کند.

 

کوله و کیسه تبلیغاتی

کیسه‌های تبلیغاتی به واسطه کاربردی بودن همیشه مورد توجه قرار می‌گیرند. با فعالیت‌های اخیر به سمت محصولات سبز (دوست‌دار محیط زیست)، که باعث می‌شود بسیاری از افراد از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف صرف نظر کنند، این کیسه‌ها بیش از پیش کاربردی شده‌اند. این کیسه‌های سبز برای داشتن محیط سالم‌تر و راهی عالی برای پایداری زندگی روزمره است.

حتی فارغ از آن، کیسه‌هایی که امکان استفاده چندباره را داشته باشند نیز کمک زیادی به این موضوع می‌کنند.

کوله و کیف نیز در انواع مختلف پاسخ‌گوی بسیاری از نیازهای روزمره خواهد بود. آن‌ها می‌توانند بسیاری از وسایل مورد نیاز را به راحتی حمل کنند. همچنین برند تجاری شما فضای زیادی برای خودنمایی به روی این هدایا در اختیار دارد. طیف گسترده‌ای برای این دسته از هدایای تبلیغاتی وجود دارد. محصولات چرم همچون کیف دستی، کیف پول، کیف مدارک به نوعی معروف‌ترین محصولات به شمار می‌آیند.


لوازم جانبی گوشی موبایل

فراگیر شدن موبایل نیاز به ابزارهای جانبی نیز دارد. بدین ترتیب لوازم جانبی برای موبایل نیز گزینه خوبی برای بسیاری از افراد است. محدودیت خاصی برای این نمونه‌ها وجود ندارد و با توجه به نیاز روز از این وسایل بهتر است از آن‌ها بهره برد. هولدر، شارژر فندکی و شارژر وایرلس از محبوب‌ترین هدایای این دسته هستند.

هدایای تبلیغاتی خاص

اگر از مخاطب خودتان اطلاع کافی داشته باشید می‌توانید با در نظر داشتن هدیه‌ای خاص به میزان قابل توجهی تاثیرگذاری را افزایش دهید.

آگاهی از ذوق و سلیقه مخاطب نکته کلیدی برای دستیابی به این مهم است. هدایایی همچون صنایع دستی که انواع مختلفی دارد در این دسته قرار می‌گیرد.

تاثیرگذاری هدایای تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف بازاریابی، شاخصی مهم است. از طریق برآورد میزان تاثیر به روی مشتریان به بازدهی فرآیند تبلیغاتی می‌توان پی برد. از آنجایی که هدایای تبلیغاتی روشی به ذات نیک است، بیشتر تلاش شرکت‌ها به جهت بهبود عملکرد هدایا و تناسب هرچه بیشتر با مشترین است.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.