بایدها و نبایدهای مراقبت روزانه از پوست

بایدها و نبایدهای مراقبت روزانه از پوست

برای داشتن پوستی زیبا و درخشان، تداوم در مراقبت روزانه از پوست و استفاده از محصولات مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. چه هدف، کاهش سرعت پیری طبیعی پوست باشد چه کاهش و پیشگیری از جوش و آکنه، همه ما باید برای حفظ سلامت پوستمان یک سری اقدامات مراقبتی انجام دهیم. به جای اینکه به برنامه روزانه مراقبت از پوست به عنوان یک کار طاقت فرسا نگاه کنید، می‌توانید آن را یک فرصت آرامبخش برای درمان و بهبود پوستتان تلقی کنید. تداوم در مراقبت روزانه از پوست، اولین قدم در بازیابی سلامت و درخشندگی پوست است.

در این مقاله به باید‌ها و نبایدهای یک برنامه روزانه ایده‌آل برای مراقبت از پوست اشاره می‌کنیم. این نکات از سایت https://lafarrerr.com/ جمع آوری شده‌اند.

بایدها و نبایدهای مراقبت روزانه از پوستبایدها

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

اگر با آرایش بخوابید، علاوه بر لوازم آرایشی تمام آلودگی ها، چربی‌ها و سمومی که در طول روز روی پوستتان جمع شده باعث بروز مشکلات پوستی زیادی از جمله مسدود شدن منافذ، تحریک شدن پوست و بروز جوش و آکنه می‌شود. پاکسازی صورت از باکتری‌های مضر که به پیشگیری از مشکلات پوستی ناخوشایند در آینده کمک می‌کند، تنها یک دقیقه از وقت شما را می‌گیرد.

صورت خود را بشویید.

صورت خود را دست کم یک بار صبح و یک بار قبل از اینکه بخوابید بشویید. برای تمیز کردن سطح پوستتان می‌توانید به انتخاب خود از یک پاک کننده صورت استفاده کنید. پاک کننده‌های صورت به شما در برطرف کردن لکه‌های تیره که در اثر آفتاب سوختگی یا آلودگی های محیطی بوجود آمده‌اند کمک می‌کنند. اگرچه بیشتر افراد در پاکسازی پوست خود قبل از خواب تنبلی می‌کنند، اما پاکسازی پوست تاثیرات شگفت انگیزی روی رنگ پوست می‌گذارد‌‌.

هر روز کرم ضد آفتاب بزنید.

اگر هر روز از پوست خود در برابر خورشید مراقبت نکنید، آسیب‌های ناشی از خورشید می‌تواند سبب مشکلات پوستی جدی در شما شود. در واقع، قرار گرفتن بیش از حد در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید دلیل اصلی پیری پوست است. به همین دلیل استفاده از ضد آفتاب به عنوان بخشی از برنامه روزانه مراقبت از پوست ضروری است. اگرچه ممکن است مرطوب کننده یا لوازم آرایشی‌ حاوی ضد آفتاب باشند، اما برای مراقبت از پوست در تمام روز کافی نخواهند بود. بنابراین هر روز به صورت جداگانه از یک ضد آفتاب طیف گسترده با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید.

از مرطوب کننده استفاده کنید.اگر برنامه روزانه ی شما به نحوی است که باعث عجله ی زیاد به هنگام صبح می شود، گاهی اوقات ممکن است از مرطوب کننده استفاده نکنید.. در کنار ضد آفتاب، مرطوب کننده بهترین محصولی است که می‌توان به برنامه روزانه مراقبت از پوست اضافه کرد. پوست شما چه چرب باشد چه خشک یا چیزی بین این دو، انتخاب‌‌‌ مرطوب کننده‌ مناسب با نوع پوستتان، می‌تواند سبب تفاوت‌های چشمگیری در شما شود.

تنها دست و صورت به مرطوب کننده نیاز ندارند.

دست و صورت تنها قسمت هایی از پوستتان نیستند که به مرطوب کننده نیاز دارند. نواحی دیگر بدن نیز، نیازمند و شایسته ی مراقبتند. پس، با همان شیوه ای که قبل از این خواندید (استفاده از مرطوب کننده بعد از دوش گرفتن و با پوست نمناک) باید مرطوب کننده را به تمام پوست بدن خود بمالید. به ویژه به مناطقی که مستعد خشک شدن هستند (مانند زانوها، آرنج و مچ پا). برای مرطوب سازی بهتر بدن، بعد از یک حمام شبانه مقدار کافی از یک لوسیون قوی را به دست ها و پاهای خود بمالید، سپس، آنها را با دستکش و جوراب نخی و راحت بپوشانید تا در حین خوابیدن به حفظ رطوبت پوست خود کمک کنید.

به بدن خود عشق بورزید.

استحمام با آب گرم در پایان روز بهترین و آرامش‌بخش‌ترین کاری است که همه ما از انجام آن لذت می‌بریم. اما انجام دادن این کار به روش اشتباه می‌تواند سبب پوسته پوسته شدن و خشکی در پوستتان شود. برای پیشگیری از خشک شدن پوست هنگام استحمام، آب را در دمای معقول قرار دهید، مدت خیلی طولانی در آب نمانید (حداکثر ۱۰ دقیقه در وان و زیر دوش باشید) و از مصرف صابون‌های قلیایی که می‌توانند سبب تحریک پوستتان شوند اجتناب کنید.

نباید‌ها

بیش از حد لایه برداری نکنید.

اضافه کردن لایه برداری به برنامه روزانه مراقبت از پوست، اقدامی عالی است، زیرا سبب از بین رفتن سلول‌های پوستی مرده و ایجاد فضا برای سلول‌های پوستی جدید و سالم‌تر می‌شود. با این حال در لایه برداری پوست صورتتان نباید زیاده روی کنید. فرقی نمی‌کند از لایه‌بردارهای فیزیکی استفاده می‌کنید یا لایه‌ بردارهای شیمیایی، در هر صورت باید بین هر بار لایه برداری مدتی به پوستتان استراحت دهید. یک تا سه بار لایه برداری در هفته برای بیشتر انواع پوست‌ها کافی است. لایه برداری بیش از این مقدار می‌تواند سبب تحریک پوستتان شود.

از مراقبت از گردن تان غافل نشوید.

زمانی که صحبت از مراقبت از پوست می‌شود، تمرکز برخی افراد فقط  روی صورت شان است. به یاد داشته باشید که علاوه بر صورت، گردن و قفسه سینه نیز در معرض دید هستند. پوست این قسمت‌ها نسبت به سایر قسمت‌های بدن نازک‌تر بوده و بیشتر در معرض آسیب‌ قرار دارند. بنابراین برای مبارزه با نشانه‌های پیری و درخشان نگه داشتن پوست این نواحی، حتما آنها را مرطوب و لایه برداری کنید و به آنها ضد آفتاب بزنید.

کم نخوابید.

خواب نقش زیادی در سلامتی بدن و زیبایی صورت دارد. شما باید هر شب هفت تا هشت ساعت بخوابید تا بدن تان برای ترمیم و به دست آوردن انرژی دوباره برای روز بعد زمان داشته باشد. اگر به بدن تان برای استراحت و تجدید نیرو  زمان کافی ندهید، در نهایت با پف چشم، حلقه‌های سیاه دور چشم، جوش، چین و چروک، التهاب و دیگر مشکلات پوستی مواجه می‌شوید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، یک برنامه شبانه آرامبخش برای خود تنظیم کنید.

 

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی(رپورتاژ) داشته و مجله اینترنتی فارسیها هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.