ایده هایی جالب برای سرگرم شدن مادر و کودک

ایده هایی جالب برای سرگرم شدن مادر و کودک

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” ایده هایی جالب برای سرگرم شدن مادر و کودک” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

ارتباط مادر با کودک بیشتر از پدر است و معمولا مادران زمان بیشتری را با کودک خود نسبت به شوهران‌شان سپری می‌کنند.

 

کودک علاوه بر پرورش و مراقبت نیاز دارد تا زمان مشخصی در طول روز را فقط به وقت گذرانی با او اختصاص دهید بنابراین انجام دادن کارهای سرگرم کننده یکی از وظایف ضروری شما به عنوان والد است. ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی یا به درد نخور علاوه بر این‌که می‌تواند یک کار سرگرم کننده برای مادر و کودک محسوب شود، فرهنگ صرفه‌جویی را نیز به کودک شما آموزش می‌دهد. ضمن این‌که تا حد زیادی باعث به وجود آمدن خلاقیت و ابتکار در کودکان می‌شود.

قاب عکس زیبا بسازید

مواد لازم: شانه تخم‌مرغ و یک قاب عکس ساده

مراحل ساخت: با یک قیچی یا تیغ، قسمتی از شانه تخم مرغ(همان جایی که محل قرار گرفتن تخم‌مرغ است) را می‌بریم. حالا به شکل گل چهار پر اطرافش را برش می‌دهیم. برای این‌که یک گل پُر داشته باشیم، سه تکه را جدا می‌کنیم و به همین ترتیب داخل هم قرار می‌دهیم. گل‌های تهیه شده را با چسب، کناره‌های یک قاب عکس ساده و صاف که در خانه داریم، می‌چسبانیم و از دیدن یک قاب عکس زیبا لذت می‌بریم.

گربه متحرک بسازید

مواد لازم: یک لیوان یک بار مصرف کاغذی، سه نی تاشو.
مراحل ساخت: دوتا از نی‌ها را از وسط نصف می‌کنیم و با قسمت ثابتش کاری نداریم. همه نی‌ها را کنار هم می‌گذاریم و قسمت تاشو همه را با چسب به هم وصل می‌کنیم و دو نی کناری را از وسط خم می‌کنیم. لیوان را از سه جا سوراخ می‌کنیم(کناره‌ها و پایین). نی‌ها را داخل لیوان می‌گذاریم و نی وسط را از سوراخ پایین لیوان رد می‌کنیم. دو نی اطراف را هم از سوراخ‌های کنار لیوان بیرون می‌آوریم. حالا تصویر صورت یک گربه را روی کاغذ ترسیم می کنیم و دورآن را برش می زنیم. دو تصویر دست گربه را هم نقاشی می‌کنیم و دور آن را برش می زنیم .تصویرها را با چسب مایع به نی وصل می‌کنیم. وقتی نی وسط را از پایین لیوان بکشیم، دست‌های گربه جلوی صورتش قرار می‌گیرند.

jpgfile_20378_72934_637249328115662041.jpg

jpgfile_20378_72934_637249328117341906.jpg

نویسنده : عطیه تقوی ،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.