اگر میخواهید لاغر شوید این مقاله رابخوانید

اگر میخواهید لاغر شوید این مقاله رابخوانید

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”اگر میخواهید لاغر شوید این مقاله رابخوانید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در حین تماشای تلویزیون کارهای دیگری نیز انجام بدهید

جوی دوبینز، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی میگوید تمرینات ورزشی را در خانه انجام بدهید. می‌توانید چند وزنه کنار تلویزیون بگذارید تاهنگام تماشای تلویزیون تمرینات کرانچ یا لانگ را انجام بدهید.

بکی کلارک، نویسنده‌ی کتاب «چگونه وزن کم کنیم، حتی اگر تنبل هستیم» می‌گوید: «دوچرخه و تردمیل من مقابل تلویزیون قرار دارند و هنگام تماشایتلویزیوناستفاده می‌کنم».

خرید‌های خود را کوتاه و مختصر کنید

جوی دوباست، سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می‌گوید بهتر است قبل از مراجعه به فروشگاه غذا بخورید و وقتی وارد فروشگاه می‌شوید  چیزهایی را بخرید که در فهرست خرید  یادداشت کرده‌اید. به توصیه‌ او:

  • بهتراست به‌جای شیرهای پرچرب، شیر کم‌چرب و سبک بخرید؛

  • برنج قهوه ای ، پاستا و نان سبوس‌دار را جایگزین انواع برنج سفید و نان‌هایی که با آرد سفید تهیه می‌شوند، کنید؛

  • به‌جای خرید نوشابه، دلستر و نوشیدنی‌های گازدار، آب معدنی بخرید؛

  • به‌جای آبمیوه‌های پاکتی میوه بخرید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

اولین روش برای کاهش وزن در خانه، نوشیدن آب حداقل روزی هشت لیوان است.  نوشیدن آب سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بر روی متابولیسم بدن تاثیر متثبی در جهت کاهش وزن سریع دارد.

بشقاب‌تان را کوچک‌تر کنید

پژوهش‌های جدید نیز این ترفند قدیمی رژیم غذایی را تایید کرده‌اند: بشقاب خود را کوچک کنید تا کالری کمتری دریافت کنید.

میان‌وعده‌ی شبانه داشته باشید

 در مجله‌ی انجمن رژیم غذایی آمریکا آمده است، مصرف برخی از میان‌وعده‌ها مثل ذرت بوداده باعث می‌شود بدن ۲۵۰ درصد غلات و ۲۲ درصد  فیبر بیشتری در مقایسه با میان‌وعده‌های پرکالری دریافت کند.

 بدانید که مصرف فیبر و غلات موجب بالا‌رفتن قند خون می‌شود و در نتیجه احساس سیری می‌کنید. این حالت هنگام مصرف تنقلاتی مثل چیپس و پفک رخ نمی‌دهد. برای اینکه میان‌وعده‌های سالم‌تری داشته باشید، سعی کنید در تهیه‌ی آنها از روغن استفاده نکنید.

میوه بخورید

میوه کم ضررترین خوردنی ممکن برای کاهش وزن و لاغری است و توسط متخصصین تغذیه همیشه توصیه شده است. برای لاغر شدن سعی کنید میوه های تازه و طبیعی بخورید زیرا میوه ها ویتامین های لازم بدن را تامین می کنند.

فعالیت‌تان را بیش‌تر کنید

 تا حد توان بدوید، قدم بزنید، یا دوچرخه‌سواری کنید. امروز زمان و مقدار آن را بیش‌تر و یک رکورد شخصی جدید برای خود ثبت کنید.

دستگاه‌های گرمایشی را خاموش کنید

اگر دمای منزل‌تان کمی پایین باشد ؛ با این روش هم هزینه‌ی قبض‌های شما کمتر خواهد بود و هم می‌توانید وزن کم کنید. محققان بریتانیایی دریافته‌اند که دمای پایین محیط موجب می‌شود بدن برای حفظ دمای طبیعی خود کالری بیشتری بسوزاند.

هنگامی که بدن سرد است برای تأمین انرژی لازم جهت تولید حرارت، چربی قهوه‌ای تولید می‌کند. این نوع چربی با چربی سفید که اساسا منبع ذخیره‌ی کالری است، تفاوت دارد.

محققان می‌گویند زمانی‌ که افراد با لباس سبک در اتاقی با دمای ۶۰ درجه‌ی فارنهایت قرار می‌گیرند میزان مصرف انرژی آنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری در روز افزایش می‌یابد.

منبع:چطور،کسب و کاربازده،زوم لایف

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.