اهرام مصر ، عجیب ترین سازه ساخته شده به دست انسان!

اهرام مصر ، عجیب ترین سازه ساخته شده به دست انسان!

مطمئنا یک بار هم که شده اسم اهرام مصر یا اهرام ثلاثه مصر را شنیده اید و تصاویر و فیلم هایی از این اثر باستانی مشاهده کرده اید ! ولی آیا اسرار نهفته در دل این هرم ها را میدانید؟ آیا میدانید که نظریه های قوی در رابطه با اینکه در ساخته شدن این اهرام موجوداتی بجز انسان ها هم نقش داشته اند وجود دارد؟

قبل از شروع مطلب باید یک نکته ای را روشن کنیم که برخلاف تصور عموم مردم که فکر میکنند در مصر باستان فقط تعداد ۳ هرم وجود دارد این موضوع صحت ندارد و در سراسر مصر هرم های کوچک و بزرگی ساخته شده اند که آرامگاه های شاهان و بانو هایشان بوده است .ولی اهرام سه گانه از همه اینها معروف تر و بزرگتر بوده و راز های زیادی در باره آن ها وجود دارد و تا به امروز کارشناسان و باستان شناسان زیادی روی آن ها کار میکنند تا به اسرارشان پی ببرند. این سه هرم برخلاف تصور مردم غیر مصری که فکر میکنند اهرام سه گانه که با نام های خوفو، خفرع و منقرع شناخته میشوند در وسط بیابان قرار ندارند و در حومه و نزدیکی شهر جیزه و در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی قرار دارند و از داخل شهر به وضوح دیده میشوند.

هرم خوفو یا همان هرم وسطی بزرگترین هرم از بین این ۳ هرم میباشد و جزو عجایب هفتگانه جهان به شمار می آید!

همانطور که گفته شد باستان شناسان و پژوهشگران تاریخی زیادی روی اهرام مصر کار میکنند ولی به گفته خودشان بعد از ۱۲ هزار سال که این هرم ها ساخته شده اند هنوز هم که هنوز است بیشتر از ۷۰ درصد از راز این اهرام بر ما پوشیده است!

چه چیزی این اهرام را اسرار آمیز میکند؟

از شکل عجیب و غریب مثلثی و عظمت آن ها که هر انسانی را متعجب میکند و سوال های زیادی را در ذهن او بر می انگیزد بگذریم و مستقیم برویم سراغ سوالی که تقریبا ذهن همه انسان هایی را که درباره اهرام مصر اطلاعات دارند را یکبار هم که شده آشفته کرده است. و آن هم این است که این اهرام ۱۲ هزار سال پیش و با وجود فقدان ابزار های پیشرفته چگونه ساخته شده است؟

اهرام مصر

کارشناسان زیادی در این باره نظرات مختلفی را بیان کرده اند، برخی میگویند با جرثقیل های چوبی این سنگ های چند صد تنی را به بالا و پایین جابجا میکردند . برخی میگویند این کار را با کمک گرفتن از ده ها برده هیکلی و قدرتمند انجام میداند ! برخی میگویند این کار  بدون کمک گرفتن از سطوح شیب دار یا ابزار هایی شبیه سورتمه که صد ها نفر آن را میکشیدند امکان پذیر نبود ! و برخی دیگر هم معتقدند در ساخت این اهرام یک قدرت غیر انسانی و ماوراطبیعی نقش داشته است!

ولی کدام یک از این ها را باید باور کرد ؟ آن هم در شرایطی که همه آن ها امکان داشته است ! از یاد نبریم که اهرام مصر اسرار آمیز در منطقه ای ساخته شده است که مهندسین و ریاضی دانان زیادی را پرورانده است و در کنار آنها برده های قدرتمند و هیکلی هم زندگی کرده اند! جادوگران را هم نباید از یاد برد ! پس در نتیجه همه این نظریه ها منطقی به نظر میرسد!

آیا میتوان به نظریه دست داشتن موجودات فرازمینی در ساخته شدن اهرام مصر اعتماد کرد؟

بعید نیست! چه امروزه و چه در گذشته شواهد بسیار زیادی وجود داشته اند که با قاطعیت، وجود موجودات فضایی یا فرا زمینی را به ما اثبات کرده اند! پس بنابر این میتوانیم بگوییم که این اهرام یادگار موجودات فضایی هستند و دست هیچ انسانی در ساخته شدن آن ها نقش نداشته است. ولی این فقط یک نظریه است و نظریه هایی مثل به کار برده شدن ۱۰ ها هزار برده و استفاده از علم ریاضی و… در ساختن این اهرام منطقی تر به نظر میرسد .

اهرام مصر

هرم خوفو :

این هرم تقریبا ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد و با تلاش هزاران کارگر و در طی بیست سال کار شبانه روزی ساخته شده است که بلند ترین بنای ساخته دست بشر طی بیش از ۴۴۰۰ سال بوده است. جالب است بدانید که سنگ های به کار رفته در این هرم به بزرگی یک سنگی است که یک کامیون حمل میکند. گفته میشود هرم خوفو دارای سه اتاق دفن اجساد است که یکی ازآن ها مخصوص پادشاه خوفو و دیگری برای ملکه اش و آن دیگری هم صرفا برای سردرگم کردن دزدان بوده است!

البته باید بگوییم که فرمانروایان بعد از پادشاه خوفو این سنگهای با ارزش را برای ساختن بناهای خودشان می‌دزدیدند. این عمل باعث شد که از ارتفاع هرم ۵ درصد کم شود و به ارتفاع فعلی اش که ۱۳۸ متر است برسد.

هرم خفرع :

این هرم دومین هرم بزرگ اهرام مصر است که البته سالم ترین آن ها میباشد. هرم خفرع به خوبی هرم خوفو مورد مطالعه قرار نگرفته‌است زیرا شمار اتاق‌های درون آن کمتر است. هرم خفرع دو ورودی دارد، یکی ورودی پست‌تر و دیگری ورودی بلندتر و این ورودی‌ها به اتاقی مرکزی می‌رسند که گور سنگی در آن قرار دارد.

هرم منقرع :

هِرَم مَنقُرَع یا هرم منگورع، سوّمین هرم بزرگ از اهرام سه‌گانه مصر می‌باشد .این دو هرم یعنی منقرع و خفرع قدمتشان به دودمان چهارم مصر میرسد !

نظر شما در باره این سازه های شگفت انگیز و باستانی مصر چیست؟

1/5 - (1 امتیاز)
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.