انتقال ویروس کرونا از طریق آب امکان‌پذیر است یا خیر؟

انتقال ویروس کرونا از طریق آب امکان‌پذیر است یا خیر؟

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” انتقال ویروس کرونا از طریق آب امکان‌پذیر است یا خیر؟” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

مطالعه اخیر دانشمندان چینی نشان می‌دهد ویروس کرونا ممکن است از روش‌هایی که انتظار نمی‌رود به خانه‌ها منتقل شود و این موضوع باعث افزایش هشدار درباره احتمال کنترل همه‌گیری می‌شود. این مطالعه حاکی از آن است که ویروس کرونا می‌تواند از طریق توالت و لوله‌های فاضلاب به داخل خانه‌ها و آپارتمان‌ها به‌خصوص در ساختمان‌های مسکونی چندطبقه انتقال یابد.

مطالعه جدید نشان داده که ویروس ممکن است از طریق توالت یا لوله‌های تخلیه وارد آپارتمان واقع در طبقه شانزدهم شده باشد چون آثار ویروس در سینک ظرف‌شویی، شیر آب و دسته دوش کشف شده است. حمام آلوده به ویروس کرونا در آپارتمانی که پنج نفر در آن زندگی می‌کردند وجود داشت. تایید شده که یک نفر در ساختمان آن‌ها به این بیماری مبتلا بوده است.

محققان پس از این کشف، آزمایش «شبیه‌سازی ردیابی» را انجام دادند تا بررسی کنند که آیا ویروس می‌تواند از طریق ذرات کوچک هوا یا توالت فرنگی پخش شود. ذراتی که قبلاً در آپارتمان فرد مبتلا به کرونا (طبقه پانزدهم) پیدا شده بود، به ۱۲ طبقه بالاتر از جایی که فرد آلوده به ویروس کرونا در آن زندگی می‌کرد، منتقل شده است.نویسندگان این مطالعه پس از آزمایش شبیه‌سازی ردیابی در محل گفتند که «امکان انتقال ذرات معلق در هوا از طریق لوله‌های فاضلاب پس از شست وشوی توالت» طبقه پانزدهم وجود داشته است. پیگیری‌ پژوهشگران نشان داد که ذرات معلق در توالت آپارتمان‌های واقع در طبقات ۲۵ و ۲۷ یافت شد.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.