انتقال سریع کرونا از کودکان تهدیدی جدی برای افراد مسن است

انتقال سریع کرونا از کودکان تهدیدی جدی برای افراد مسن است

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”انتقال سریع کرونا از کودکان تهدیدی جدی برای افراد مسن است” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

در مرحله اول بیماری تاکید بر این بود که افراد مسن دارای فاکتورهای خطر بیماری قلبی عروقی، فشارخون، چاقی ، بیماری مزمن ریوی، دیابت یا نقص ایمنی در خطر هستند اما در مرحله دوم ما شاهد ابتلای جوانان ، میان سالان و حتی کودکان هستیم.

ویروس برای ورود به بدن نیاز به گیرنده‌هایی دارد که این گیرنده‌ها در بافت ریه، قلب و عروق وجود دارد، در بزرگ سالان این گیرنده‌ها زیاد و تکامل یافته‌اند بنابراین ویروس بعد از ورود از طریق این گیرنده‌ها تکثیر و منتشر می‌شود.

اما خوشبختانه این گیرنده‌ها در کودکان تکامل یافته نیست و به همین دلیل کودکان به نوع شدید این بیماری مبتلا نمی‌شوند.

با توجه به این که شدت این بیماری در کودکان کمتر است بنابراین به راحتی از راه ترشحات و قطره‌های تنفسی و مدفوع و اسهال ویروس را به افراد مسن منتقل می‌کنند که در پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها باعث بیماری شدید می‌شود و خطر مرگ را ایجاد می‌کند.درنتیجه لازم است والدین توجه داشته باشند کودکان زیر ۵ سال یکی از عوامل منتشر کننده بیماری هستند. پس در صورت ابتلای کودکان بهتر است آن‌ها قرنطینه شوند و در خانه یک نفر مسئولیت پرستاری و نگهداری را با رعایت اصول بهداشتی بر عهده بگیرد، مهد کودک نروند و کودکان بالای دو سال از ماسک استفاده کنند.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.