انباری خانه تان را اینگونه مرتب کنید

انباری خانه تان را اینگونه مرتب کنید

*این مطلب در بهمن ماه ۱۴۰۲ بروزسانی شده است.

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”انباری خانه تان را اینگونه مرتب کنید” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

معمولاً “مرتب کردن انباری” برای همه ما سخت است. بیشتر ما آنقدر خوش شانس نیستیم که یک انباری جادار و نسبتا بزرگ داشته بشیم. پس باید انباری کوچک خانه را به بهترین شکل ممکن سامان بدهیم. این کار باعث می شود انباری مرتب و منظم باشد و برای جا دادن تمام وسایل فضای کافی در اختیار داشته باشیم.

مردم اغلب تصور می کنند داشتن یک انباری مرتب و منظم چندان اهمیتی ندارد. اما امان از روزی که بخواهند وسیله ای را بین هزار و یک خرت و پرت دیگر پیدا کنند. در صورت شلخته بودن انباری، این کار تفاوتی با پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه ندارد.داشتن یک انباری مرتب و منظم بیش از هر چیزی به طریقه قفسه بندی و مرتب کردن وسایل آن بستگی دارد.

روش های مرتب کردن انباری:

پاکسازی و نظافت کامل

  • در صورت امکان تمامی لوازم انباری را خارج کنید. در غیر این صورت میتوانید انباری را به دو بخش تقسیم کرده ابتدا یک طرف آن را مرتب کنید و سپس به سراغ بخش دیگر آن بروید.
  • نظافت و تمیز کردن جزو گام‌های ساماندهی انباری به شمار می‌رود. اگر لامپ انباری سوخته آن را تعویض کنید. گرد و خاک آن را بگیرید. حتی میتوانید یک رنگ روشن به دیوارهای آن بزنید.

 

  • مرتب کردن انباری

ارزیابی و تجهیز انباری

  • لوازم مورد نیاز که کاربرد بیشتری دارند را در نزدیکی درب انباری قرار دهید. سایر لوازم میتوانند به بخش انتهایی آن منتقل شوند.
  • لوازم موجود در انباری را در صورت لزوم شمارش و اندازه‌گیری کنید.
  • برای ساماندهی بهتر همه چیز را در ساده‌ترین حالت ممکن نگهدارید. از جعبه‌های رنگی برای لوازم مشابه استفاده کنید. به عنوان مثال؛ لوازم جشن تولد و تزیین را در یک جعبه قرار دهید.
  • روی هر یک از جعبه‌های ساماندهی انباری برچسب بزنید. به این ترتیب لوازم را آسان‌تر و سریع‌تر پیدا می‌کنید.
  • از قفسه‌های مناسب دیواری برای قرار دادن جعبه‌ها و اشیای کوچک‌تر استفاده کنید. حتی میتوانید به سلیقه خود تعدادی قفسه‌ چوبی بسازید.

بسته بندی وسایل انباری
در این فاصله زمانی که منتظر خشک شدن کف انباری هستید سری به وسایلتان بزنید. بهتر است همانطور که پیشنهاد کردیم، وسایل خود را دسته بندی کنید. وسایل را درون جعبه  قرار دهید. روی هر جعبه یک برچسب بزنید و نام وسایلی را که درون آن قرار داده اید بنویسید.

جای وسایل را مشخص کنید

یک کاغذ جلوی خودتان بگذارید و فضای انباری را روی آن بکشید. مثلاً یک مستطیل. این کار به شما کمک می کند تا با دقت و آرامش فکری بیشتری جای هر یک از وسایل را تعیین کنید.سعی کنید طبق این طرح پیش بروید تا مطمئن شوید برای تمام وسایل فضای کافی وجود دارد. اگر طبق این روش عمل کنید دیگر مجبور نیستید برای جا دادن یک وسیله کل وسایل دیگر را باز هم جا بجا  کنید.

پیشنهاد ما این است که برای نظم دهی بیشتر وسایل را دسته بندی کنید. برای مثال، دسته ابزار تعمیر ماشین، دسته وسایل باغبانی، دسته وسایل گردشگری در فضای باز و به همین ترتیب.

دوباره انبار کردن

برای نظم بخشی لوازم و خرت و پرت های کوچک، دراور (قفسه ی کشویی) پلاستیکی بخرید. از چوب لباسی برای آویزان کردن لباس های فصلی خود استفاده کنید. قبلا به شما پیشنهاد داده بودیم با تخته های سوراخ دار، نظم را به دکوراسیون منزل خود بازگردانید!

یک راه حل خوب برای نظم دادن به فضای انباری، استفاده از کابینت های قدیمی و کهنه برای نگهداری وسایل است. اگر هم خودتان کابینت کهنه ندارید، به راحتی می توانید به صورت آنلاین و با قیمت های بسیار پایین آنها را خریداری کنید.

کلام آخر: پس از اتمام کار اگر وسایلی ماندند که نمیدانستید  با آنها چکار کنید به هیچ وجه مضطرب نشوید. سعی کنید وسایل مهم را از بین آنها جمع آوری کنید. باقی وسایل را به عنوان خرت و پرت بفروشید یا آنها را به مراکز بازیافت زباله تحویل دهید. برای تمام شدن کار می توانید کف انباری را باز هم جارو کنید.

دلیل کثیف به نظر رسیدن خانه حتی اگر هر روز تمیز می کنید

چگونه بو انباری را از بین ببریم؟

انباری راه مناسبی برای ایمن نگه داشتن وسایل شما هستند. با این حال ممکن است بوی انباری کمی چالش برانگیز باشد. فرقی نمی‌کند مبلمان، لباس یا سایر اقلام را ذخیره کنید، اگر آنها برای مدت طولانی در یک انبار قرار بگیرند، بوی کپک زدگی در آنها ایجاد می‌شود. بنابراین، در اینجا نکاتی در مورد چگونگی از بین بردن بوها از انباری و حفظ بوی تازگی وسایل شما آورده شده است. رطوبت زیاد در هوا یکی از منابع اولیه کپک و بویی است که ایجاد می کند.

محصولات کاغذی، مقوا، کاشی های سقفی و محصولات چوبی همگی نامزدهای خوبی برای رشد کپک هستند. همچنین می تواند در گرد و غبار، رنگ، کاغذ دیواری، عایق، دیوار خشک، فرش، پارچه و اثاثه یا لوازم داخلی رشد کند. یکی از دلایلی که بوی کپک زدگی کتاب های شما را می دهد این است که برخی از جلد کتاب ها پارچه دارند. اگر درون کتاب شما کپک یا کپک دیده می شود، باید دور ریخته شود.

برای از بین بردن بوی کپک از کاغذ می توانید چند کار انجام دهید. ابتدا سعی کنید کاغذ را با قرار دادن آن در مکانی با تهویه مناسب هوا دهید. همچنین می توانید کاغذ را در یک ظرف در بسته با یک ورقه خشک کن یا یک توپ پنبه ای آغشته به عصاره وانیل قرار دهید. در نهایت، اگر بوی کپک باقی ماند، می توانید کاغذ را با محلولی از یک قسمت سرکه به چهار قسمت آب، آبپاش کنید.

انباری را تمیز کنید

از بین بردن بو از واحد ذخیره سازی شما با تمیز کردن عمیق شروع می شود. این کار شامل جارو کردن یا جاروبرقی کف، پاک کردن دیوارها و تمیز کردن سطوحی است که گرد و غبار یا زباله را جمع آوری کرده است. بسیار مهم است که روی گوشه ها و شکاف هایی که بوها می توانند باقی بمانند، تمرکز کنید و به آنها توجه بیشتری کنید.

 از سطل پلاستیکی استفاده کنید

قبل از قرار دادن اقلام خود در یک انباری، سازماندهی آنها در جعبه ها توصیه می شود. به جای مقوا، سطل های پلاستیکی را انتخاب کنید که می توانند کاملاً مهر و موم شوند تا خطر کپک را کاهش دهند، به خصوص در مناطقی که سطح رطوبت بالایی دارند. این کار همچنین از پخش بوهای کپک زدگی جلوگیری می کند، بنابراین حتی اگر یک مورد خاص دارای بو باشد، بر بقیه دستگاه شما تأثیر نمی گذارد. برای مبلمان روکش شده، بهتر است آنها را با روکش های پلاستیکی بدون هوا بپوشانید.

 از محلول سرکه استفاده کنید

سرکه یک پاک کننده طبیعی موثر است که می تواند بوها را از بین ببرد. با مخلوط کردن قسمت های مساوی آب و سرکه در یک بطری اسپری و استفاده از آن در سراسر واحد ذخیره سازی، محلولی ایجاد کنید. قبل از اینکه آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید، اجازه دهید چند دقیقه بماند. سرکه به خنثی کردن هر گونه بوی ناخواسته کمک می کند.

 از جاذب رطوبت استفاده کنید

رطوبت عامل مهمی در ایجاد بوی کپک زدگی در واحدهای ذخیره سازی است. برای مبارزه با این، از جاذب‌های رطوبت مانند سیلیکاژل یا کیسه‌های خشک‌کننده برای حفظ هوای خشک و جلوگیری از تجمع رطوبت استفاده کنید. این جاذب ها نه تنها به حفظ بوی تازه کمک می کنند بلکه از رشد کپک و کپک نیز جلوگیری می کنند.
بسته بندی

برای جمع بندی، راه های خلاقانه و کارآمد مختلفی برای خلاص شدن از شر بوهای نامطبوع از واحد انباری شما وجود دارد. از استفاده از زغال چوب و تفاله قهوه گرفته تا ترکیب روغن های ضروری، این نکات بدون شک به بوی تازه و تمیزی دستگاه شما کمک می کند. علاوه بر این، حفظ تمیزی و خشکی برای جلوگیری از تجمع بو بسیار مهم است. با این تکنیک ها می توانید با بوی کپک خداحافظی کنید و از فضای ذخیره سازی با طراوت و بدون بو لذت ببرید.

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.