امکان ابتلای هم‌زمان به کرونا و آنفلوآنزا

امکان ابتلای هم‌زمان به کرونا و آنفلوآنزا

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب”امکان ابتلای هم‌زمان به کرونا و آنفلوآنزا” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند بر اساس مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر، امکان ابتلای همزمان به دو بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا وجود دارد. محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا ممکن است فردی همزمان هم به کووید-۱۹ مبتلا شود و هم به آنفلوآنزا؟

آن‌ها می‌گویند: «بر اساس مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر، امکان ابتلای همزمان به این دو بیماری وجود دارد. نمونه هایی در این خصوص در کشورهای اسپانیا، ایران، ژاپن و چین گزارش شده‌اند. در ایران بر اساس گزارشی در یکی از بیمارستان‌های شیراز، چهار بیمار به صورت همزمان به آنفلوآنزا و کووید ۱۹ مبتلا شدند».

در اسپانیا نیز در مقاله‌ای به این موضوع اشاره شده است که سه مرد و یک زن همزمان این دو عفونت را تجربه کردند. در ژاپن نیز در مقالات علمی یک مورد ابتلای همزمان گزارش شده است و در چین نیز به یک مرد ۶۹ ساله اشاره شده که همزمان به این دو بیماری مبتلا شده است.

شواهد موجود نشان می‌دهد، ابتلای همزمان به این دو بیماری امکان‌پذیر است و باید پیش از شروع فصل سرما، تمهیدات لازم برای مقابله و درمان افرادی که دچار هر دو بیماری می‌شوند، اندیشیده شود؛ این تمهیدات می‌تواند شامل بازنگری در پروتکل‌های تشخیصی به منظور شناسایی بهتر موارد دچار عفونت مضاعف آنفلوآنزا و کووید ۱۹ شود.

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.