امنیت حساب های کاربری در محیط کاری از چه روش هایی تامین می شود؟

سلامی گرم خدمت همراهان عزیز مجله فارسی ها,امروز با راه هایی و توضیحاتی در مورد امنیت اطلاعات آنلاین شما در بخش ترفند های مجله در خدمت شما هستیم.

امنیت حساب های کاربری در محیط کاری از چه روش های تامین می شود؟

یکی ازمهمترین مواردیکه هریک ازکار کنانی کسازمانی ا شرکت خصوصی ودولتی ، ملزم به رعایت آن هستند ، بحث پایبندی وحفظ امنیت اطلاعات دربرابر دسترسی افراد غیرمجاز می باشد . همانطور که میدانید ، هر سازمان و یا شرکتی ، یکسری اسناد واطلاعات ی رادارد که در دستها سنا دو اطلاعات طبقه بندی شده قرارمیگیرد و از این رو هیچ فردی ، خارج از طبقه بندی اعلام شده ، نباید به آن دسترسی داشته باشد . یکی ازراه هایی که افراد سودجو و خصوص اهک رها ، با استفاده از آن اقدام به سرقت این اطلاعات محرمانه مینمایند ، استفاده از حسابهای کاربری افراد وبهره برداری از پیام ها و پس ت های ارسال شده توسط کارکنان سازمان می باشد . در ادامه قصد داریم تانک اتی را در اینباره ذکر کرده وروشهای ی را برای برقراری امنیت حسابهای کاربری درمحیط کاری ، بازگو نماییم .

حساب کاربری چیست؟

به طورکلی به هر اکانت ی که با استفاده از آن قادر به اتصال به یکشب که اجتماعی ، برنامه پیام رسان ، سرویس ایمیلی ا سرویس کلود باشیم ، یک حساب کاربری گفته می شود . به عنوان مثال ، هریک از ما ممکن است دارایی کح ساب کاربری در شبکه این ستا گرام باشیم که با استفاده از آن وارد این شبکه شده و اقدام به پستو ارسال تصاویر ووی دیوهای خوددر آنمی نماییم . حسابهای کاربری مادرش بکه های اجتماعی مختلف ، میتوانند حا و یا طلاعات زیادی از نحوه زندگی ، محیط کار ، شرایط کاری وغیره باشندکه اگردر دست رسا فراد غیرمجاز یا سودجو قرار بگیرند ، ممکن است برای مادر دسرهایی راایجاد نماید . پس حفظ امنیت حسابهای کاربری درمقابل دسترسی های غیرمجاز باید بسیار ج دیگر فته شودو به آن توجه نمود . بسیاری از شرکت هاو سازمان ها به خاطر حفظ اطلاعات محرمانه کارکنان خود از دسترسی های غیرمجاز ، معمولا کارکنان خود را از داشتن حسابهای کاربری و اکانت هایش بکه های اجتماعی منعم یک نند و اینکار راغی رم جا زا علام مینمایند . امااز آنجا که تقریبا همه مادر فضای مجازی فعالیت داشته واین جامعه بسیار گسترده می باشد ، دیگر نمیتوان گفت که اینرو ش ، می تواند روش کارسازی باشد . برای اینمن ظور ، به نظرمیرسد ، باید روشهای جدید تریر اجا ی گزینن م و دکه بهترین آن آموزش وارائه نکات مهم درزمی نه چگونگی به خط رنی فتاد ناط لاع اتمی باشد .

 امین تحس ابهای کاربری

امنیت حسابهای کاربری درمحیط کاری یکی ازمهمترین عوامل امنیتی است که باید تمامی کارمندان آنرا رعایت نمایند .

راههای برقراری امنیت حسابهای کاربری

همانطور که در مطالب پیشین نیزدر رابطه با امنیت اطلاعات به طور مفصل صحبت نمودیم ، در این بخش نیز قصد داریم م فصل ادر رابطه با امنیت حسابهای کاربری درمحیط کاری صحبت نماییم . اصولا یک حساب کاربری در فیس بوک ، این ستا گرام ، تلگرام و یا سا یر شبکه های اجتماعی ، اگر مورد حمله هکرها قرار بگیرد ، ممکن است اطلاعات بسیارزیاد ی را فاش نماید که علاوه برخود فرد ، سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستر ان ی زم مکناس تمو رد تاثیر قرار بدهد . به عنوان مثال ، فرض کنید که شما درمحیط تلگرام ، اقدام بهار سال ودریافت اسناد مهم کاری باسایر همکاران تا نمینمای ی د . اگر فردی به طور غیرمجاز ، به این اسناد در تلگرام دست پیداکند و از آن ها درجهت مقابله باشرکت شما استفاده نماید ، می تواند ضربات سنگین وجب را ننا پذیری رابه آینده شرکت نیزوا رد آورد . با توجه به این موارد به نظرمیرسد که بحث افزایش ضریب امنیت حسابهای کاربری ، از اهمیت ویژهای برخوردار باشد . با توجه به جمیع جهات ذکر شده ، در ادامه قصد داریم برای افزایش ضریب امین تو حفاظت اطلاعات ، نکاتی را در رابطه با چگونگی نگهداری حسابهای کاربری در شبکه ها و پیام رسانه او سرویسهای ایمیل ، بازگو نماییم که برای بالابردن ضریب امنیت ، توجه و به کارگیری آنها ، بسیار کارآمد می باشد .

عدم تبادلات اسنادم ها شرکتی ازطریق فضای مجازی

یکی از عمده دلایلی که می تواند باعث به خط رافت ادنا من ی تا طلاعات دریک سازمانی انها د باشد ، تبادلا طلاعات واسناد مهم درفض ایمج از ی می باشد . همواره باید به کارکنان و کارمندان خود گوشزد نماییم که به دلیل عدم امین تک افی در فضای مجازی ، از ارسال ودریافت اسناد مهمش رکتی در فضای مجازی پرهیز نمایند و به هیچ وجه به تصورا ی نکه حسابهای کاربری آنان ام ناست ، اقدام به تبادلا طلاعات ازطریق آنها ننمایند .

عدم نصب برنامه های غیرمعتبر و از منابع غیرمجاز

همواره باید به کارکنان خود گوشزد نمایید که از برنامه های نامعتبر و غیررسمی در تلفنهای همراه و یا سیستم های کاربری خوداست فاد ه نمایند . تصور کنید فردی ازکار کنان شما دراثر نصبی کبر نامه نامعتبر ، اطلاعات حساب کار برایم ی لوی ، به سرقت رفته است . حالب ا توجه به اینکه روزانه برای او صدها ایمیل ازسوی سایرس از مانهایم ربو طها زس ال می شود که حا و یا طلاعات مهمی میباشند ، می تواند امین تا طلاعات سازمان شما را به خطر بیندازد . بسیاری از برنامه هایی که از این روش استفاده کرده وبا ترغیب افراد به نصب ابزارهایش ان، میتوانند امنیت حسابهای کاربری رابه مخاطره بیاندازند .

 امین تحس ابهای کاربری

برخی برنامه های مخرب ، اقدام به سرقت رمزهای ورود به حساب کاربری مینمایند .

استفاده از تایید دومرحله ای حسابهای کاربری

یکی دیگراز روشهای حفظ امنیت حسابهای کاربری ، فعالسازی امکانت ایی د دومرحله ای می باشد . بسیاری از شبکه های اجتماعی و سرویسهای پیام رسانی و ایمیل ، دارای امکانی هستند که به تایید دومرحله ای معروف می باشد . با استفاده از این امکانش مامیتو ان ی د تاحدزیادی امنیت حسابهای کاربری خود را افزایش دهید واجازه ندهید افراد سودجو بتوانند تنها باد را خت یا رگر فتن تلفن همراهش ما ، ‌ اقدام به ه کح سابها یکار بر یشم اکن ند .

 امین تحس ابهای کاربری

بسیاری ازافراد سودجو با استفاده از اطلاعات یکه خود مادرش بکه های اجتماعی به اشتراک میگذاریم ، به ما ضربه میزنند

افزایش امنیت حسابهای کاربری بار م زع بور مطمئن

بسیاری ازکار کنان به سبب سادگی به حافظه سپاری ، از رمزعبور هایی استفاده میکنند که معمولا حدس زدن آنها بسیار ساده می باشد . به همین دلیل برای ایجاد وافزایش امنیت حسابهای کاربری ، توصیه می شود بهکار کنان خود گوشزد کنید که از کلمات عبوری برای اکانت های خوداست فاد ه کنندکه به راحتی قابل حدس نباشد وبرنامه های حدس پسورد نتوانند به آنها دستیابی داشته باشند .

 امین تحس ابهای کاربری

پسورد های نامطمئن را می تواند در عرض چند دقیقه حدس زد

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.