افزایش ویتامین D در بدن به کمک چند ماده غذایی

هم اکنون در بخش پزشکی مجله آنلاین فارسی ها با افزایش ویتامین D در بدن به کمک چند ماده غذایی در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

افزایش ویتامین D در بدن به کمک چند ماده غذایی افزایش ویتامین D در بدن به کمک چند ماده غذایی

افزایش ویتامین D در بدن به کمک چند ماده غذایی

کمبود ویتامین D موجب می شود برخی مواد معدنی لازم برای تقویت بدن جذب نشود .

علاوه بر کلسیم ، ویتامین D برای داشتن استخوان هایی سالم و قوی لازم و ضروری است .

همچنین بالا بودن ویتامین D در بدن التهاب و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد .

به این ویتامین ویتامین آفتاب نیز می گویند ، چون با قرار گرفتن بدن در مقابل نور مستقیم آفتاب ، این ویتامین به طور طبیعی در بدن ساخته می شود .

به دلیل اینکه قرار گرفتن مدام بدن در مقابل افتاب می تواند مضر باشد ، به کمک تغذیه می توانید بخشی از ویتامین D بدنتان را تامین کنید .

در ادامه ۴ ماده غذایی که منبع ویتامین D هستند را به شما معرفی می کنیم .

شیر طبیعی گاو

یک لیوان شیر طبیعی و غنی شده ۱۱۶ واحد ویتامین D دارد و حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند .

بهتر است هنگام مصرف شیر ، سرشیر آن را صاف نکنید .

تخم مرغ

زرده تخم مرغ علاوه بر بالا بردن چربی و کالری بدن ، دارای مواد مغذی مانند ویتامین D نیز هست .

یک عدد تخم مرغ دارای ۴۰ واحد ویتامین D است .

قارچ

۲۰ گرم قارچ دارای ۴۰ تا ۱۱۲ واحد ویتامین D است .

این مقدار ، حدود ۲۰ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین D را تامین می کند .

می توانید آن را در سالاد و همراه با سبزیجات ، یا در برخی از غذاها استفاده کنید .

ماهی سالمون

این ماهی سرشار از امگا ۳ است و از قلب محافظت می کند .

سالمون خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات را تا حد زیادی کاهش می دهد .

خوردن ۱۰۰ گرم از آن تمام نیاز آن روز بدن شما به ویتامین D را تامین می کند .

۱۰۰ گرم از این ماهی ، حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد ویتامین D است .

امیدواریم این مطلب برای شما کاربران گرامی مفید واقع شده باشد .