افزایش سرعت بازی ها و حل مشکل FPS در ویندوز۱۰

سلامی دیگر خدمت همراهان همیشگی مجله فارسی ها امروز با شما یکی از راه حل های آموزشی نرم افزاری ساده اما تاثیر گذار برای شما تهیه کرده ایم که با مشکلات کمتری که سیستم شمارا کند میکند مواجه شوید.

فریم در ثانیه fps چیست؟

از آنجا که چشم انسان قابلیت دیدن بیش از۷ تا۱۰ فریم در ثانیه را ندارد، از این رو یک تصویر۱۰ فریم در ثانیه به اندازه یک تصویر۳۰ فریم در ثانیه زنده به نظر می رسد.

تعداد فریم های تصویر در ثانیه زمانی حائز اهمیت است که در تصاویر حرکتی اتفاق بیفتد. مثلا در صورت حرکت در تصویر۳۰ فریم در ثانیه، جزییات خیلی کمتری نسبت به تصویر۱۰ فریم در ثانیه از دست می دهید.
هرچه تصاویر شما فریم پایین تری داشته باشد در این صورت تصاویر به شدت تار دیده می شود و در نتیجه تشخیص جزییات امکان پذیر نخواهد بود.
ماکزیمم تعداد فریم قابل انتقال با استاندارد تلویزیونی PAL (مورد استفاده در ایران) ۲۵ فریم در ثانیه است. که این تعداد فریم به شما تصاویر زنده باکیفیت بالا را ارائه می کند.
تعداد فریم تصاویر از جمله مهمترین خصوصیات دستگاه های دی وی آر و دوربین های شبکه است که همانطور که اشاره شد هرچه تعداد فریم ها بیشتر باشد کیفیت تصاویر بالاتر خواهد بود.

آیا می توان گفت که نرخ فریم تاثیری در حجم و پهنای باند دوربین ها دارد؟ اگر پاسخ مثبت است چگونه و به چه صورت؟
بین نرخ فریم و حجم و پهنای باند دوربین مدار بسته رابطه مستقیمی وجود دارد به این صورت که هرچه نرخ فریم بیشتر باشد فیلم های ضبط شده ظرفیت بیشتری از هارد را به خود اختصاص می دهند و برای انتقال اطلاعات به پهنای باند بیشتری نیاز خواهد بود.

آیا یکی از علل تارشدن تصاویر در حین حرکت، نرخ فریم است؟
در پاسخ به این سوال بایستی گفت که علت اصلی تار شدن تصاویر در طول حرکت، بیشتر تحت تاثیر سرعت شاتر دوربین است تا نرخ فریم. نرخ فریم به طور معمول با روان بودن تصویر در ارتباط است و با تار شدن تصاویر رابطه ای ندارد

ویندوز ۱۰ به عنوان سیستم عاملی که امکانات مناسبی را برای گیمرها فراهم کرده شناخته شده است. اما بعضی از این امکانات همانند قابیلت ضبط تصاویر بازی یا Game DVR می تواند در مواردی آزاردهنده باشد.و اما پدر پردازش گرافیک و سی پی شما را در می آورند.

قابلیت جدیدی در ویندوز ۱۰ نسبت به ویندوزهای گذشته به وجود آمده که Game Bar نامیده می شود که به وسیله آن می توانید از محیط انجام بازی یا گیم پلی خود فیلم گرفته وآن را ذخیره کنید و در صورت تمایل آن را با دوستان خود به اشتراک گذارید.

این قابلیت توسط برنامه Xbox به طور پیشفرض به همراه ویندوز ۱۰ نصب می شود و می تواند اثرات نامناسبی بر روی عملکرد و اجرای بازی ها داشته باشد. از جمله این موارد می توان به کند شدن نرخ فریم ها یا FPS و در نتیجه کند شدن بازی اشاره کرد، حتی در زمانی که شما در حال استفاده از این قابلیت نباشید.

افزایش سرعت بازی

برای غیر فعال کردن Game DVR می توانید از طریق تغییرات در رجیستری، این کار را انجام دهید.

۱. ابتدا به منوی استارت رفته و یا با فشردن کلید های Win و پنجره Run را بازکنید و کلمه RegEdit را تایپ کرده و تایید کنید.

۲. سپس به مسیر زیر بروید و بر روی GameDVR_Enabled در قسمت راست پنجره کلیک راست کرده و گزینه Modify را انتخاب کرده و سپس مقدار Value آن را به صفر تغییر دهید.

HKEY_CURRENT_USER\System\GameConfigStore

۳. به مسیر زیربروید و با کلیک راست در فضای خالی سمت راست و گزینه New وسپس Key را انتخاب کرده و نام آن را GameDVR را بگذارید.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows

۴. بر روی GameDVR کلیک راست کنیدویک مقدارجدید از نوع DWORD (32 bit) Value ایجاد کرده و نام آن را AllowGameDVR قرار دهید.

۵. و در نهایت با کلیک راست بر روی AllowGameDVR و انتخاب گزینه Modify مقدار Value آن را به صفر تغییر دهید.

حالا می توانید پنجره ادیتور رجیستری را ببندید و سیستم را ری استارت کنید تا تغییرات اعمال شوند. برای باز گرداندن این قابلیت نیز می توانید مقدار GameDVR_Enabled را برابر یک قرار داده و AllowGameDVR را حذف کنید.

افزایش سرعت بازی

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

1 دیدگاه در “افزایش سرعت بازی ها و حل مشکل FPS در ویندوز۱۰

مقاله خیلی خوب و جذابی بود و موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.