اغلب کودکان امروزی دوست دارند یوتیوبر شوند و نه فضانورد!

اغلب کودکان امروزی دوست دارند یوتیوبر شوند و نه فضانورد!

همینک در مجله آنلاین فارسی ها با مطلب” اغلب کودکان امروزی دوست دارند یوتیوبر شوند و نه فضانورد! ” در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

 

پردرآمدترین فضانورد حدود ۱۲۰هزار دلار درآمد دارد اما سال گذشته پردرآمدترین یوتیوبر ۲۲٫۵ میلیون دلار به حساب بانکی‌اش واریز شد

کریس استوکل-واکر در اف.اف.دبیلو.دی نوشت:

به‌طور خلاصه، ستارگان رسانه‌های اجتماعی سلبریتی‌های نسل جوان‌اند، این جایگاه را در سال ۱۹۶۹ فضانوردان داشتند.

در یک تحقیق جدید از بچه‌ها پرسیدند در آینده می‌خواهند چه‌کاره شوند؟

محبوب‌ترین شغل در میان بچه‌های آمریکایی و بریتانیایی، این بود که در یوتیوب ستاره شوند.

این نتایج خیلی‌ها را ناراحت کرد چون گویا بچه‌ها دیگر حتی آرزو ندارند به کاشفانی بزرگ یا دانشمندانی دوران‌ساز تبدیل شوند.

مصرف‌گرایی افسارگسیخته و زندگی زیباپرستانۀ مجازی چشم و گوش آن‌ها را هم پر کرده است.

همۀ بچه‌ها در دوره‌ای از زندگی‌شان دوست دارند فضانورد شوند.

زندگی‌شان را میان اجرام کیهانی سپری کنند، بستنی فضانوردی بخورند، کرۀ زمین را ببینند که مثلِ مرمر سبز و آبی به‌آرامی زیر کپسول فضایی‌شان می‌چرخد،

اما پژوهشی جدید نشان می‌دهد در بریتانیا و آمریکا تعداد کودکانی که می‌خواهند ستارۀ یوتیوب شوند بسیار بیشتر از کودکانی است که می‌خواهند فضانورد شوند.

در این دو کشور، حدود سه کودک از هر ۱۰ کودک گفتند که وقتی بزرگ شدند می‌خواهند یوتیوبر شوند، در مقابل، فقط یک کودک از هر ۱۰ کودک در رویای ستاره‌ها بود.

برخی با این مسئله مثل سند محکومیت جامعه برخورد کرده‌اند، سندی تکان‌دهنده که نشان می‌دهد

کودکانی که در قرن بیست‌ویکم پرورش یافته‌اند ماجراجویی و رؤیاهای شان را از دست داده‌اند، چیزهایی که کودکان نسل انفجار جمعیت در دهۀ ۱۹۶۰ داشتند،

اما در واقعیت، این مسئله نشان می‌دهد که کودکان احمق نیستند و درست مثل کسانی که می‌خواهند فضانورد شوند فکرهای بزرگی در سر می‌پرورانند.

طبق گفتۀ ادارۀ مدیریت کارکنان ایالات متحدۀ آمریکا، پردرآمدترین فضانوردان ممکن است حدود ۱۲۰هزار دلار در سال درآمد داشته باشند.

سال گذشته پردرآمدترین یوتیوبر ۲۲٫۵ میلیون دلار به حساب بانکی‌اش واریز کرد و برخلاف فضانوردان، که باید سال‌ها تمرین سخت را از سر بگذرانند،

یوتیوبری که در پول غلت می‌زند همسن‌ و سال این کودکان است.

وقتی الگویی تغییر می‌کند، ممکن است سازگارشدن با این تغییر دشوار باشد، اما ما باید بیشتر از رؤیاهایی که کودکان در سر می‌پرورانند،

از واقعیت‌هایی آگاه باشیم که آن‌ها هنگام فکرکردن به شغل‌های آینده‌شان در نظر می‌گیرند.

کودکان ساعت‌ها وقت صرف رسانه‌هایی می‌کنند که یوتیوبرهای مورد علاقه‌شان در آن‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند،

یوتیوبرهایی که ماشین‌های سریع می‌رانند و در خانه‌های مجلل زندگی می‌کنند.

البته احتمالش بسیار کم است که این کودکان بتوانند از طریق کسب شهرت با ویدئوهای آنلاین ثروتمند شوند، هرچند کسانی موفق شده‌اند این کار را بکنند.

گلت می‌گوید: «تعداد اندکی از تولیدکنندگان محتوا توانسته‌اند واقعاً از این راه امرار معاش کنند، در حالی که بقیه زندگی را با زحمت سر می‌کنند و اغلب خسته و سرخورده می‌شوند».

پس وقتی این روایت‌ها را می‌خوانید، مسئله را طور دیگری مطرح کنید. موفق‌ترینِ این افراد می‌توانند برای توده‌ها سرگرمی تولید کنند و در این راه درآمد بسیار زیادی کسب می‌کنند.

آنان می‌توانند ماشین‌های پرسرعت بخرند و دور دنیا سفر کنند.

می‌توانند خوش بگذرانند.

آخرین مأموریت فضایی که در آن سفینه‌ای فضایی و دارای سرنشین‌ روی جرمی خارج از سطح زمین فرود آمد، زمانی رخ داد که مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها همسن بچه‌های امروزی بودند.

در چنین دنیایی، چرا بچه‌های امروز نخواهند یوتیوبر شوند؟

منبع،خراسان

Rate this post
فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.